Pagina 1 van 6
[RealDSL] Ervaring-uitwisseling - Deel 2
Geplaatst: 02 aug 2005, 10:40
door meon
Om monstertopics te voorkomen waar je misschien achterhaalde informatie tegenkomt beginnen we hier opnieuw.
De vorige topics zijn:
<a href="http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=7049">RealDSL: Eindelijk FUP?</a> en
<a href="http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=7693">[RealDSL] Ervaring-uitwisseling</a>
Geplaatst: 02 aug 2005, 10:46
door gast
stomme vraag misschien, maar wat is OCC.. een bijeenkomst?
Geplaatst: 02 aug 2005, 10:53
door meon
gast schreef:stomme vraag misschien, maar wat is OCC.. een bijeenkomst?
Een grote - dan wel de grootste - LAN-party in België .
OCC staat voor Ordened Computer Chaos. Meer info op
http://www.occ.be .
Geplaatst: 02 aug 2005, 11:00
door gast
Merci voor de info meon, ik ben niet freak genoeg om deze evenementen te bezoeken. Ik had het ondertussen ook al gevonden. Redelijk professioneel precies
Geplaatst: 02 aug 2005, 12:14
door Anquilas
Even vraag herhalen na de topic-verhuis:
Over die OCC login voor de gratis aansluiting:
Blijkbaar kan je gewoon een OCC account aanmaken, een vriend van me heeft dat gedaan, maar we weten niet of dit zou werken.
Is dat voldoende of moet je echt met een OCC id gekregen op de LAN zelf afkomen?
Mvg,
Anq
Geplaatst: 02 aug 2005, 12:34
door ubremoved_983
Anquilas schreef:Even vraag herhalen na de topic-verhuis:
Over die OCC login voor de gratis aansluiting:
Blijkbaar kan je gewoon een OCC account aanmaken, een vriend van me heeft dat gedaan, maar we weten niet of dit zou werken.
Is dat voldoende of moet je echt met een OCC id gekregen op de LAN zelf afkomen?
Mvg,
Anq
Helaas ga je wel degelijk een inschrijf-id moeten hebben van de vorige OCC, gewoon een account aanmaken is niet voldoende
Geplaatst: 02 aug 2005, 12:41
door |T-J|
ditCh schreef:Anquilas schreef:Even vraag herhalen na de topic-verhuis:
Over die OCC login voor de gratis aansluiting:
Blijkbaar kan je gewoon een OCC account aanmaken, een vriend van me heeft dat gedaan, maar we weten niet of dit zou werken.
Is dat voldoende of moet je echt met een OCC id gekregen op de LAN zelf afkomen?
Mvg,
Anq
Helaas ga je wel degelijk een inschrijf-id moeten hebben van de vorige OCC, gewoon een account aanmaken is niet voldoende
en hoe verkrijg je die?
ik ben er geweest en dergelijke op de laatste OCC maar ik weet jammergenoeg niet mijn inschrijvingsID op die LAN.
Geplaatst: 02 aug 2005, 13:35
door ubremoved_983
|T-J| schreef:en hoe verkrijg je die?
ik ben er geweest en dergelijke op de laatste OCC maar ik weet jammergenoeg niet mijn inschrijvingsID op die LAN.
Die stond op de inschrijvingsmail die je van OCC hebt gekregen
Best eens nakijken bij je bankverrichtingen want dat moest zowieso bij de opmerkingen
PS: ik was inschrijf-id 144
Geplaatst: 02 aug 2005, 14:34
door deej
ditCh schreef:PS: ik was inschrijf-id 144
Heb je die ook al gebruikt
?
Geplaatst: 02 aug 2005, 14:39
door Lukse
Deej_1977 schreef:ditCh schreef:PS: ik was inschrijf-id 144
Heb je die ook al gebruikt
?
Hij werkt bij RealRoot, dus ik denk het nie
Geplaatst: 02 aug 2005, 14:40
door ubremoved_983
Deej_1977 schreef:Heb je die ook al gebruikt
?
