Geen digitale tv voor tienduizenden Telenet-abonnees

Hier kunt u alles kwijt over TV over de kabel
Plaats reactie
Kochanie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 750
Lid geworden op: 08 jan 2005, 12:44

<center>Afbeelding</center>

Zo'n 25.000 tot 40.000 kabelabonnees van telecomoperator Telenet kunnen hun aansluiting niet opvoeren naar digitale televisie. Het gaat om inwoners van flatgebouwen die in de jaren zestig en zeventig zijn gebouwd en waarin de interne bekabeling te weinig capaciteit heeft.

Het nieuws staat te lezen in de krant De Morgen.

De abonnees in kwestie kunnen wel de kabeldistributie van Telenet ontvangen, maar hebben via diezelfde lijn geen toegang tot breedbandinternet of het digitale televisiepakket dat het bedrijf in september wil lanceren.

De telecomoperator weigert namelijk al jaren om de interne kabelnetwerken van die flatgebouwen aan te passen, wegens te duur. Het bedrijf onderzoekt nu of er goedkopere manieren zijn om het digitale tv-signaal door de bestaande netwerken te pompen.

De consumenten die Telenet missen, zijn vaak net degenen die aan de verkeerde kant van de zogenaamde 'digitale kloof' staan.

Bron: Vum
Gebruikersavatar
brooklyn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1252
Lid geworden op: 15 jun 2004, 20:25
Locatie: West-Vlaanderen aan de kust

zo zie je maar dat telenet uit is op winst ,en zijn klanten links laat liggen
dan gaan ze straks wenen dat die 40.000 klanten BGC tv zullen hebben
Afbeelding
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
Gebruikersavatar
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1759
Lid geworden op: 22 dec 2003, 20:25

Ze zullen het zich nogal aantrekken, en alsof de mensen die in die flatgebouwen leven hier op zitten te wachten. Komaan sech, hier moeten we toch weer even de bubbel der UBers doorbreken. Deze mensen zijn een minimumpubliek dat te veel inspanning zal vragen voor Telenet & welke dan nog niet eens zeker digitale tv zullen nemen. Iedereen weet wel wat er met blokken uit de jaren '60, '70 bedoeld wordt.

Ik keur het zeker niet goed wat hier gebeurd, maar ik zie het weeral maar eens als een slechte voorbereiding inzake digitale tv. Het hele concept is van begin af aan één grote hap, die ze er maar proberen door te rammen, kost wat kost. Ik vind dat beide bedrijven even amateuristisch overkomen, Bgc al wat meer dan Telenet.

Boeh @ digi tv zoals hij nu wordt voorgeschoteld.
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

http://www.telenet.be/images/kaart_tcm21-40566.jpg

Ik kan geen digitale tv nemen, noch bij telenet, noch bij belgacom... ik weet niet welke kabelboer we hier hebben, maar ik betwijfel het dat hij ook 'deftig' digitale tv kan aanbieden.
NuKeM
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

't Is toch niet aan Telenet om de bekabeling van een privé-gebouw op te waarderen? Is dit niet aan de eigenaars?
gimic
Premium Member
Premium Member
Berichten: 464
Lid geworden op: 22 mei 2003, 23:48
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 13 keer

Deej_1977 schreef:'t Is toch niet aan Telenet om de bekabeling van een privé-gebouw op te waarderen? Is dit niet aan de eigenaars?


idd, dit is zo gebeurt in de jaren 70 omdat dit goeikoop was, en omdat de antennes vroeger boven op het dak stonden, alles werd doorgelust naar beneden met als gevolg dat als de kabel er kwam men geen nieuwe moest leggen, gewoon beneden aan sluiten en klaar is kees. Men komt dit veel tegen aan de kust, maar ik heb dit nooit tegen gekomen in het binnenland (wvl).
Telenet zegt ook dat de kosten om dit te wijzigen voor de eigenaar is. ze zullen een kabel trekken naar de kelder, en daar een Tap (bakske gelijk aan de gevel of in zo'n paddestoel) zetten en daar moet de eigenaar dan van af tappen.

Greetz
Gimic
gunstn
Member
Member
Berichten: 81
Lid geworden op: 12 jul 2005, 13:47

pff, ik heb telefonie en internet van telenet, maar tv kan ik niet doordat zijn geen tv geven in mijn streek ...
Gebruikersavatar
Braincel
Pro Member
Pro Member
Berichten: 268
Lid geworden op: 15 jun 2005, 12:19

Ik heb zelf IN DI van integan nu al reeds lopen Decoder koste me 199 euro en krijg haarscherp beeld.
Ik vind alleen de praktijk van "wie geen decoder neemt krijgt minder"
een beetje afperserij van Telenet.
Dit is in het geval van Integan niet waar.Wie analoog TV bekijkt verliest niets.Alleen met In DI krijg je een reeks zenders bij die eigenlijk op niks trekken wtf zijn we met poolse televisie :s
Plaats reactie

Terug naar “Kabel TV (Telenet, Numericable, Voo, Orange)”