Pagina 1 van 1

pijnloos overschakelen

Geplaatst: 15 jul 2005, 23:59
door jonas_dg
Het is waarschijnlijk al 100k keer gevraagd, maar met de search button krijg ik maar een half antwoord.

Ik heb momenteel een Plus abonnement bij Skynet (ben al meer dan een jaar lid dus ik mag elke maand mijn abonnement opzeggen, right?) en ik
wil graag overschakelen naar RealDSL, wat moet ik juist van stappen ondernemen?

Moet ik eerst Skynet verwittigen en dan een aanvraag indienen? Of kan ik gewoon mijn aanvraag indienen bij RealDSL en dan de rest aan hun overlaten? Dus ook het stopzetten van het Plus Abonnement. Ik lees hier soms dat dat mogelijk is, of vergis ik mij?

Alvast bedankt voor reply en sorry indien dit ergens anders al stond...

Geplaatst: 16 jul 2005, 00:48
door Ken
2 STAPPEN:

Ga op de site van RealDSL en bestel gewoon, bij opmerkingen melden dat je bij Skynet afgesloten zal worden.

Bel naar het 0800 nummer van Skynet en zeg dat je je ADSL abonnement wilt opzeggen. Hou zeker een factuur bij met je klantennummer.

Geplaatst: 16 jul 2005, 00:53
door Blue-Sky
Hier vind je alle informatie van Realdsl.be http://www.realdsl.be/?page=breedband

Indien je bij je huidige provider opties bijgenomen hebt ADSL Power of Multi, staat in de voorschriften dat je voor dat contract opnieuw gebonden was voor 1 jaar.
Dus je zal wel weten of je dit al dan niet gedaan hebt.

Geplaatst: 16 jul 2005, 03:11
door jonas_dg
ok merci :)

Geplaatst: 16 jul 2005, 10:27
door Ofloo
vanaf de moment dat ge merkt dat den dslam denk ik dat het noemd .. verandert, belt naar hun helpdesk.. voor login en pass want ze vergeten het u blijkbaar door te bellen :p

Geplaatst: 16 jul 2005, 10:35
door BMaster
Ze zouden dat beter via de post laten weten, welke provider geeft nu zijn logingegevens via de telefoon door aan nieuwe gebruikers... ?

Geplaatst: 16 jul 2005, 17:54
door cptKangaroo
Blue-Sky schreef:Hier vind je alle informatie van Realdsl.be http://www.realdsl.be/?page=breedband

Indien je bij je huidige provider opties bijgenomen hebt ADSL Power of Multi, staat in de voorschriften dat je voor dat contract opnieuw gebonden was voor 1 jaar.
Dus je zal wel weten of je dit al dan niet gedaan hebt.
Da's niet correct, Blue-Sky: je Multi of Power is een optie bij het Go abonnement. Je neemt die optie voor minstens een jaar, maar als je je Go abonnement opzegt, wordt die optie ook opgezegd zonder gevolg -- maakt niet uit hoelang je de Multi/Power optie op dat moment al had.

Geplaatst: 16 jul 2005, 18:15
door Blue-Sky
cptKangaroo schreef:Da's niet correct, Blue-Sky: je Multi of Power is een optie bij het Go abonnement. Je neemt die optie voor minstens een jaar, maar als je je Go abonnement opzegt, wordt die optie ook opgezegd zonder gevolg -- maakt niet uit hoelang je de Multi/Power optie op dat moment al had.
Daar twijfel ik enigzins aan? Zie screenshot
(anders moet je toch eens het reglement opgeven, waar je dit gevonden hebt) 't kan zijn eh.
'k Zoek wel eens hun gewijzigde voorschriften op, maar je schijnt er wel zeker van te zijn :-)

Greetz,

Geplaatst: 16 jul 2005, 20:18
door cptKangaroo
Het staat in de algemene voorwaarden van de Multi/Power optie die als .pdf downloadbaar zijn vanaf de Belgacom site.

Voor de Power rechts bovenaan op deze pagina:
http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/d ... adsl_power
Voor de Multi op deze pagina:
http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/d ... adsl_multi
7.3. Aangezien Belgacom ADSL Multi een optie bij het Belgacom ADSL Go-abonnement is, zal het contract voor de Belgacom ADSL Multi-optie automatisch worden beëindigd wanneer het abonnement voor de Belgacom ADSL Go-dienst wordt beëindigd.
:wink:

Geplaatst: 16 jul 2005, 20:30
door Blue-Sky
Inderdaad, ik had niet meer gezocht deze namiddag. :?

Geplaatst: 17 jul 2005, 21:52
door Ofloo
BMaster schreef:Ze zouden dat beter via de post laten weten, welke provider geeft nu zijn logingegevens via de telefoon door aan nieuwe gebruikers... ?
ooit gehoord van nummer herkenning ? ik vind het gemakkelijk al die zever is voor niks goe, en een beetje vertrouwen in de mens zal zeker geen kwaad kunnen, ..

tegenwoordig als je naar de bank gaat en ge vraagt daar iets behandelen ze u als nen terrorist of zoiets weet ik veel maar niet zoals het hoort.. ik vind da gewoon triestig !!!