Ik had die korting nie nodig
PS: je inschrijf id is gekoppelt aan je naam hé, dus je inschrijfid moet wel degelijk gekoppelt zijn aan de naam waarop je de realdsl aanvraagt !
Geplaatst: 02 aug 2005, 15:08
door Ofloo
blah ik heb een occ account en wist da ni
Ofloo schreef:
eerlijk gezegd snap ik deze afstands zaken niet zo goed, well ik snap het wel maar snap niet wat het met realdsl te maken heeft, dit is belgacom niet realdsl belgacom voorziet het netwerk.. realdsl het internet, dus als het netwerk niet stabiel is vind ik niet dat je dit op de internet provider realdsl kan schuiven Razz
dat is waar, maar het slechte netwerk van Belgacom kan wel een reden zijn om niet over te schakelen op RealDSL (wat ik van plan was, als ik niet zo ver van de centrale zou liggen)
hmm .. maar dan maakt het niet uit welk adsl abonnement je neemd het zal bijna altijd instabiel zijn als, meeste providers zitten onder belgacom, iedereen gaat er toch vanuit dat belgacom stabiel is.. zou de zogezegde troef van belgacom zijn..
dus het zal wel om een uitzondering gaan en niet iets frequent
Geplaatst: 02 aug 2005, 15:55
door Anquilas
Thanks voor het antwoord, wel f*cked up, 2 keer gestraft: kon niet naar OCC en nu verlies k er nog 121 euro mee ook verdomme
Geplaatst: 02 aug 2005, 20:15
door DaNi0
Jammer dat ie gekoppeld is aan je naam!
Geplaatst: 04 aug 2005, 09:29
door Anquilas
DaNi0 schreef:Jammer dat ie gekoppeld is aan je naam!
Idd, anders waren er wel andere manieren
Geplaatst: 04 aug 2005, 13:39
door madsoldier
Q:SeNsEi Ze0n
Als je hier niets van gezien hebt, ben je niet op OCC geweest Ik ben er op bezoek geweest en heb het vol flyers, posters, ... van rdsl zien liggen.
Q:lees aub goed
+: Gelukkig was er een actie: OCC deelnemers geen aansluitingskosten (121€)
- : toevallig te weten gekomen, was nergens vermeld of reclame van gemaakt.
voor je naar OCC gaat bedoel ik!! de week voor OCC wou ik mij aansluiten bij RDSL, toen wist ik dat dus niet, snap je het nu
end reply!!
ging dit topic niet over ervaring uitwissellen?
PS:
+: een webspace met je eigen .be word je aangeboden, nice, nog nooit een gehad.
-: van de 50MB is er maar eigenlijk 20MB (mijn vraag word nog behandeld)
na een tel zou ik enkele kredits bijkrijgen zodat het in orde komt
met dank aan RDSL
http://www.userbase.be/forum/viewtopic. ... &start=180
Geplaatst: 04 aug 2005, 16:54
door SpoBo
Ok ik heb nog 1 stom vraagje .. hoelang duurd die OCC actie nog ? Dat ik mijn pa overtuig tegen dan
Geplaatst: 04 aug 2005, 17:04
door ubremoved_983
SpoBo schreef:Ok ik heb nog 1 stom vraagje .. hoelang duurd die OCC actie nog ? Dat ik mijn pa overtuig tegen dan
Deze blijft lopen tot de volgende OCC, zolang je maar een geldig inschrijf-id hebt van de vorige occ (namelijk met JOUW naam er aan
)
Geplaatst: 04 aug 2005, 21:40
door soul
Ik ben nog altijd tevreden over realdsl.
maar ik heb net een .be domein gemaakt bij
www.registratie-domein.be en heb via die plesk een webmail gemaakt maar welke settings moet ik gebruiken om deze in outlook express te laten werken (sinds pop3 ondersteund word denkek dat dit gaat)
bedankt.
