Pagina 1 van 2

Gemiddelde wacht tijd aansluiting ?

Geplaatst: 03 aug 2005, 20:58
door wh4t3v3r
hoi

heb 20 juli Realdsl aangevraagd, heb momenteel telenet dus nog geen adsl signaal .. een actieve belgacom lijn ligt er wel .. nu volgens mijn modempje heb ik nog steeds geen adsl singaal :/

ik ben misschien een beetje ongeduldig maar ik veronderstel dat de meeste onder ons hier wel zowat die eigenschap hebben :)

nu heb ik niet veel zin om de karel ... euh de helpdesk .. weeral lastig te vallen.
dus vroeg ik mij af wat zowat de gemiddelde wacht tijd is voor een adsl activatie ? (niet skynet activatie that is :p )

Geplaatst: 03 aug 2005, 21:30
door khsw
Ik heb mijn aanvraag ook rond die datum gedaan...Vorige week met Karel gebeld, dossier zat bij Belgacom.
Ik wacht vol spanning...

Geplaatst: 03 aug 2005, 21:55
door Tae
Daar zouden ze toch ook eens een manier moeten voor vinden om dit allemaal sneller te laten verlopen wanneer je wilt overschakelen van ISP.

Ik heb hier soms gehoord dat mensen meer dan een maand moeten wachten en dat ze meer een kat en muis spelletje liggen te spelen bij Belgacom tijdens een overschakeling.

Ik vind dat klanten nogaltijd weinig in de pap hebben te brokken als je het mij vraagt.

Trouwen bij mijn overgang van Belgacom => Adsl2fit was toch ook een goeie twee weken en dan was de maand bijna over en heb toch voor een volledige maand moeten betalen :x

Allee je begrijpt wat ik bedoel, als klant sta je nergens wat betreft zo'n diensten en dat weten ze al te goed daar ;)


ps ik hoop voor u dat het allemaal snel en goed verloopt ! :wink:

Geplaatst: 03 aug 2005, 22:58
door fr3d0
ikzelf heb een anderhalve maand moeten wachten tot het signaal van adsl2fit/edpnet eraf was en het signaal van realdsl erop stond.

Ik heb nu al een tijdje internet maar blijkbaar willen ze daar geen geld want zelfs na een telefoontje en een mail vinden ze het nog niet nodig om een factuur te sturen.

Geplaatst: 04 aug 2005, 00:07
door Bossie
Na 8 dagen was alles in orde bij EDPNET! Dat ze daar maar eens een voorbeeld aan nemen! En altijd vriendelijk, en direct antwoord op mail. Doe zo voort EDPNET!

Geplaatst: 04 aug 2005, 00:23
door fr3d0
Bossie schreef:Na 8 dagen was alles in orde bij EDPNET! Dat ze daar maar eens een voorbeeld aan nemen! En altijd vriendelijk, en direct antwoord op mail. Doe zo voort EDPNET!


komaan, dit doet toch niks terzake?
Bij belgacom kunnen ze het op 2 dagen, als ze willen zijn ze daar ook vriendelijk.

Bij sommigen gaat het snel voor de overschakeling, een maat van me die had na 1 week al realdsl ook na overstap van a2f.

ps:
Lees eens mijn onderschrift, kan je mss nog iets van opsteken.

Geplaatst: 04 aug 2005, 00:42
door Bossie
fr3d0 schreef:
Bossie schreef:Na 8 dagen was alles in orde bij EDPNET! Dat ze daar maar eens een voorbeeld aan nemen! En altijd vriendelijk, en direct antwoord op mail. Doe zo voort EDPNET!


komaan, dit doet toch niks terzake?
Bij belgacom kunnen ze het op 2 dagen, als ze willen zijn ze daar ook vriendelijk.

Bij sommigen gaat het snel voor de overschakeling, een maat van me die had na 1 week al realdsl ook na overstap van a2f.

ps:
Lees eens mijn onderschrift, kan je mss nog iets van opsteken.


Ik wou enkel aantonen dat de overschakeling gebeurde op 8 dagen. En ze sturen je login op, hetgeen bij Realdsl niet gebeurde bij verscheidene personen (meermaals hier gelezen).

En ja, sorry, ben fout! Ik had niet gezien dat dit een Realdsl topic was, mr hé, missen is menselijk hé. Maar daarom moet je zo nog geen arrogant toontje aanslaan tegen mij!

Geplaatst: 04 aug 2005, 04:58
door Braincel
Vanaf dat ik de aanvraag opstuurde exact 14 dagen.

