Pagina 1 van 1

Opzegging abonnement Versatel Always ADSL -Always More ADSL

Geplaatst: 21 jun 2005, 09:56
door feline
Bovenvernoemde abonnementen worden telkens aangegaan voor blokken van 1 jaar.

Als u uw abonnement niet minstens 2 maanden voor het verstrijken van de initiele periode aangetekend opzegt, dan heb je stilzwijgend nog een jaartje aan de broek :!: . Dus oppassen als u wil overstappen naar een andere provider !

In de FAQ's niets teruggevonden van die stille verlenging http://www.versatel.be/help/question_details.php?helpsubject=9&question=105, wel in de Algemene Voorwaarden helemaal in het klein onderaan de pagina over adsl punt 12.2 http://www.versatel.be/conditions/conditions.php?&language=nl.

Ik vind dat Versatel dat wel explicieter mag vermelden op zijn website !
Is zo'n stille verlenging gemeengoed onder de providers ?

Groetjes.

Re: Opzegging abonnement Versatel Always ADSL -Always More A

Geplaatst: 21 jun 2005, 10:03
door Gast
feline schreef:Bovenvernoemde abonnementen worden telkens aangegaan voor blokken van 1 jaar.

Als u uw abonnement niet minstens 2 maanden voor het verstrijken van de initiele periode aangetekend opzegt, dan heb je stilzwijgend nog een jaartje aan de broek :!: . Dus oppassen als u wil overstappen naar een andere provider !

In de FAQ's niets teruggevonden van die stille verlenging http://www.versatel.be/help/question_details.php?helpsubject=9&question=105, wel in de Algemene Voorwaarden helemaal in het klein onderaan de pagina over adsl punt 12.2 http://www.versatel.be/conditions/conditions.php?&language=nl.

Ik vind dat Versatel dat wel explicieter mag vermelden op zijn website !
Is zo'n stille verlenging gemeengoed onder de providers ?

Groetjes.


contracten lopen altijd voor een jaar en worden stilzwijgend verlengd.
is de normaalste zaak van de wereld hoor.
niet alleen bij internet en dergelijke...

Geplaatst: 21 jun 2005, 10:04
door meon
Stilzwijgende verlenging is voor telefonie, internet, electriciteit, televisie denk ik zelfs eerder regel dan uitzondering, dus ja, da's gemeengoed.
Ik vermeld het overigens ook <a href="http://www.userbase.be/forum/portal.php?show=review&cat=versatel">in de review</a>.
Dat het 2 maanden opzeggingstermijn is (dat heb ik hier op de site al een paar keer vermeld), staat in de voorwaarden.
Ik neem aan dat je er nu te laat achter komt dat dit de voorwaarden zijn? In dat geval kan je niets doen dan ofwel dat jaar uitbetalen, of nog een jaartje klant blijven ...

Geplaatst: 21 jun 2005, 10:37
door MRC101
Bij somige providers zijn de verlengen dan toch maandelijk, allé ja 't is te zeggen na uw jaar kunt ge opzeggen wanneer je wil na uw eerste jaar.

Geplaatst: 21 jun 2005, 10:50
door meon
Da's de verlengtijd. In dit geval hebben we het over stilzwijgende verlenging en de opzegperiode. Na een jaar kan je dacht ik Skynet zelfs met 1 week opzeg ... opzeggen :)

Re: Opzegging abonnement Versatel Always ADSL -Always More A

Geplaatst: 06 aug 2005, 16:21
door Bodo
Anonymous schreef:
feline schreef:Bovenvernoemde abonnementen worden telkens aangegaan voor blokken van 1 jaar.

Als u uw abonnement niet minstens 2 maanden voor het verstrijken van de initiele periode aangetekend opzegt, dan heb je stilzwijgend nog een jaartje aan de broek :!: . Dus oppassen als u wil overstappen naar een andere provider !

In de FAQ's niets teruggevonden van die stille verlenging http://www.versatel.be/help/question_details.php?helpsubject=9&question=105, wel in de Algemene Voorwaarden helemaal in het klein onderaan de pagina over adsl punt 12.2 http://www.versatel.be/conditions/conditions.php?&language=nl.

Ik vind dat Versatel dat wel explicieter mag vermelden op zijn website !
Is zo'n stille verlenging gemeengoed onder de providers ?

Groetjes.


contracten lopen altijd voor een jaar en worden stilzwijgend verlengd.
is de normaalste zaak van de wereld hoor.
niet alleen bij internet en dergelijke...