Geplaatst: 04 aug 2005, 22:28
door ubremoved_983
soul schreef:Ik ben nog altijd tevreden over realdsl.
maar ik heb net een .be domein gemaakt bij
www.registratie-domein.be en heb via die plesk een webmail gemaakt maar welke settings moet ik gebruiken om deze in outlook express te laten werken (sinds pop3 ondersteund word denkek dat dit gaat)
bedankt.
POP server: mail.jouwdomein.be
SMTP: smtp.realdsl.be
Deze mailboxen zijn trouwens ook IMAP (als ik mij niet vergis
) !
Geplaatst: 05 aug 2005, 13:14
door tafelpootje
ff om uit nieuwsgierigheid,
Hoe zit het met de snelheid van rdsl?
misschien aanvragen voor op mijn kot.
Geplaatst: 05 aug 2005, 14:37
door fr3d0
tot nu toe is mijn snelheid altijd al goed geweest +- 300kb's en 50kb's upload
Geplaatst: 05 aug 2005, 16:34
door deej
ditCh schreef:Deze mailboxen zijn trouwens ook IMAP (als ik mij niet vergis
) !
Zo zouden er meer moeten zijn
.
Geplaatst: 06 aug 2005, 20:18
door khsw
tafelpootje schreef:ff om uit nieuwsgierigheid,
Hoe zit het met de snelheid van rdsl?
misschien aanvragen voor op mijn kot.
Als splinternieuwe RealDSL abonnee heb ik net een speedtest gedaan, bij deze het resultaat:
http://www.adslbox.be speed test results:
- Download speed : 2573 kbit/s or 322 kbyte/s
- Upload speed : 426 kbit/s or 53 kbyte/s
Sat Aug 6 2005 at 19:59:09 UTC+0200
Vooral die upload is mega!
Geplaatst: 06 aug 2005, 22:19
door DaNi0
Dat is zéér mooi hé!
Geplaatst: 08 aug 2005, 00:14
door patrickc
DaNi0 schreef:Dat is zéér mooi hé!
Maar het kan ook anders:
Pingen van bij mij thuis naar userbase.be...
--- userbase.be ping statistics ---
49 packets transmitted, 37 received, 24% packet loss, time 52064ms
rtt min/avg/max/mdev = 14.753/15.999/18.170/0.601 ms
of Packet loss van 24%...
En waar zit de packet loss? Op de eerste router na de mijne waar ik naar ping: ge0-3-0-800.br0.bebru1.realroute.net 193.27.64.77...
--- 193.27.64.77 ping statistics ---
74 packets transmitted, 62 received, 16% packet loss, time 73076ms
rtt min/avg/max/mdev = 12.563/13.582/24.586/1.657 ms
Het lijken korte tests, maar vandaag heb ik er eentje 90 minuten laten lopen op dat kreng, 23% packet loss op 90 minuten.
Speed test van userbase: een uur terug...
Your current download speed: 166kbit/s or 21kbyte/s
Your current upload speed: 359kbit/s or 45kbyte/s
En nu...
Your current download speed: 306kbit/s or 38kbyte/s
Your current upload speed: 418kbit/s or 52kbyte/s
Juist mijnen upload is sneller dan de download. En dit met allle drie de aanwezige en verschillende ADSL modems (USRobotics, Zyxel en Alcatel)...
En de helpdesk bellen is al even hopeloos, vriendelijke gast, dat wel, maar steeds: 'ik ga een ticket aanmaken bij Belgacom' en als dat niet helpt 'ik ga een ticket aanmaken bij Telenet'... 2 weken terug kreeg ik op een mooie vrijdagmiddag geen wan IP adres en dat heeft 7 dagen geduurd voor een troubleticket bij Telenet resultaten gaf. 7 dagen geen internet via RealDSL...
Bij de aansluiting werd het contact telefoonnummer gewisseld met het te connecteren telefoonnummer. Allebei hier in huis maar op dat contactnummer staat EVONET (ex XS4ALL) ADSL, Floep die eraf geknikkerd en RealDSL er op. Bijna een maand voor dat was opgelost...