Geplaatst: 04 aug 2005, 16:31
door Ofloo
lang maar het wel waard !!!!!

Geplaatst: 04 aug 2005, 20:31
door wh4t3v3r
heb juist mailtje gehad van Mr. Karel himself :p ... 12 augustus is het zover ... jeeeuuuj ! :)

Geplaatst: 04 aug 2005, 21:49
door UTerror
net geen 4 weken aan het wachten en het ziet er niet goed uit. Heb Karel al veel lastig gevallen om te vragen wanneer het in orde gaat zijn enzo, hij zegt altijd dat hij een dingske gaat maken bij belgacom en de prioriteit gaat verhogen (die zal dan wel al boven maximum staan als ik dat moet geloven...) en mij daarna gaat weerbellen met info maar ik heb nog nooit telefoon gehad van hem :? mensen op de hoogte houden is precies niet zijn ding :evil:

Geplaatst: 04 aug 2005, 22:17
door Ofloo
UTerror schreef:net geen 4 weken aan het wachten en het ziet er niet goed uit. Heb Karel al veel lastig gevallen om te vragen wanneer het in orde gaat zijn enzo, hij zegt altijd dat hij een dingske gaat maken bij belgacom en de prioriteit gaat verhogen (die zal dan wel al boven maximum staan als ik dat moet geloven...) en mij daarna gaat weerbellen met info maar ik heb nog nooit telefoon gehad van hem :? mensen op de hoogte houden is precies niet zijn ding :evil:


hmm hij belt wel echt ze hij heeft me verleden keer wel 3 keer op een dag gebeld ..

geloofde mijn ogen niet, zijt maar zeker dat em belt.. als hij het zegt, heb zo eens 3 weken op skynet gewacht :p

Geplaatst: 04 aug 2005, 23:22
door Gast
hij heeft al een aantal keer gezegd dat em zou bellen en heeft het nooit gedaan, denk dat em gewoon iets tegen mij heeft lol

Geplaatst: 05 aug 2005, 07:40
door khsw
Gisteren gezien dat er sync op de lijn zit :lol:
Straks eens bellen voor mijn logingegevens...

Geplaatst: 05 aug 2005, 16:05
door khsw
En voilà, mijn eerste berichtje vanop het RealDSL netwerk :lol:

Geplaatst: 05 aug 2005, 16:34
door wh4t3v3r
proficiat :)

nu kan ik helemaal niet meer wachten ... nog 1 week .. zucht

Geplaatst: 06 aug 2005, 14:54
door SpoBo
Waneer zegt ge best uw skynet op ? De dag van uw aanvraag ? of ...

Geplaatst: 06 aug 2005, 15:13
door Ofloo
SpoBo schreef:Waneer zegt ge best uw skynet op ? De dag van uw aanvraag ? of ...
wanneer ge het niet meer nodig hebt ze smijten u vrijwel direct eraf..

Geplaatst: 12 aug 2005, 13:08
door wh4t3v3r
vandaag zou mijn realdsl geactiveerd moeten worden ... klein vraagje

heb zo'n philips modem/router bij bgc gaan halen, alles is aangesloten, vanaf het moment dat het signaal actief is zou dan dat lampje van xDSL moette gaan branden ?

ik wacht vol ongeduld :p

Geplaatst: 12 aug 2005, 19:59
door wh4t3v3r
lap niks dus :(

heb vanmiddag naar realdsl gebelt .. ging volgens hun info gewoon nog door vandaag, karel heeft mij ineens mijn login gegevens gegeven.

19.00uur nog niks, dacht van ja tzal nimeer voor vandaag zijn, toch ff naar belgacom gebelt, zij zeide dat het adsl signaal wel degelijk geactiveerd is vandaag. nog snel ff naar realdsl gebelt

waar een zeer vriendelijke man mijn frustratie volledige begreep en zij dat ik zal moette wachten tot dinsdag om de karel te bereiken zodat hij bgc kan bellen .. zucht ... allee ja tis te hope dat het dan volgende week in orde is... in ieder geval ik wil er bij zeggen dat de manne bij realdsl super vriendelijk zijn en echt veel geduld met mij hebben gehad tot hier toe... dus op dat gebied .. TOP

Geplaatst: 12 aug 2005, 22:35
door patrickc
Klopt, Karel is goed. Maar in heel het verhaal is er nog een 3de partner: Telenet (jaja). Belgacom is verantwoordelijk voor de local loop (de aansluiting van bij jou thuis tot in je telefooncentrale, als cartrier om de data van bij jou op het Internet te krijgen via RealDSL is Telenet verantwoordelijk. Enkele weken terug had ik wel ADSL signaal maar kreeg ik geen IPadres en toen lag het probleem bij Telenet. 8 dagen om dat in orde te krijgen...


wh4t3v3r schreef:lap niks dus :(

heb vanmiddag naar realdsl gebelt .. ging volgens hun info gewoon nog door vandaag, karel heeft mij ineens mijn login gegevens gegeven.