Deze contracten worden stilzwijgend verlengd, maar niet voor een volledig jaar maar voor onbepaalde duur, waardoor ze na afloop van het eerste jaar maandelijks opzegbaar zijn.

Geplaatst: 06 aug 2005, 16:24
door Bodo
meon schreef:Stilzwijgende verlenging is voor telefonie, internet, electriciteit, televisie denk ik zelfs eerder regel dan uitzondering, dus ja, da's gemeengoed.


Deze contracten worden stilzwijgend verlengd, maar niet voor een volledig jaar maar voor onbepaalde duur, waardoor ze na afloop van het eerste jaar maandelijks opzegbaar zijn.

Geplaatst: 06 aug 2005, 17:14
door selder
Bodo schreef:
meon schreef:Stilzwijgende verlenging is voor telefonie, internet, electriciteit, televisie denk ik zelfs eerder regel dan uitzondering, dus ja, da's gemeengoed.


Deze contracten worden stilzwijgend verlengd, maar niet voor een volledig jaar maar voor onbepaalde duur, waardoor ze na afloop van het eerste jaar maandelijks opzegbaar zijn.


Correct!

Geplaatst: 07 aug 2005, 11:11
door Rudolfke
selder schreef:
Bodo schreef:
meon schreef:Stilzwijgende verlenging is voor telefonie, internet, electriciteit, televisie denk ik zelfs eerder regel dan uitzondering, dus ja, da's gemeengoed.


Deze contracten worden stilzwijgend verlengd, maar niet voor een volledig jaar maar voor onbepaalde duur, waardoor ze na afloop van het eerste jaar maandelijks opzegbaar zijn.


Correct!



Wat je hier schrijft klopt , maar enkel voor telefonie niet voor internet
Plus het is nog onderling verschillend tussen: Free ADSL, Always ADSL en Always More ADSL
zie onderstaande gegevens uit de algemene voorwaarden van Versatel:

Algemene voorwaarden Versatel telefonie
12.1. De Overeenkomst wordt afgesloten voor een onbepaalde duur vanaf de Datum van Overeenkomst, en kan ten allen tijde via aangetekend schrijven beëindigd worden middels het respecteren van een opzeggingstermijn van ten minsten 10 kalenderdagen voorafgaand aan de effectieve beëindiging.
12.2. Versatel behoudt zich het recht voor om de Overeenkomst met onmiddellijke ingang en zonder voorafgaandelijke rechterlijke tussenkomst of vergoeding te beëindigen of op te schorten, indien:
a) Niet of niet langer aan de voorwaarden zoals gesteld in artikel 4.1 de Overeenkomst wordt voldaan;
b) de Gebruiker binnen een termijn van 5 Werkdagen na een schriftelijke ingebrekestelling uitgaande van Versatel, alsnog in gebreke blijft aan één of meer verplichtingen uit deze Overeenkomst te voldoen;
c) de Gebruiker na het verstrijken van de termijn zoals bepaald in artikel 6.5 alsnog in gebreke blijft het volledige factuurbedrag aan Versatel te voldoen of indien de Gebruiker in een kennelijke situatie van insolvabiliteit of in staking van betaling verkeert;
d) Versatel een vermoeden heeft dat er misbruik wordt gemaakt van de Dienst van de Gebruiker;
e) er sprake is van overmacht in hoofde van Versatel;
f) het door de Gebruiker gegenereerde verkeer de integriteit van het netwerk van Versatel bedreigt, dit netwerk overbelast of dreigt te overbelasten dan wel de diensten van Versatel aan andere Gebruikers of andere klanten van Versatel in het gevaar brengt of dreigt te brengen;
g) De Gebruiker gedurende 8 opeenvolgende weken geen gebruik heeft gemaakt van de Dienst van Versatel.


