Startscherm Internet Explorer

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
skipper
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 16 keer

Kan er soms iemand mij vertellen hoe dat het komt, wanneer ik Internet Explorer open, dat ik soms een klein beginscherm krijg en soms een groot. :???:
Ik zie hier helemaal geen logica in.
Natuurlijk geen probleem om dit nadien te vergroten tot tot een volledige bureaubladgrootte.
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Het scherm waarmee IE opstart is de grootte van het venster dat het de laatste keer had, niet gemaximaliseerd.
skipper
Pro Member
Pro Member

Ik werk altijd met een volledige schermbreedte. (F11) En zo sluit ik ook af. Toch verandert dit iedere keer bij het opstarten van IE.
Is natuurlijk niet dramatisch, maar ik zou toch graag weten hoe dit komt.
meon
Administrator
Administrator
Contacteer:

Zoals ik zeg: de status van je venster zoals die laatst gesloten is, niet gemaximaliseerd. Als je dus een klein, klein venstertje maximaliseert en dan sluit, zal je volgende geopende IE-venstertje ook een klein, klein venstertje zijn.
skipper
Pro Member
Pro Member

Dus als ik het scherm uitrek tot volledige schermbreedte, en dit daarna maximaliseer, dan zou hij de volgende keer op deze ((uitgerokken :roll: (sic)) grootte moeten opstarten.
meon
Administrator
Administrator
Contacteer:

Nee
Ik zeg al 2x NIET MAXIMALISEREN.
Open IE, vergroot mer de randen naar de gewenste grootte, sluiten.
Volgende vensters zullen dan op dezelfde grootte openen, tot dat je die verplaats, kleiner maakt en weer sluit, dan wordt het weer die grootte.
Je kan IE niet gemaximaliseerd doen opstarten, als dat is wat je probeert te doen.
toerist
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 4 keer
Contacteer:

Wanneer je de Firefox broxser gebruikt heb je daar geen last van.
Ook voordeel dat je maar 1 venster gebruikt waar alle pagina's als tabbladen geordend zijn (houd je werkbalk ook clean :lol: )

Natuurlijk ook dat het veiliger is op spyware en popups...zeker het proberen waard hoor :lol:

niet echt ontopic , maar is wel een degelijke oplossing voor je probleem :wink:
meon
Administrator
Administrator
Contacteer:

toerist schreef:Wanneer je de Firefox broxser gebruikt heb je daar geen last van.
Ook voordeel dat je maar 1 venster gebruikt waar alle pagina's als tabbladen geordend zijn (houd je werkbalk ook clean :lol: )

Natuurlijk ook dat het veiliger is op spyware en popups...zeker het proberen waard hoor :lol:
Is dat een voordeel, die tabbladen? Zijn enkel maar extra kliks sinds dat XP vensters van eenzelfde programma groepeert.
Spyware en popups? Gij hebt nog Windows 98 zeker?
Gast

meon schreef: Is dat een voordeel, die tabbladen? Zijn enkel maar extra kliks sinds dat XP vensters van eenzelfde programma groepeert.
dat vind jij duidelijk?Als er niets in de titelbalk komt van die site, zie je 6x internet explorer staan ofzo, ben je niets mee.Alsook mijn werkbalk is hidden :-D .
Nee hoor heb SP2 , en al beklaagd.Beweer je soms dat XP veilig is op popups en spyware in IE? amai zou es deftige firewall en anti-spyware programma laten lopen dan :-D
ik moest vroeger niet anders doen dan pc's repareren vol spyware , want ik had SP2 es vertrouwen gegeven en heeft me veel miserie bezorgd (bij niet-pc minded mensen).Nu terug deftige firewall (outpost), antivirus(Kaspersky) en anti-spyware (Giant) op alle pc's die in men handen komen en heb geen werk meer aan andermans pc's :wink:
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

meon schreef:Je kan IE niet gemaximaliseerd doen opstarten, als dat is wat je probeert te doen.
Eigenschappen van je snelkoppeling nemen uitvoeren -> gemaximaliseerd :)
Afbeelding
meon
Administrator
Administrator
Contacteer:

Anonymous schreef:Nee hoor heb SP2 , en al beklaagd.Beweer je soms dat XP veilig is op popups en spyware in IE? amai zou es deftige firewall en anti-spyware programma laten lopen dan :-D
ik moest vroeger niet anders doen dan pc's repareren vol spyware , want ik had SP2 es vertrouwen gegeven en heeft me veel miserie bezorgd (bij niet-pc minded mensen).Nu terug deftige firewall (outpost), antivirus(Kaspersky) en anti-spyware (Giant) op alle pc's die in men handen komen en heb geen werk meer aan andermans pc's :wink:
Ik gebruik geen client-side firewalls of antivirus. Enkel Microsoft Antispyware die elke 2 nachten loopt en heb reporting af staan. Scannen op virussen gebeurt op de server, net zoals popup-blokkering, anti-ads als firewall. En nee, ik heb geen firefox geïnstalleerd. Enkel op de server, om sites visueel op te testen (die ik dan via RDP benader).
Sub Zero schreef:
meon schreef:Je kan IE niet gemaximaliseerd doen opstarten, als dat is wat je probeert te doen.
Eigenschappen van je snelkoppeling nemen uitvoeren -> gemaximaliseerd :)
Als ik dat voor elke snelkoppeling en .url/.lnk-file moet gaan doen ...
Die op het bureaublad is trouwens niet eens een snelkoppeling.
KK
Elite Poster
Elite Poster

Anonymous schreef:
Nee hoor heb SP2 , en al beklaagd.Beweer je soms dat XP veilig is op popups en spyware in IE? amai zou es deftige firewall en anti-spyware programma laten lopen dan :-D
Mja, tegen PEBKAC bestaat er nog altijd geen remedie. :roll:

Er is eigenlijk 1 gouden regel: zorg ervoor dat je PC nooit rechtstreeks van buitenaf bereikbaar is, dus gewoon achter een router ofzo. Dat is 1000 keer beter dan al die software firewalls (waarmee al die PEBKAC users toch steeds beweren dat ze 'gehacked' worden door iemand met het IP 127.0.0.1 :P)

Ik zou jou nooit een PC van mij toevertrouwen, als je daar toch enkel maar rommel op gaat zetten die de boel vertraagt, en dat terwijl het totaal niet nodig is.
Lukse
Premium Member
Premium Member

Hier start die op alle pc's altijd gemaximaliseerd op.
Hij onthoudt hier altijd de laatste positie en grootte.
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 5 keer

Hier start IE altijd op zoals het laatste ventster afgesloten is, verkleind of gemaximaliseerd en zelfs fullscreen. Allen geminimaliseerd gaat nie maar daar zie ik het nut niet van in.

Windows XP SP2 en IE 6.0
Edward
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer

Ik heb me dat ook al eens afgevraagd.
Als er vanop een of andere site een nieuw venster geopend wordt, en dat is dan gewoonlijk een kleintje, dan start IE daarna dus ook op in een klein venstertje. En dan heb ik dus niet zelf gekozen voor dat wc-venstertje.
:lol:
We moeten toch ook nog iets hebben om Bill te trakteren op een Limburgse vlaai. :twisted:

:twisted:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”