Pagina 1 van 5
[RealDSL] Ervaring-uitwisseling
Geplaatst: 20 jun 2005, 17:45
door meon
Omdat het oude RealDSL-monstertopic ondertussen vol niet-meer-zo-relevante posts staat (en dan is dit waarschijnlijk de understatement van de week) is deze topic om ervaringen van RealDSL-gebruikers uit te wisselen. Hier gaat het dus niet over performantieproblemen of over het aanbod, maar over ervaringen van klant tot provider: hoe snel wordt er geantwoord, wat wordt er precies geantwoord, ...
Blijf met andere woorden on-topic, of begin een nieuw topic.
Ter informatie: het vorige topic was: <a href="http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=7049">RealDSL: Eindelijk FUP?</a>
Geplaatst: 20 jun 2005, 18:17
door Aurora
Ik heb sinds vandaag RealDSL.
Minpunt is dat het 3 weken heeft geduurd eer men abonnement geactiveerd werd waarvan de laatste week blijkbaar mijn account reeds bestond maar nog niet was doorgemailt...
Maar heb eens snelheid getest door simpelweg het één en ander van men Telenet webspace te down/uploaden via ftp client.
upload: 50KB/sec
download: 295KB/sec
Snelheid zit dus wel goed. Merk wel een vertraging op men internet wanneer ik ondertussen iets aan het downloaden ben tegen 125KB/sec. Dit had ik bij Telenet niet maar ja daar heb je een downloadsnelheid van 850KB/sec. Klagen doe ik er niet over want ik heb liever 295KB/sec met FUP ipv die 850KB/sec met 15GB limiet.
Iemand al enige ervaring met het aanvragen van die .BE domeinnaam bij RealDSL?
Geplaatst: 20 jun 2005, 18:48
door Lukse
Aurora schreef:Iemand al enige ervaring met het aanvragen van die .BE domeinnaam bij RealDSL?
Even een mailtje sturen en dan maken ze een account voor je aan op cheapass.be waar je zelf een domein kunt aanmaken en beheren.
Wel niet zelf een account aanmaken, zij moeten dat doen.
Geplaatst: 21 jun 2005, 11:47
door poohbeer
Aurora schreef:Ik heb sinds vandaag RealDSL.
Minpunt is dat het 3 weken heeft geduurd eer men abonnement geactiveerd werd waarvan de laatste week blijkbaar mijn account reeds bestond maar nog niet was doorgemailt...
Bedankt voor de tip!! Heb vandaag ook maar eens gemaild hoe't met m'n accoutn stond en inderdaad:
"Uw account is reeds actief. Hierbij vind u de login gegevens van uw
RealDSL aansluiting. U dient gebruik te maken van dynamic PPPoE ! "
Geplaatst: 21 jun 2005, 12:39
door Gast
Aurora schreef:Snelheid zit dus wel goed. Merk wel een vertraging op men internet wanneer ik ondertussen iets aan het downloaden ben tegen 125KB/sec. Dit had ik bij Telenet niet maar ja daar heb je een downloadsnelheid van 850KB/sec. Klagen doe ik er niet over want ik heb liever 295KB/sec met FUP ipv die 850KB/sec met 15GB limiet.
Had geen rekening gehouden dat upload niet gelimiteerd stond wat dus zorgde voor een veel te traag surfe, heb deze nu gelimiteerd op 25KB/sec en nu kan ik terug normaal surfe. Tot nu toe niets dan positiefs over RealDSL dus. (buiten dan de late mail voor men account maar daar kan ik mee leven)
Geplaatst: 21 jun 2005, 13:47
door DaNi0
Anonymous schreef:Aurora schreef:Snelheid zit dus wel goed. Merk wel een vertraging op men internet wanneer ik ondertussen iets aan het downloaden ben tegen 125KB/sec. Dit had ik bij Telenet niet maar ja daar heb je een downloadsnelheid van 850KB/sec. Klagen doe ik er niet over want ik heb liever 295KB/sec met FUP ipv die 850KB/sec met 15GB limiet.