Geplaatst: 24 jul 2005, 22:17
door Gast
is dit een goed idee?

Aangezien ik een maand op voorhand moet opzeggen (mijn abonnement bij Skynet), bellen deze week (in juli dus) en zeggen dat ik mijn abonnement opzeg, dus maw na augustus geen Skynet meer. Dan in de loop van augustus, begin 3de week ofzo, bellen naar RealDSL en aanvraag indienen.

Goh, ik klink waarschijnlijk ongelooflijk paranoïde over dit alles, maar ik wil mijn downtime (the internet kinda grows on you after 8 years) en vooral gezever achteraf beperken tot een minimum.

Geplaatst: 24 jul 2005, 22:47
door Gast
Anonymous schreef:is dit een goed idee?

Aangezien ik een maand op voorhand moet opzeggen (mijn abonnement bij Skynet), bellen deze week (in juli dus) en zeggen dat ik mijn abonnement opzeg, dus maw na augustus geen Skynet meer. Dan in de loop van augustus, begin 3de week ofzo, bellen naar RealDSL en aanvraag indienen.

Goh, ik klink waarschijnlijk ongelooflijk paranoïde over dit alles, maar ik wil mijn downtime (the internet kinda grows on you after 8 years) en vooral gezever achteraf beperken tot een minimum.

contract verbreken voor het einde van de 12 maanden
dan vrees ik dat je het resterende bedrag zal moeten ophoesten
als je niet 3 maanden voor het einde van je jaarcontract officiel hebt opgezegd

Geplaatst: 24 jul 2005, 23:12
door selder
Anonymous schreef:is dit een goed idee?

Aangezien ik een maand op voorhand moet opzeggen (mijn abonnement bij Skynet), bellen deze week (in juli dus) en zeggen dat ik mijn abonnement opzeg, dus maw na augustus geen Skynet meer. Dan in de loop van augustus, begin 3de week ofzo, bellen naar RealDSL en aanvraag indienen.

Goh, ik klink waarschijnlijk ongelooflijk paranoïde over dit alles, maar ik wil mijn downtime (the internet kinda grows on you after 8 years) en vooral gezever achteraf beperken tot een minimum.
Komt wat wrang over, al 8 jaar ervaring "op het internet", maar dan toch zo'n dingen niet weten, of zelf kunnen opzoeken ... Ne mens mag nen andere mens zijn posts al is kritisch bekijken eh ...

Geplaatst: 25 jul 2005, 22:08
door Gast
Ik ben dan ook al van zolang ik mij kan herrineren bij Skynet. Niet iedereen verwisselt elke 6 maanden van provider. En ik had een antwoord verwacht van iemand die spreekt uit ervaring en niet 1 of andere verkopersklap. En selder, hoe moet ik het anders zeggen? Het world wide web? Ik vraag gewoon iets, maar een overbodige mening over mijn kennis hierover heb ik niet gevraagd.

Geplaatst: 25 jul 2005, 23:30
door selder
Anonymous schreef:Ik vraag gewoon iets, maar een overbodige mening over mijn kennis hierover heb ik niet gevraagd.
Dan zit ge op forums op de verkeerde plaats denk ik ... Het staat iedereen vrij te reageren op alles wat anderen neerschrijven, ook als je uitspraken doet over je persoonlijke kennis...

Misschien verwacht ik teveel van de mensen, dat ze toch iets of wat thuis zijn in een wereld waar ze 8 jaar 'ervaring' in opgedaan hebben...

Geplaatst: 27 jul 2005, 16:43
door treejcer
hier net aangevraag..
ik kan blijkbaar men skynet laten staan tot realdsl er ligt..
op 3 dagen is het opgezegd ( volgens de bgc helpdesk )

pijnlozer kan niet denk ik..
na realdsl zeg ik op en thats it ^^

Geplaatst: 10 okt 2005, 13:54
door amedee007
pijnloos overschakelen?

- dit is alle sinds bij mij niet het geval
- ik belde naar realdsl en ze vertelde mij dat ik op 3 oktober via realdsl op he tinternet ging zitten
- ik bel dinsdag terug want maandag zat ik nog altijd op skynet en blijkbaar zou het iets zijn aan skynet
- ik bel donderdag avond naar realdsl want plots werkt men skynet niet meer dus ik denk, yes eindelijk de omschakeling is gedaan, WRONG ANSWER, er zou iets zijn met telenet
- ik bel vandaag (maandag 10 oktober), of het vandaag inorde zou komen, verteld die persoon aan de foon leuk bel morge eens terug... MET WIE ZEN VOETE SPEEL JE DACHT IK, en ik legde vriendelijk neer...
- Nu zit ik al een weekend en vermoedelijk nog een week zonder internet en het steekt mij serieus tegen, dat ik in een cybercafe op internet moet gaan terwijl ik in november zeker en vast een factuur zal krijge van betaal je internet en geen internet had voor een maand...
Kvond dit een zeer pijnlijke ervaring, en men internet is nog niet inorde dus hoelang ga ik nog zonder internet zitte 1,2 weken?