19.00uur nog niks, dacht van ja tzal nimeer voor vandaag zijn, toch ff naar belgacom gebelt, zij zeide dat het adsl signaal wel degelijk geactiveerd is vandaag. nog snel ff naar realdsl gebelt

waar een zeer vriendelijke man mijn frustratie volledige begreep en zij dat ik zal moette wachten tot dinsdag om de karel te bereiken zodat hij bgc kan bellen .. zucht ... allee ja tis te hope dat het dan volgende week in orde is... in ieder geval ik wil er bij zeggen dat de manne bij realdsl super vriendelijk zijn en echt veel geduld met mij hebben gehad tot hier toe... dus op dat gebied .. TOP

Geplaatst: 12 aug 2005, 22:43
door wh4t3v3r
oei da belooft :(

Geplaatst: 13 aug 2005, 14:57
door patrickc
wh4t3v3r schreef:oei da belooft :(


Inderdaad, want de kans is redelijk dat je bij RealDSL nu nog iemand te pakken krijgt maat belgacom en telenet doen niets in het weekend, en het is een lang weekend...

Geplaatst: 13 aug 2005, 15:11
door X-2datop
patrickc schreef:Klopt, Karel is goed. Maar in heel het verhaal is er nog een 3de partner: Telenet (jaja). Belgacom is verantwoordelijk voor de local loop (de aansluiting van bij jou thuis tot in je telefooncentrale, als cartrier om de data van bij jou op het Internet te krijgen via RealDSL is Telenet verantwoordelijk. Enkele weken terug had ik wel ADSL signaal maar kreeg ik geen IPadres en toen lag het probleem bij Telenet. 8 dagen om dat in orde te krijgen...


Heb nu exact hetzelfde probleem .... ADSL synch is er, maar geen IP traffiek mogelijk :(, ook geen ATM traffiek beschikbaar trouwens. Dit kan volgens mij nooit een zwaar probleem zijn maar is ondertussen toch al sinds vrijdag 05/08 aan de gang. Eerst 2-3 weken wachten op aansluiting, en nu al +1 week op de IP traffiek .... :( :(

Voor de rest kan ik nog niet veel zeggen over realdsl (het product), maar beaam ik voor de rest ook de vriendelijkheid van Karel.

Grtz,
X

Geplaatst: 13 aug 2005, 15:26
door patrickc
Heeft bij mij ook een week geduurd. Toen was het plots opgelost. Het is een zo veelvuldig voorkomend probleem dat ik zelden elders heb meegemaakt. Maar mijn andere ISP's gebruikten allemaan PPPOE en geen PPPOA... Heeft het daar mee te maken?

X-2datop schreef:
patrickc schreef:Klopt, Karel is goed. Maar in heel het verhaal is er nog een 3de partner: Telenet (jaja). Belgacom is verantwoordelijk voor de local loop (de aansluiting van bij jou thuis tot in je telefooncentrale, als cartrier om de data van bij jou op het Internet te krijgen via RealDSL is Telenet verantwoordelijk. Enkele weken terug had ik wel ADSL signaal maar kreeg ik geen IPadres en toen lag het probleem bij Telenet. 8 dagen om dat in orde te krijgen...


Heb nu exact hetzelfde probleem .... ADSL synch is er, maar geen IP traffiek mogelijk :(, ook geen ATM traffiek beschikbaar trouwens. Dit kan volgens mij nooit een zwaar probleem zijn maar is ondertussen toch al sinds vrijdag 05/08 aan de gang. Eerst 2-3 weken wachten op aansluiting, en nu al +1 week op de IP traffiek .... :( :(

Voor de rest kan ik nog niet veel zeggen over realdsl (het product), maar beaam ik voor de rest ook de vriendelijkheid van Karel.

Grtz,
X

Geplaatst: 13 aug 2005, 15:57
door wh4t3v3r
laten we hopen, eens dat het serieus werkt, da het blijft werken .. en dak ni te snel klachten krijg over traffiek :p

Geplaatst: 13 aug 2005, 17:37
door Krekkie
patrickc schreef:Maar mijn andere ISP's gebruikten allemaan PPPOE en geen PPPOA... Heeft het daar mee te maken?