Had geen rekening gehouden dat upload niet gelimiteerd stond wat dus zorgde voor een veel te traag surfe, heb deze nu gelimiteerd op 25KB/sec en nu kan ik terug normaal surfe. Tot nu toe niets dan positiefs over RealDSL dus. (buiten dan de late mail voor men account maar daar kan ik mee leven)
Wat zijn je snelheden nu?
Geplaatst: 21 jun 2005, 13:55
door poohbeer
DaNi0 schreef:
Wat zijn je snelheden nu?
Snelheden zijn 50KB en 300KB.. hij had gewoon z'n upstream pijp dichtzitten met uploaden.. dan is het absoluut l:ogisch dat je download instort tot zeer traag.
Geplaatst: 21 jun 2005, 19:41
door poohbeer
Net m'n realdsl ook geconnecteerd. Zelfde opmerking: ik zou in feite niet zelf moeten mailen om m'n login te krijgen. Dit zou realdsl hebben moeten doen.
Stabiliteit van de snelheden valt me wat tegen:
Upstream:
FTP: Transferred 1 file totaling 12,58 MB in 4 minutes 9 seconds (51,6
adslbox.be: 337kbit/s or 42kbyte/s
adslbox.be (2 mins later): 268kbit/s or 34kbyte/s
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
speedtest.nl: 26.5 KByte/sec (=212 kbps)
Downstream:
FTP: Transferred 1 file totaling 12,58 MB in 52,80 seconds (244,5 KB/s)
KB/s)
adslbox.be: 2236kbit/s or 280kbyte/s
adslbox.be (2 mins later): adslbox.be (2 mins later): 1159kbit/s or 145kbyte/s
speedtest.nl: 254.2 KByte/sec (=2034 kbps)
Conclusie die ik eruit trek: helaas niet helemaal stabiele of supersnelle snelheden maar indien ze zéker niet achteruit gaan of liever nog wat verbeteren ben'k wel tevreden.
Geplaatst: 21 jun 2005, 19:49
door Aurora
poohbeer schreef:Net m'n realdsl ook geconnecteerd. Zelfde opmerking: ik zou in feite niet zelf moeten mailen om m'n login te krijgen. Dit zou realdsl hebben moeten doen.
Stabiliteit van de snelheden valt me wat tegen:
Upstream:
FTP: Transferred 1 file totaling 12,58 MB in 52,80 seconds (244,5 KB/s)
adslbox.be: 337kbit/s or 42kbyte/s
adslbox.be (2 mins later): 268kbit/s or 34kbyte/s
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
speedtest.nl: 26.5 KByte/sec (=212 kbps)
Downstream:
FTP: Transferred 1 file totaling 12,58 MB in 4 minutes 9 seconds (51,6 KB/s)
adslbox.be: 2236kbit/s or 280kbyte/s
adslbox.be (2 mins later): adslbox.be (2 mins later): 1159kbit/s or 145kbyte/s
speedtest.nl: 254.2 KByte/sec (=2034 kbps)
Conclusie die ik eruit trek: helaas niet helemaal stabiele of supersnelle snelheden maar indien ze zéker niet achteruit gaan of liever nog wat verbeteren ben'k wel tevreden.
Eerlijk gezegd heb ik eerder mijn twijfels over de stabiliteit en de betrouwbaarheid van die speedmeters. Je kan best eens iets down/uploaden naar een snel toegankelijke webspace, zoals de gratis webspace van Telenet bijvoorbeeld.
Geplaatst: 21 jun 2005, 20:00
door meon
Aurora schreef:Eerlijk gezegd heb ik eerder mijn twijfels over de stabiliteit en de betrouwbaarheid van die speedmeters. Je kan best eens iets down/uploaden naar een snel toegankelijke webspace, zoals de gratis webspace van Telenet bijvoorbeeld.
Van waar dacht je dat de speedtest op deze site vandaan kwamen?