Algemene voorwaarden Free ADSL, Always ADSL en Always More ADSL
Artikel 12 Duur en Beëindiging
12.1. Free ADSL
De Overeenkomst voor de Dienst Free ADSL wordt afgesloten voor een onbepaalde duur en is ten allen tijde opzegbaar mits een aangetekend schrijven ten minste 10 kalenderdagen voorafgaand aan de effectieve beëindiging.
12.2 Always ADSL - Always More ADSL
De Overeenkomst voor de Dienst Always ADSL of Always More ADSL wordt afgesloten voor een initiële vaste termijn van minimum één jaar met ingang op de Opleveringsdatum en wordt na deze initiële vaste termijn automatisch en stilzwijgend verlengd voor telkens een periode van 1 jaar tenzij de Overeenkomst wordt opgezegd mits een aangetekend schrijven ten minste 2 maanden voorafgaand aan het verstrijken van de initiële termijn of het verstrijken van de verlengde termijn.
12.3. Versatel heeft het recht de Dienst te schorsen of de Overeenkomst met onmiddellijke ingang en zonder rechterlijke tussenkomst of vergoeding te beëindigen, indien:
a) Niet of niet langer aan de voorwaarden zoals gesteld in artikel 4.1 a) t/m f) van de Overeenkomst wordt voldaan;
b) De Gebruiker binnen een termijn van 3 Werkdagen na een schriftelijke ingebrekestelling uitgaande van Versatel, alsnog in gebreke blijft om aan één of meer verplichtingen uit deze Overeenkomst te voldoen;
c) De Gebruiker na het verstrijken van de termijn zoals bepaald in artikel 7.6 alsnog in gebreke blijft het volledige factuurbedrag aan Versatel te voldoen of indien de Gebruiker in een kennelijke situatie van insolvabiliteit of in staking van betaling verkeert;
d) De Gebruiker gedurende 12 opeenvolgende weken geen gebruik heeft gemaakt van de Dienst Free ADSL;
e) Versatel een vermoeden heeft dat er misbruik wordt gemaakt van de aansluiting van de Gebruiker en indien de Gebruiker in gebreke blijft om, binnen de 3 Werkdagen na kennisgeving door Versatel, dit vermoeden te weerleggen;
f) Er sprake is van overmacht in hoofde van Versatel;
g) Het door de Gebruiker gegenereerde dataverkeer het netwerk van Versatel overbelast of dreigt te overbelasten dan wel de Diensten van Versatel aan andere Gebruikers of andere klanten van Versatel in het gevaar brengt of dreigt te brengen;
h) De Gebruiker de Diensten gebruikt in strijd met de bepalingen van artikel 9 van de Overeenkomst.
12.4. In geval van bewezen ernstige tekortkoming in hoofde van Versatel heeft de Gebruiker het recht om, na een formele ingebrekestelling en een termijn van 5 Werkdagen voor Versatel om aan de tekortkoming alsnog te verhelpen, de Overeenkomst te beëindigen door middel van een aangetekend schrijven.
12.5 Na een schorsing door Versatel van de Overeenkomst overeenkomstig artikel 12.3 van de Overeenkomst, kan Versatel de Gebruiker bijkomende termijnen of voorwaarden opleggen alvorens de Diensten verder te verlenen.
12.6 In geval van een vroegtijdige verbreking door de Gebruiker van de Overeenkomst voor de Dienst Always ADSL of Always More ADSL is de Gebruiker een verbrekingsvergoeding verschuldigd aan Versatel, gelijk aan het Abonnement vermenigvuldigd met het aantal resterende maanden tot aan het einde van de initiële duurtijd van 1 jaar of tot aan het einde van een verlenging van 1 jaar daarvan

Goed doorlezen bespaart je kopzorgen.

Geplaatst: 07 aug 2005, 11:30
door Rudolfke
Hmm, sorry voor deze dubbelpost

Geplaatst: 07 aug 2005, 12:20
door Sensei Zeon
De dubbel en triple post verwijderd :)

Geplaatst: 07 aug 2005, 17:17
door Bodo
Rudolfke schreef:
selder schreef:
Bodo schreef:
meon schreef:Stilzwijgende verlenging is voor telefonie, internet, electriciteit, televisie denk ik zelfs eerder regel dan uitzondering, dus ja, da's gemeengoed.


Deze contracten worden stilzwijgend verlengd, maar niet voor een volledig jaar maar voor onbepaalde duur, waardoor ze na afloop van het eerste jaar maandelijks opzegbaar zijn.


Correct!



Wat je hier schrijft klopt , maar enkel voor telefonie niet voor internet
Plus het is nog onderling verschillend tussen: Free ADSL, Always ADSL en Always More ADSL
zie onderstaande gegevens uit de algemene voorwaarden van Versatel:

