Valse modellenscouts laten tieners naakt poseren voor webcam

Wil je gewoon eens testen of je klaar bent om te posten? Doe dit dan hier.
Plaats reactie
Kochanie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 750
Lid geworden op: 08 jan 2005, 12:44

De Nederlandse website Planet Internet heeft beslag kunnen leggen op drie chatgesprekken waarin tienermeisjes worden benaderd door mensen die zich voordoen als scouts van modellenbureaus. De valse scouts zijn er op uit beelden vast te leggen van meisjes die zich ontkleden voor hun computer.

Nep-scouts in Nederland bezoeken profielsites als Sugababes.nl en CU2.nl en voegen meisjes die hun profiel hebben achtergelaten op zo een site toe op hun MSN. Vervolgens vragen ze de tieners of ze geïnteresseerd zijn in modellenwerk en bieden 450 euro aan voor een eerste shoot. Eerst moeten de meisjes wel een vragenlijst doorlopen en wordt hen gevraagd hun webcam aan te zetten. Het duurt niet lang alvorens de nep-scouts een stapje verder gaan: ,,Laat je buikje even zien'', ,,Ik wil je borsten zien",... .

Op verzoek van Planet Internet plaatste de website Sugababes.nl een enquête die door 7500 jongeren werd ingevuld. Uit de enquête blijkt dat met 40 procent van de meisjes weleens contact is gezocht. Ook de jongens krijgen verzoeken om zich uit te kleden voor hun webcam.

Bron: ANP, VUM
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Effe verplaatst naar dit forum, "userbase" dient voor andere dingen.
Nu, als ik zie hoe hard die 'profielensites' gaan, kan ik me goed voorstellen dat dit soort dingen daar uit voortkomen ...
Plaats reactie

Terug naar “Test”