![Razz :p](./images/smilies/icon_razz.gif)
Geplaatst: 21 jun 2005, 20:29
door MRC101
poohbeer schreef:Net m'n realdsl ook geconnecteerd. Zelfde opmerking: ik zou in feite niet zelf moeten mailen om m'n login te krijgen. Dit zou realdsl hebben moeten doen.
Stabiliteit van de snelheden valt me wat tegen:
Upstream:
FTP: Transferred 1 file totaling 12,58 MB in 52,80 seconds (244,5 KB/s)
adslbox.be: 337kbit/s or 42kbyte/s
adslbox.be (2 mins later): 268kbit/s or 34kbyte/s
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
speedtest.nl: 26.5 KByte/sec (=212 kbps)
Downstream:
FTP: Transferred 1 file totaling 12,58 MB in 4 minutes 9 seconds (51,6 KB/s)
adslbox.be: 2236kbit/s or 280kbyte/s
adslbox.be (2 mins later): adslbox.be (2 mins later): 1159kbit/s or 145kbyte/s
speedtest.nl: 254.2 KByte/sec (=2034 kbps)
Conclusie die ik eruit trek: helaas niet helemaal stabiele of supersnelle snelheden maar indien ze zéker niet achteruit gaan of liever nog wat verbeteren ben'k wel tevreden.
Ik denk dat ge uw ftp test omgewisseld hebt.
Geplaatst: 21 jun 2005, 20:35
door poohbeer
ZMD schreef:
Ik denk dat ge uw ftp test omgewisseld hebt.
uh? Waar hebt ge't over?
Update: toch zware stap terug (qua snelheid) als je van telenet komt. Telenet heb je nooit enige vertraging isd elke website onmiddelijk geladen ongeacht je aan't downen bent of niet.
Heb nu mety realdsl slecht streampje van 150KB down opstaan (verder niets up) en surfen gaat beduidend trager.
Geplaatst: 21 jun 2005, 20:39
door MRC101
Telenet is sneller dan de meeste (indien niet alle) adsl abbonementen, maar ge zit dan ook sneller aan uw limiet
![Tongue :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
, zeker met die kleine 10GB.
Geplaatst: 21 jun 2005, 21:31
door poohbeer
ZMD schreef:Telenet is sneller dan de meeste (indien niet alle) adsl abbonementen, maar ge zit dan ook sneller aan uw limiet
![Tongue :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
, zeker met die kleine 10GB.
I know.. ne mens mag toch beke weemoedig zijn naar verloren gegane snelheid he? Ook al is het totaalplaatje nu echt wel beter.
Geplaatst: 21 jun 2005, 22:25
door DaNi0
In de toekomst zal dat waarschijnlijk wel beter gaan verwacht ik.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Geplaatst: 21 jun 2005, 22:31
door Jelly
DaNi0 schreef:In de toekomst zal dat waarschijnlijk wel beter gaan verwacht ik.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
De snelheid van Realdsl of de limietenpolitiek van Telenet/Belgacom?
Mvg, Jelly
Geplaatst: 22 jun 2005, 21:43
door DaNi0
Stabiliteit/snelheid van RealDSL, dat van Belgacom moogt ge nog gerust enkele jaartjes wachten of 't is da alle Nederlandse providers hier plots massaal abbo's met FUP gaan aanbieden.
![Tongue :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Geplaatst: 23 jun 2005, 08:45
door Ofloo
hmm ik weet niet wat jullie probleem is maar mijn snelheden liggen steeds tussen 300 en 400k als ik download .. en mijn router trekt op geen zak daar zal het zeker niet aanliggen
download van een 10mbit in noorwegen tegen 300kb/s - 350kb/s wat ik vrij goed vind is niet bij de deur dus..
Geplaatst: 23 jun 2005, 14:51
door cL
Weet iemand hoeveel dat nog extra gaat kosten als er een Belgacom technieker moet langskomen als je een alarm installatie hebt? Ik heb enkele dagen geleden RealDSL gecontacteerd daarover, maar in afwachting van het antwoord vroeg ik me af of iemand hier dit weet?