Algemene voorwaarden Versatel telefonie
12.1. De Overeenkomst wordt afgesloten voor een onbepaalde duur vanaf de Datum van Overeenkomst, en kan ten allen tijde via aangetekend schrijven beëindigd worden middels het respecteren van een opzeggingstermijn van ten minsten 10 kalenderdagen voorafgaand aan de effectieve beëindiging.
12.2. Versatel behoudt zich het recht voor om de Overeenkomst met onmiddellijke ingang en zonder voorafgaandelijke rechterlijke tussenkomst of vergoeding te beëindigen of op te schorten, indien:
a) Niet of niet langer aan de voorwaarden zoals gesteld in artikel 4.1 de Overeenkomst wordt voldaan;
b) de Gebruiker binnen een termijn van 5 Werkdagen na een schriftelijke ingebrekestelling uitgaande van Versatel, alsnog in gebreke blijft aan één of meer verplichtingen uit deze Overeenkomst te voldoen;
c) de Gebruiker na het verstrijken van de termijn zoals bepaald in artikel 6.5 alsnog in gebreke blijft het volledige factuurbedrag aan Versatel te voldoen of indien de Gebruiker in een kennelijke situatie van insolvabiliteit of in staking van betaling verkeert;
d) Versatel een vermoeden heeft dat er misbruik wordt gemaakt van de Dienst van de Gebruiker;
e) er sprake is van overmacht in hoofde van Versatel;
f) het door de Gebruiker gegenereerde verkeer de integriteit van het netwerk van Versatel bedreigt, dit netwerk overbelast of dreigt te overbelasten dan wel de diensten van Versatel aan andere Gebruikers of andere klanten van Versatel in het gevaar brengt of dreigt te brengen;
g) De Gebruiker gedurende 8 opeenvolgende weken geen gebruik heeft gemaakt van de Dienst van Versatel.


Algemene voorwaarden Free ADSL, Always ADSL en Always More ADSL
Artikel 12 Duur en Beëindiging
12.1. Free ADSL
De Overeenkomst voor de Dienst Free ADSL wordt afgesloten voor een onbepaalde duur en is ten allen tijde opzegbaar mits een aangetekend schrijven ten minste 10 kalenderdagen voorafgaand aan de effectieve beëindiging.
12.2 Always ADSL - Always More ADSL
De Overeenkomst voor de Dienst Always ADSL of Always More ADSL wordt afgesloten voor een initiële vaste termijn van minimum één jaar met ingang op de Opleveringsdatum en wordt na deze initiële vaste termijn automatisch en stilzwijgend verlengd voor telkens een periode van 1 jaar tenzij de Overeenkomst wordt opgezegd mits een aangetekend schrijven ten minste 2 maanden voorafgaand aan het verstrijken van de initiële termijn of het verstrijken van de verlengde termijn.
12.3. Versatel heeft het recht de Dienst te schorsen of de Overeenkomst met onmiddellijke ingang en zonder rechterlijke tussenkomst of vergoeding te beëindigen, indien:
a) Niet of niet langer aan de voorwaarden zoals gesteld in artikel 4.1 a) t/m f) van de Overeenkomst wordt voldaan;
b) De Gebruiker binnen een termijn van 3 Werkdagen na een schriftelijke ingebrekestelling uitgaande van Versatel, alsnog in gebreke blijft om aan één of meer verplichtingen uit deze Overeenkomst te voldoen;
c) De Gebruiker na het verstrijken van de termijn zoals bepaald in artikel 7.6 alsnog in gebreke blijft het volledige factuurbedrag aan Versatel te voldoen of indien de Gebruiker in een kennelijke situatie van insolvabiliteit of in staking van betaling verkeert;
d) De Gebruiker gedurende 12 opeenvolgende weken geen gebruik heeft gemaakt van de Dienst Free ADSL;
e) Versatel een vermoeden heeft dat er misbruik wordt gemaakt van de aansluiting van de Gebruiker en indien de Gebruiker in gebreke blijft om, binnen de 3 Werkdagen na kennisgeving door Versatel, dit vermoeden te weerleggen;
f) Er sprake is van overmacht in hoofde van Versatel;
g) Het door de Gebruiker gegenereerde dataverkeer het netwerk van Versatel overbelast of dreigt te overbelasten dan wel de Diensten van Versatel aan andere Gebruikers of andere klanten van Versatel in het gevaar brengt of dreigt te brengen;
h) De Gebruiker de Diensten gebruikt in strijd met de bepalingen van artikel 9 van de Overeenkomst.
12.4. In geval van bewezen ernstige tekortkoming in hoofde van Versatel heeft de Gebruiker het recht om, na een formele ingebrekestelling en een termijn van 5 Werkdagen voor Versatel om aan de tekortkoming alsnog te verhelpen, de Overeenkomst te beëindigen door middel van een aangetekend schrijven.
12.5 Na een schorsing door Versatel van de Overeenkomst overeenkomstig artikel 12.3 van de Overeenkomst, kan Versatel de Gebruiker bijkomende termijnen of voorwaarden opleggen alvorens de Diensten verder te verlenen.
12.6 In geval van een vroegtijdige verbreking door de Gebruiker van de Overeenkomst voor de Dienst Always ADSL of Always More ADSL is de Gebruiker een verbrekingsvergoeding verschuldigd aan Versatel, gelijk aan het Abonnement vermenigvuldigd met het aantal resterende maanden tot aan het einde van de initiële duurtijd van 1 jaar of tot aan het einde van een verlenging van 1 jaar daarvan

Goed doorlezen bespaart je kopzorgen.