Moet ik verder vertellen???
Geplaatst: 08 aug 2005, 00:47
door Anquilas
Zo'n verhalen maken me het echt moeilijk te beslissen.
Ik wil ongelooflijk graag de FUP downloads, en men vader moet wel te overtuigen zijn. Maar kzou het na 3 jaar probleemloos Telenet hier eens moeten uitleggen als we een maand zonder internet zitten met RealDSL...
Geplaatst: 08 aug 2005, 01:02
door patrickc
Anquilas schreef:Zo'n verhalen maken me het echt moeilijk te beslissen.
Ik wil ongelooflijk graag de FUP downloads, en men vader moet wel te overtuigen zijn. Maar kzou het na 3 jaar probleemloos Telenet hier eens moeten uitleggen als we een maand zonder internet zitten met RealDSL...
Kan ik me voorstellen, maar je moet het volgende afwegen: hoeveel goeie reacties heb je nu al gelezen, tegen hoeveel slechte? Ik kan gewoon een grote pechvogel zijn...
Als het hier werkt, dan is dat ook behoorlijk. Maar op die enkele maanden dat ik RealDSL heb, is die 50% niet beschikbaar geweest.
Eerst aangesloten op de verkeerde lijn, werkte perfect.
Dan de verhuis naar de lijn waar die op hoorde, 30 dagen foetsie.
Dan enkele weken OK, werkte behoorlijk.
Dan een week geen IP adres te krijgen (maar wel heel de tijd een perfecte ADSL carrier). Pech.
Nu doet die het terug sinds een dikke week, maar je ziet de resultaten. Soms goed, soms bedroevend. Maar vandaag is het gewoon erg. De packet-loss is een ramp, en de snelheid is dus navenant. De reden? Nog niets van gelezen of vernomen, wel dikwijls de belofte 'we bellen u terug'. Alleen aan telefoonverkeer is dit alles een ramp. Ik op het What The Hack in Nederland, en steeds hen moeten bellen voor een stand van zaken. En 2 van de 3 kinderen steeds op mijn nek omdat ze thuis geen FUP-verbinding hebben en ik ze dus tegenhoud om a volenté te downloaden... Leuk is anders.
De service van Telenet maak ik mee op mijn Evonet abonnement, ik was bij Telenet pionier abo en ben na een jaar of 6, 7 overgestapt op ADSL. De vrijheid van aansluiten (op de standaard poort voor de uitgaande mail na) heb je ook bij Evonet, dus dat is makkelijker dan bij Telenet.. FUP vind je dan weer bij RealDSL. Ik was ook lang klant bij de rampen ISP net4all en daarmee is RealDSL NIET te vergelijken, laat dat ook duidelijk zijn. Alleen ik kan het moeilijk als 'beste koop' aanbevelen.
Geplaatst: 08 aug 2005, 01:23
door Ofloo
hou dan u huidig internet 30 dagen extra je hoeft tenslote tijdens die aanvraag dit abonnement niet te betalen eh..
raar dat je die packetloss hebt misschien een probleem met je router of modem?
Geplaatst: 08 aug 2005, 01:24
door patrickc
Anquilas schreef:Zo'n verhalen maken me het echt moeilijk te beslissen.
Ik wil ongelooflijk graag de FUP downloads, en men vader moet wel te overtuigen zijn. Maar kzou het na 3 jaar probleemloos Telenet hier eens moeten uitleggen als we een maand zonder internet zitten met RealDSL...
Oja, positieve dingen over RealDSL:
1. De helpdesk is een gewoon nummer en geen 0900 nummer.
2. Bijna altijd heb je steeds dezelfde toffe kerel aan de lijn: Karel, nooit onvriendelijk.
3. Ik heb mijn aanvraag ergens in mei/juni gedaan en RealDSL is niet te beroerd om fouten toe te geven en op te lossen.
4. Toen ik onlangs informeerde naar mijn eerste factuur was de reactie vrij sec: "eerst de problemen oplossen".
Laat het duidelijk zijn dat ik dat bij anderen al heel anders heb meegemaakt. Dus naar klantvriendelijkheid en correctheid weinig aan te merken.