Er moet volgens mij een splitter worden geinstalleerd die het alarm scheidt van de rest van de telefoontoestellen. Ik vraag me dan ook af of ik nog splitters moet kopen voor al mijn telefoontoestellen of hoeft dit dan niet meer?
Momenteel heb ik internet via Telenet (gelukkig geen telefoon).
Geplaatst: 23 jun 2005, 15:01
door Sensei Zeon
Je moet inderdaad geen andere splitters meer kopen, maar dit gaat wel wat kosten, ik weet wel niet hoveel.
Geplaatst: 23 jun 2005, 15:07
door cL
Ik heb enkele minuten geleden een antwoord op mijn contactform gekregen
Het zal € 75 (inclusief btw) extra kosten, maar Karel zei me dat op elke telefoonaftakking wel nog een splitter moet komen?
Geplaatst: 23 jun 2005, 17:38
door Sensei Zeon
Hmm, dan zal er misschien een andere splitter geplaatst worden, maar naar mijn ervaring moet dat niet meer.
Geplaatst: 24 jun 2005, 09:33
door ubremoved_539
cL schreef:Weet iemand hoeveel dat nog extra gaat kosten als er een Belgacom technieker moet langskomen als je een alarm installatie hebt? Ik heb enkele dagen geleden RealDSL gecontacteerd daarover, maar in afwachting van het antwoord vroeg ik me af of iemand hier dit weet?
Waarom moet daar een BGC technieker voor komen... waar je telefoonlijn binnen komt plaats je een splitter waarop je al je telefoontoestellen hangt (ook je alarm). Je modem hang je voor de splitter.
cL schreef:Momenteel heb ik internet via Telenet (gelukkig geen telefoon).
Het is goedkoper bij TN... begrijp dus niet waarom je gelukkig bent als je meer moet betalen ?
Geplaatst: 24 jun 2005, 09:45
door Sub Zero
r2504 schreef:Waarom moet daar een BGC technieker voor komen... waar je telefoonlijn binnen komt plaats je een splitter waarop je al je telefoontoestellen hangt (ook je alarm). Je modem hang je voor de splitter.
Bij een alarminstallatie plaatsen ze zo een full rate splitter (Alcatel 1000). En ze doen het liever zelf om alle fouten te vermijden. 't Is nogal ambetant als je alarm afgaat doordat je aan het inbellen bent nietwaar
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
welke modem ? voor realdsl
Geplaatst: 24 jun 2005, 20:19
door damnation
zoals de titel zegt welke modem gebruik ik best om met realdsl te surfen de prijs doet er nie toe , niet overdrijven natuurlijk , ik gebruik een router van linksys en maandag wordt normaal mijn lijn overgezet.
Re: welke modem ? voor realdsl
Geplaatst: 24 jun 2005, 21:15
door ubremoved_539
damnation schreef:zoals de titel zegt welke modem gebruik ik best om met realdsl te surfen de prijs doet er nie toe , niet overdrijven natuurlijk , ik gebruik een router van linksys en maandag wordt normaal mijn lijn overgezet.
Voor ADSL in het algemeen.. Speedtouch 510 v4.
Geplaatst: 24 jun 2005, 23:30
door cL
Ik ben van plan een Speedtouch 516 te kopen, de opvolger van de 510.
Geplaatst: 24 jun 2005, 23:40
door Sub Zero
Opvolger van de Speedtouch 510 is de 530 als ik mij niet vergis.
'k Zou toch willen vragen om on-topic te blijven. Het gaat nog altijd over RealDSL als ik mij niet vergis
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Geplaatst: 25 jun 2005, 01:06
door cL
Terug ontopic
![Razz :p](./images/smilies/icon_razz.gif)
:
Voor de mensen die al klant zijn: Zijn de pop3 accounts al instelbaar?