Maar daar gaat het nu toch net om!!: De algemene voorwaarden van Versatel zijn anders dan deze van de andere providers!
Het toppunt is dat Versatel op zijn website er dan ook nog uitdrukkelijk op wijst dat de klant onmiddelijk kan intekenen bij Versatel omdat de opzegtermijn van Belgacom en Telenet resp. 7 en 14 dagen bedraagt!!
Eens klant bij Versatel kan je het contract slechts om het jaar opzeggen.
Heb je er nu echt niets van begrepen of ben je ter kwader trouw? Misschien van Versatel?

Geplaatst: 08 aug 2005, 10:10
door Rudolfke
Het enige wat ik hier uit begrijp, dus ook uit het goed doorlezen van de voorwaarden, is dat ik nog tot september 2006 aan het Always more ADSL abbo vasthang.

Ben abbo gestart op september 2004

Geplaatst: 08 aug 2005, 12:53
door Sensei Zeon
Dat is idd correct.

Geplaatst: 08 aug 2005, 13:02
door Gast
Rudolfke schreef:Het enige wat ik hier uit begrijp, dus ook uit het goed doorlezen van de voorwaarden, is dat ik nog tot september 2006 aan het Always more ADSL abbo vasthang.

Ben abbo gestart op september 2004


Inderdaad. De opzegtermijn van Versatel bedraagt immers 2 maanden.
Overigens beweer ik niet dat Versatel Adsl een slecht product zou zijn.
Tot voor kort was er ook geen serieus alternatief voor Versatel AlwaysAdsl.
BelgacomLight en TelenetLight zijn volgens mij namelijk een mislukte grap. Belgacom en Telenet zijn trouwens met hun light formule op de markt gekomen na het grote succes van Versatel AlwaysAdsl.
De jaarlijkse stilzwijgende verlenging van het Versatelcontract voor een volledig jaar is echter, in tegenstelling met wat sommigen beweren, zeer ongebruikelijk.

Geplaatst: 08 aug 2005, 14:03
door eldiablo
als je er vroeger vanaf wil, kan je dan niet gewoon weigeren van de factuur te betalen? Of zou men je niet alleen maar afsluiten maar ook rechterlijke toenadering gebruiken?

12.3. Versatel heeft het recht de Dienst te schorsen of de Overeenkomst met onmiddellijke ingang en zonder rechterlijke tussenkomst of vergoeding te beëindigen, indien:
c) De Gebruiker na het verstrijken van de termijn zoals bepaald in artikel 7.6 alsnog in gebreke blijft het volledige factuurbedrag aan Versatel te voldoen of indien de Gebruiker in een kennelijke situatie van insolvabiliteit of in staking van betaling verkeert;

Geplaatst: 08 aug 2005, 17:35
door cptKangaroo
Laatst was er hier iemand die een complimentje aan z'n ISP gaf (ik denk dat het Telenet was) omdat die zonder morren het abo afsloot wegens verhuis, dus misschien zit er wel ergens een wettelijke verplichting waardoor ISPs moeten afsluiten als je verhuist ? (dit is een veronderstelling van mijnentwege!)

Als je absoluut wil veranderen, probeer dan met te zeggen dat je verhuist in plaats van gewoon afsluiting te vragen.

Geplaatst: 09 aug 2005, 03:17
door KK
Iemand zei me laatst dat er een manier is om snel je abo af te laten sluiten: continu binaries posten op usenet in drukke tekstgroepen, zodat er zoveel abuses verzonden worden dat men je afsluit. :twisted:
Maar ik heb zo'n vermoeden dat dit niet zonder lastige gevolgen zal zijn.

Waarschijnlijk moet je dan evengoed blijven betalen tot de vervaldag ook al heb je geen abo meer. En als je niet wil betalen zetten ze je op de Preventel lijst zodat je nergens meer een abo kan aanvragen.

Ik ga het in ieder geval niet proberen. 8)