Versatel gebruikt ook PPPoA en heeft daar in mijn geval nooit problemen mee. Ben al een aantal maanden tevreden Versatel gebruiker.

Geplaatst: 14 aug 2005, 12:27
door Gast
op zich lijkt het wel snel te gaan bij realdsl.. 2weekjes en lijn lijkt omgezet..
enige probleem ik heb geen login/pw enjah weekend dus zal het ook niet direct krijgen .. als ik bel krijg ik "zondag he.. Kunnen nix doen" joy

Geplaatst: 15 aug 2005, 01:56
door Braincel
zelfde hier wist zelfs exact de datum van connectie zoals karel me had medegedeelt.(alles binnen de 14 dagen )
Heb eigenlijk maar 5 minuten zonder internet gezeten.

Geplaatst: 15 aug 2005, 01:58
door wh4t3v3r
ik ben de enigste die 3 weken moest wachten ofwa ?? ... en nog niet in orde :(

Geplaatst: 15 aug 2005, 08:41
door Braincel
Na 3 weken zou het normaal inorde moeten zijn,heb je al eens gemailed en zelf je gegevens gevraagd?

Geplaatst: 15 aug 2005, 10:45
door X-2datop
Is realdsl enkel PPPoA, of ondersteunen ze ook PPPoE ?

Geplaatst: 15 aug 2005, 12:34
door khsw
X-2datop schreef:Is realdsl enkel PPPoA, of ondersteunen ze ook PPPoE ?


Ik dacht enkele PPPoE, Karel heeft het er nog expliciet bijgezegd aan de telefoon toen ik belde voor mijn logingegevens...
Kijk ook even naar dit topic http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=7376

Geplaatst: 15 aug 2005, 13:55
door wh4t3v3r
Braincel schreef:Na 3 weken zou het normaal inorde moeten zijn,heb je al eens gemailed en zelf je gegevens gevraagd?


ja heb ik al, heb gewoon geen sync

Geplaatst: 15 aug 2005, 15:50
door Gast
lucky you... ik heb sync maar geen gegevens.. blah

Geplaatst: 16 aug 2005, 00:01
door rapweg
hoe dit het beste aanpakken dan? Dag voor aangekondigde overschakeling van lijn al mail sturen met aanvraag van login gegevens?

Geplaatst: 16 aug 2005, 10:35
door tracer0707
ik zou bellen dan ben je zeker.. ik kreeg mijn logingegevens niet via mail..
een telefoontje van 5min ging dan weer wel :)
gewoon zien.. het is geen 24/7 support.. enkel werkdagen tijdens de werkuren.. ( 9 to 5 ? )

Geplaatst: 18 aug 2005, 15:10
door wh4t3v3r
Bah heb nog steeds geen sync !

dinsdag gebelt .. karel zei dat hij mij dinsdag of woensdag ging terug bellen ... niet gebeurt ..

heb juist zelf gebelt .. kreeg iemand anders aan de lijn die duidelijk niet gewoon is om met klanten om te gaan ... "euh mja wij wachten nog op belgacom ik kan u niet verder helpen" oooowk dan :(


misschien word het tijd om de algemene voorwaarden er eens op na te lezen om te zien hoe ik die boel anuleer .. dit is de vierde week .. en ik heb zowat het gevoel eens dat ik EINDELIJK sync krijg op mijn lijn dat ik geen ip adres ga krijgen zoals zovelen hier..

to be continued ..

Geplaatst: 18 aug 2005, 15:23
door laris
Als ik al deze realdsl problemen lees ben ik toch blij dat ik voor edpnet gekozen heb "hoe vriendelijk Karel dan ook mag zijn" hij zorgt toch voor vele problemen blijkbaar

Ik blijf er nog steeds bij dat ik realdsl voor niks betrouw

Geplaatst: 19 aug 2005, 08:41
door Nopel
laris schreef:Als ik al deze realdsl problemen lees ben ik toch blij dat ik voor edpnet gekozen heb "hoe vriendelijk Karel dan ook mag zijn" hij zorgt toch voor vele problemen blijkbaar

Ik blijf er nog steeds bij dat ik realdsl voor niks betrouw


Alle providers hebben problemen, en volgens wat ik hier al gelezen heb, lost Karel alleen maar problemen op. Vind het best wel grof wat je hier over hem schrijft.

Ikzelf heb RealDSL nu al een drietal maand, heb nog nooit een disconnect gehad, en heb zonder enig gezaag al ettelijke honderden giga's afgehaald.

Ik blijf erbij dat RealDSL op wat kinderziektes na een uitstekende provider met een uitstekende service is.