Verbindingstijden en verbruik
Geplaatst: 25 jun 2005, 03:29
door BBB
Zijn er nog mensen die als ze inloggen bij de statuspagina van RealDSL dit tezien krijgen: (ingelogd via RealDSL verbinding)
User is not online now -
Account Status For The Last 7 Days
Connections 0
Online time 0 seconds
Failed Logins 0
Upload 0.00 KBs
Download 0.00 KBs
Average Time 0 seconds
Average Upload 0.00 KBs
Average Download 0.00 KBs
niet dat dit op zich een echt probleem is hoor
En nog een vraagje: weet er iemand als je nu een maand 200Gb verbruikt dat ze daar een probleem van zouden maken?
Geplaatst: 25 jun 2005, 08:46
door Braincel
Heb hem gemailed met die vraag en idd hun Fup ligt tussen de 100 en
200gb,ik denk zolang dat je daar tussen zit het ok is.
Heb gisteren alsvast mijn adsl aangevraagd en gooi scarlet buiten.
Geplaatst: 25 jun 2005, 09:57
door Terro
cL schreef:Terug ontopic
![Razz :p](./images/smilies/icon_razz.gif)
:
Voor de mensen die al klant zijn: Zijn de pop3 accounts al instelbaar?
Yep, je krijgt credits om op cheapass.be een domein te registreren en een hosting pakket, via "plesk" heb je dan de mogelijkheid om je mail-adressen en dergelijke te gaan configureren (quota, redirects enz) ... Deze mail adressen staan dan op uw domein (
[email protected]), deze kan men ook aanspreken via web (niet enkel via pop3) met als adres webmail.uwdomeinnaam.be ... Volgens mij is dit een mooi systeem vermits men zo nog minder kans maakt op spam, als ze @realdsl.be adressen zouden gebruiken en je gebruikt een alias die al door een onvoorzichtige voorganger gebruikt werd (die deze mogelijk terug weg gedaan had door teveel spam of verandering van provider), kreeg jij deze binnen (al voorgehad toen ik nog bij Skynet zat, een alias aangemaakt en ineens bakken spam binnen krijgen, zonder deze alias ook maar 1 keer gebruikt te hebben) ... Krijg je nu spam, dan is het je eigen domme fout ...
Ikzelf ben nog altijd content met realdsl, maar na A2F kon ik ook maar enkel verbeteren hé
Misschien een kleine tip aan Realdsl zelf (noem het opbouwende kritiek), maak een pagina aan op de site met de nodige info over dit alles zodat de klanten niet steeds naar een contact-form of telefoon moeten grijpen, dit neemt dan toch wat druk weg van de contact-form en de mensen die daar achter zitten ... Ikzelf zou het tenslotte toch kotsbeu worden om 75 keer op een dag hetzelfde te moeten antwoorden ...
Geplaatst: 25 jun 2005, 13:49
door soul
Weet iemand of het mogelijk is de naam van .be domein te veranderen later van tijd bij cheapass.be ?
of blijft die altijd hetzelfde als je eenmaal geregistreerd bent?
(ik heb nog geen account bij cheapass)
Geplaatst: 25 jun 2005, 13:59
door meon
Aangezien .be-domeinen zowieso per jaar worden geregistreerd kan je die niet van tijd tot tijd van naam laten wisselen eh
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Re: Verbindingstijden en verbruik
Geplaatst: 25 jun 2005, 15:56
door poohbeer
BBB schreef:Zijn er nog mensen die als ze inloggen bij de statuspagina van RealDSL dit tezien krijgen: (ingelogd via RealDSL verbinding)
User is not online now -
Account Status For The Last 7 Days
Connections 0
Online time 0 seconds
Failed Logins 0
Upload 0.00 KBs
Download 0.00 KBs
Average Time 0 seconds
Average Upload 0.00 KBs
Average Download 0.00 KBs
niet dat dit op zich een echt probleem is hoor
En nog een vraagje: weet er iemand als je nu een maand 200Gb verbruikt dat ze daar een probleem van zouden maken?
yep, ik zie ook niks, en ik zou het appricieren dat ze niet komen klagen over traffiek tot ze die zever gefixed hebben!