Geplaatst: 08 aug 2005, 01:26
door Ofloo
met je packet loss heb ik iets dergelijks gehad maar dat was vanwege dlink dsl-504teu die modem/router heeft firmware problemen.. sorry voor de edit was juist wanner je poste .. :/ alleen het laatste lijntje is erbij gekomen..
Geplaatst: 08 aug 2005, 01:31
door patrickc
Ofloo schreef:met je packet loss heb ik iets dergelijks gehad maar dat was vanwege dlink dsl-504teu die modem/router heeft firmware problemen.. sorry voor de edit was juist wanner je poste .. :/ alleen het laatste lijntje is erbij gekomen..
Momenteel werk ik met een USRobotics gedoe, vanmiddag met 1 van de 2 Zyxel 650 modems en daarnet met een Bausch gedoe. Allemaal dezelfde problemen...
Tis raar.
Geplaatst: 08 aug 2005, 12:40
door DaNi0
Heb je de mogelijkheid om eens rechtsreeks naar je modem te verbinden, zonder een router of andere ertussen? Misschien dat je router deels voor problemen zorgt, kijk ook eens voor firmware updates op je fabrikant zijn website moest dat het geval zijn.
Geplaatst: 08 aug 2005, 20:32
door nightje
als je gelijk ik gwn download en surft , is er dan verschil tussen het basic pakket en het geek pakket?
Geplaatst: 08 aug 2005, 22:30
door patrickc
DaNi0 schreef:Heb je de mogelijkheid om eens rechtsreeks naar je modem te verbinden, zonder een router of andere ertussen? Misschien dat je router deels voor problemen zorgt, kijk ook eens voor firmware updates op je fabrikant zijn website moest dat het geval zijn.
IK heb geen kale ADSL modems. Alles is via Ethernet verbonden tussen de PC en de modem/router. Ik wil best aannemen dat er op 1 toestel iets kan misgeconfigureerd staat. Ik ben god niet. Maar om nu te geloven dat er en op de USRobotics en op de Bausch en op de 2 Zyxels die hier staan een oude firmware en een misconfiguratie zou staan... Murphy is nooit mijn vriend geweest maar zo hard zal die mij nu ook niet haten. En verder kreeg ik vandaag dit antwoord van Karel:
"Beste,
Onze netwerktechniekers zijn er mee bezig. Dit zal zo snel mogelijk opgelost worden."
Alleen mogen ze mij met al mijn miserie de setup fee nu wel kwijtschelden. Dan is mijn GSM rekening terug wat in evenwicht...
...
Willux DSL
Geplaatst: 09 aug 2005, 14:28
door Gast
Op
http://www.willuxdsl.be/?cat=breedband&p=bb_part staat er een provider die exact hetzelfde aanbiedt, maar dan zonder het domain. Zou het om een ordinaire reseller gaan? Waarom wordt dit dan nergens vermeld op de site?
Re: Willux DSL
Geplaatst: 09 aug 2005, 15:00
door ubremoved_983
Reseller
Geplaatst: 09 aug 2005, 20:18
door rapweg
Hier realdsl nu een week bestelt maar nog geen datum doorgekregen van belgacom omtrent omschakeling van lijn.
Geplaatst: 09 aug 2005, 20:23
door patrickc
rapweg schreef:Hier realdsl nu een week bestelt maar nog geen datum doorgekregen van belgacom omtrent omschakeling van lijn.
Normaal krijg je dat te horen van je nieuwe ISP, Realroot dus, even Karel bellen...
Geplaatst: 09 aug 2005, 20:26
door patrickc
Blijkbaar zijn de problemen van de baan...
Your current download speed: 2562kbit/s or 320kbyte/s
Your current upload speed: 407kbit/s or 51kbyte/s