Geplaatst: 10 okt 2005, 14:11
door Robbe
amedee007 schreef:pijnloos overschakelen?

- dit is alle sinds bij mij niet het geval
- ik belde naar realdsl en ze vertelde mij dat ik op 3 oktober via realdsl op he tinternet ging zitten
- ik bel dinsdag terug want maandag zat ik nog altijd op skynet en blijkbaar zou het iets zijn aan skynet
- ik bel donderdag avond naar realdsl want plots werkt men skynet niet meer dus ik denk, yes eindelijk de omschakeling is gedaan, WRONG ANSWER, er zou iets zijn met telenet
- ik bel vandaag (maandag 10 oktober), of het vandaag inorde zou komen, verteld die persoon aan de foon leuk bel morge eens terug... MET WIE ZEN VOETE SPEEL JE DACHT IK, en ik legde vriendelijk neer...
- Nu zit ik al een weekend en vermoedelijk nog een week zonder internet en het steekt mij serieus tegen, dat ik in een cybercafe op internet moet gaan terwijl ik in november zeker en vast een factuur zal krijge van betaal je internet en geen internet had voor een maand...
Kvond dit een zeer pijnlijke ervaring, en men internet is nog niet inorde dus hoelang ga ik nog zonder internet zitte 1,2 weken?
idd, der is bij de meeste mensen steeds een identificatie probleem op de RealDSL lijn, waar ze van uit gaan dat die zich niet standaard bij elke gebruiker voordoet ... ze zouden het is mogen testen alvorens ervan uit te gaan ... :P

Als ge echt veel pech hebt dan duurt het max. 3 weken om het op te lossen (mits regelmatig bellen), en 2 weken als ge wredig veel chance hebt. :|

Mijn medeleven, 'k heb exact hetzelfde meegemaakt, maar nu da het hier eindelijk werkt ben 'k er wel tevreden over :? :|


Edit : Hunne policy is nu wel dat ge boven de 15 dagen vdie maand zonder werkende aansluiting hebt gezeten, ze er u ni voor gaan laten betalen. :roll:

Geplaatst: 10 okt 2005, 14:27
door amedee007
Robbe schreef:
amedee007 schreef:pijnloos overschakelen?

- dit is alle sinds bij mij niet het geval
- ik belde naar realdsl en ze vertelde mij dat ik op 3 oktober via realdsl op he tinternet ging zitten
- ik bel dinsdag terug want maandag zat ik nog altijd op skynet en blijkbaar zou het iets zijn aan skynet
- ik bel donderdag avond naar realdsl want plots werkt men skynet niet meer dus ik denk, yes eindelijk de omschakeling is gedaan, WRONG ANSWER, er zou iets zijn met telenet
- ik bel vandaag (maandag 10 oktober), of het vandaag inorde zou komen, verteld die persoon aan de foon leuk bel morge eens terug... MET WIE ZEN VOETE SPEEL JE DACHT IK, en ik legde vriendelijk neer...
- Nu zit ik al een weekend en vermoedelijk nog een week zonder internet en het steekt mij serieus tegen, dat ik in een cybercafe op internet moet gaan terwijl ik in november zeker en vast een factuur zal krijge van betaal je internet en geen internet had voor een maand...
Kvond dit een zeer pijnlijke ervaring, en men internet is nog niet inorde dus hoelang ga ik nog zonder internet zitte 1,2 weken?
idd, der is bij de meeste mensen steeds een identificatie probleem op de RealDSL lijn, waar ze van uit gaan dat die zich niet standaard bij elke gebruiker voordoet ... ze zouden het is mogen testen alvorens ervan uit te gaan ... :P

Als ge echt veel pech hebt dan duurt het max. 3 weken om het op te lossen (mits regelmatig bellen), en 2 weken als ge wredig veel chance hebt. :|

Mijn medeleven, 'k heb exact hetzelfde meegemaakt, maar nu da het hier eindelijk werkt ben 'k er wel tevreden over :? :|


Edit : Hunne policy is nu wel dat ge boven de 15 dagen vdie maand zonder werkende aansluiting hebt gezeten, ze er u ni voor gaan laten betalen. :roll:
kun je geloven dat ik er nog weinig van geloof. elke dag gvd ergens anders op internet moete zitte omdat ik men taak nie meer thuis kan uitoefenen en moest ik een datum hebbe wanneer het herstelt is ok dan zou ik al rustiger kunnen leven maar neen elke dag hoor ik maar een domme vermoede...

Geplaatst: 10 okt 2005, 16:39
door khsw
Ofloo schreef:
ooit gehoord van nummer herkenning ? ik vind het gemakkelijk al die zever is voor niks goe, en een beetje vertrouwen in de mens zal zeker geen kwaad kunnen, ..
Ik heb gebeld vanop 't werk, dus naar het nummer kijken ze in ieder geval niet :wink: . Niet dat ik daar een probleem mee heb...

Geplaatst: 11 okt 2005, 14:36
door amedee007
vanaf de besteling tot nu is al 1maand wachte... dus ja 14dage is wa belachelijk voor woorde eh