Geplaatst: 25 jun 2005, 16:01
door poohbeer
Terro schreef:cL schreef:Terug ontopic
![Razz :p](./images/smilies/icon_razz.gif)
:
Voor de mensen die al klant zijn: Zijn de pop3 accounts al instelbaar?
Yep, je krijgt credits om op cheapass.be een domein te registreren en een hosting pakket, via "plesk" heb je dan de mogelijkheid om je mail-adressen en dergelijke te gaan configureren (quota, redirects enz) ... Deze mail adressen staan dan op uw domein (
[email protected]), deze kan men ook aanspreken via web (niet enkel via pop3) met als adres webmail.uwdomeinnaam.be ... Volgens mij is dit een mooi systeem vermits men zo nog minder kans maakt op spam, als ze @realdsl.be adressen zouden gebruiken en je gebruikt een alias die al door een onvoorzichtige voorganger gebruikt werd (die deze mogelijk terug weg gedaan had door teveel spam of verandering van provider), kreeg jij deze binnen (al voorgehad toen ik nog bij Skynet zat, een alias aangemaakt en ineens bakken spam binnen krijgen, zonder deze alias ook maar 1 keer gebruikt te hebben) ... Krijg je nu spam, dan is het je eigen domme fout ...
Jij vind dit een goeie oplossing? Ik dus niet!
Ik heb een contract met realdsl voor 150MB webspace, 10 pop3 accounts en nog een zooi extra's.
Als realdsl dat uit handen wil geven prima, maar ze horen dit niet door mij te laten doen! Het is hun verantwoordelijkheid, niet de mijne. Wat als morgen die cheapass.be de fles opgaat? Of simpelweg geen serice wil verlenen? Ik wil bij 1 provider terrecht kunnen voor het ganse pakket en niet bij 10 verschillende bedrijfjes die ik totaal niet kan beoordelen op betrouwbaarheid. Een bedrijf dat een zeer slechte tekening van een behaard bloot kont als logo op z'n site heeft staan zonder verder enige verwijzing naar een real life bedrijf (btw nummer? adres? verantwoordlijken?) komt bij mij al zeker niet betrouwbaar over. Feit dat'k hem niet terugvind bij de
geregistreerde agenten van dns.be geeft ook al niet veel goeie hoop.
Zulk soort gedoe zie ik dus als een ZWAAR min-punt bij een verder (voorlopig) goeie dienst.
Geplaatst: 25 jun 2005, 18:23
door Silence
poohbeer schreef:Terro schreef:cL schreef:Terug ontopic
![Razz :p](./images/smilies/icon_razz.gif)
:
Voor de mensen die al klant zijn: Zijn de pop3 accounts al instelbaar?
Yep, je krijgt credits om op cheapass.be een domein te registreren en een hosting pakket, via "plesk" heb je dan de mogelijkheid om je mail-adressen en dergelijke te gaan configureren (quota, redirects enz) ... Deze mail adressen staan dan op uw domein (
[email protected]), deze kan men ook aanspreken via web (niet enkel via pop3) met als adres webmail.uwdomeinnaam.be ... Volgens mij is dit een mooi systeem vermits men zo nog minder kans maakt op spam, als ze @realdsl.be adressen zouden gebruiken en je gebruikt een alias die al door een onvoorzichtige voorganger gebruikt werd (die deze mogelijk terug weg gedaan had door teveel spam of verandering van provider), kreeg jij deze binnen (al voorgehad toen ik nog bij Skynet zat, een alias aangemaakt en ineens bakken spam binnen krijgen, zonder deze alias ook maar 1 keer gebruikt te hebben) ... Krijg je nu spam, dan is het je eigen domme fout ...
Jij vind dit een goeie oplossing? Ik dus niet!
Ik heb een contract met realdsl voor 150MB webspace, 10 pop3 accounts en nog een zooi extra's.
Als realdsl dat uit handen wil geven prima, maar ze horen dit niet door mij te laten doen! Het is hun verantwoordelijkheid, niet de mijne. Wat als morgen die cheapass.be de fles opgaat? Of simpelweg geen serice wil verlenen? Ik wil bij 1 provider terrecht kunnen voor het ganse pakket en niet bij 10 verschillende bedrijfjes die ik totaal niet kan beoordelen op betrouwbaarheid. Een bedrijf dat een zeer slechte tekening van een behaard bloot kont als logo op z'n site heeft staan zonder verder enige verwijzing naar een real life bedrijf (btw nummer? adres? verantwoordlijken?) komt bij mij al zeker niet betrouwbaar over. Feit dat'k hem niet terugvind bij de
geregistreerde agenten van dns.be geeft ook al niet veel goeie hoop.
Zulk soort gedoe zie ik dus als een ZWAAR min-punt bij een verder (voorlopig) goeie dienst.
Volgens mij is dit niet meer dan een website van Realroot zunne.
venus:~# ping cheapass.be
PING cheapass.be (83.217.87.250) 56(84) bytes of data.
64 bytes from 83.217.87.250: icmp_seq=1 ttl=47 time=30.6 ms
inetnum: 83.217.64.0 - 83.217.95.255
org: ORG-RA1-RIPE
netname: BE-REALROOT-20040305
descr: PROVIDER Local Registry
descr: RealROOT NV
country: BE
country: NL
admin-c: CR1427-RIPE
tech-c: RRN-RIPE
status: ALLOCATED PA
mnt-by: RIPE-NCC-HM-MNT
mnt-lower: REALROOT-MNT
mnt-routes: REALROOT-MNT
source: RIPE # Filtered
....
Geplaatst: 25 jun 2005, 20:28
door damnation
ik moet ook eerlijk toegeven dat ik akkoord moet gaan het is tenslotte een contract met realroot dat je hebt en je moet het ook krijgen dat is wat de oveenkomst zegt niet?
Geplaatst: 25 jun 2005, 21:20
door Terro
damnation schreef:ik moet ook eerlijk toegeven dat ik akkoord moet gaan het is tenslotte een contract met realroot dat je hebt en je moet het ook krijgen dat is wat de oveenkomst zegt niet?
Je krijgt het toch ook zoals het in de overeenkomst staat? Of is mijn domeinnaam, webspace, mail adressen, enz maar een realiteit in een Matrix-wereld ?
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Dat dit allemaal op verschillende servers plaats heeft, zal mij een worst wezen, ze zijn toch allemaal van Realroot. Het enige wat voor mij telt is dat ik alles heb zoals beloofd in de overeenkomst en voor mij is deze werkwijze de max, geen realdsl mail-adressen, geen webspace-adres zoals het bij de andere providers is (users.provider.be/usernaam/) maar ineens naar uw domein.
Geplaatst: 25 jun 2005, 21:34
door Limburg
Poohbeer: Wanneer je nu al argumenteert dat ze hun registratie van het verbruik maar moeten stoppen omdat jij dit niet kan lezen (terwijl er diverse oplossingen zijn om het zelf in de gaten te houden), denk ik dat je al ruim over de 100GB fup zit waardoor je al lang de kosten uit je abo hebt.
De hoofdzaak is dat rdsl een stabiele verbinding levert met een deftige snelheid.
Dat doen ze.
Of ze al of niet mail leveren of via wie is minder belangrijk.
Cheapass is kennelijk een realroot klant. Misschien hebben ze een ruiltje gedaan.
Hoe dan ook, ze leveren een oplossing.
Zelf heb ik nog geen domein via cheapass geregisteerd, noch gebruik ik mail.
Ik ben een tevreden klant omdat ik een goede verbinding heb met een vast ip voor een redelijke prijs, mijn data gebruik ligt onder de 10GB/maand.
Er zijn dus ook nog andere klanten dan leechers.
Wat wel verbeterd kan worden is de informatie richting klanten.
Per toeval heb ik gehoord hoe mail en domein via cheapass in te stellen is.
Wat is simpeler dan de rdsl klanten te informeren via een mailtje of via de faq over deze mogelijkheid.