Pagina 1 van 2

[RealDSL] Performantieproblemen Pinksterweekend

Geplaatst: 14 mei 2005, 12:20
door Ofloo
Limburg schreef:Werkelijk een déjà vu!
Toen de snelheid van a2f 's avonds onder de 1Mb/s zakte en er opmerkingen over kwamen verschenen er massaal flames tegen de kritische posters en ondersteunende postings voor A2F.
Inderdaad, de snelheid van de afgelopen dagen was in de late avond laag. (soms zelfs 500kb/s). Ik neem aan dat dit tijdelijke hickups zijn waarvan de oorzaak ligt in de snel groeiende klantenbasis.
Maar misschien wel een reden om de fup streng(er) te handhaven.


moet wel zeggen dat ik momenteel ook wat vertraging ondervind tijdens het surfen.. maar weet niet 100% zeker of het werkelijk aan de provider ligt, maar den download is wel goe dat is dan weer zo raar .. komt precies een beke traag op gang

Geplaatst: 14 mei 2005, 12:52
door Stijn
Ofloo schreef:
Limburg schreef:Werkelijk een déjà vu!
Toen de snelheid van a2f 's avonds onder de 1Mb/s zakte en er opmerkingen over kwamen verschenen er massaal flames tegen de kritische posters en ondersteunende postings voor A2F.
Inderdaad, de snelheid van de afgelopen dagen was in de late avond laag. (soms zelfs 500kb/s). Ik neem aan dat dit tijdelijke hickups zijn waarvan de oorzaak ligt in de snel groeiende klantenbasis.
Maar misschien wel een reden om de fup streng(er) te handhaven.


moet wel zeggen dat ik momenteel ook wat vertraging ondervind tijdens het surfen.. maar weet niet 100% zeker of het werkelijk aan de provider ligt, maar den download is wel goe dat is dan weer zo raar .. komt precies een beke traag op gang


aan de last 40 results te zien zitten ze blijkbaar eventjes in een dipje ..

Geplaatst: 14 mei 2005, 14:14
door Ofloo
idd

want nu is het blijkbaar weer wat beter .. toch vind ik het vreemd dat dit gebeurd en realdsl is niet de enige het was ook toen ik op edpnet zat .. wonder bij wonder had ik dit niet bij ... a2f alleen in het begin ja ..

maar het lijkt wel wat op en neer te gaan wat in mijn ogen eigenlijk niet echt zou mogen .. vind ik dan.. toch niet met DSL als het nu kabel is tot daar toe..

Geplaatst: 14 mei 2005, 15:57
door Gast
en in mijn ogen zou zoveel zagen ook niet mogen :)

Geplaatst: 14 mei 2005, 16:12
door Limburg
Stijn schreef:aan de last 40 results te zien zitten ze blijkbaar eventjes in een dipje ..

Wat vreemd is dat al m'n speedtests ongeveer hetzelfde zijn:
14/05/2005 17:37 873 412 RealDSL
14/05/2005 17:20 874 412 RealDSL
14/05/2005 16:49 874 416 RealDSL
14/05/2005 16:27 874 411 RealDSL
14/05/2005 16:00 873 422 RealDSL
14/05/2005 15:44 873 412 RealDSL
14/05/2005 15:44 874 420 RealDSL
Dit lijkt niet het gevolg van een overbelast netwerk.
Het lijkt wel of we een 1024/512 profiel gekregen hebben :-)
(staat nog steeds op 3360/512 :-) )
Maar ja, beter dit dan een overbelast netwerk met packetloss.

Geplaatst: 14 mei 2005, 17:46
door iBob
godver.
Deze ochtend speed nog ok, heb nu eindelijk 2 dagen op ongeveer 2.5 mbit effectief kunnen surfen/downloaden.

Kom net thuis en :

ISP Monitor Speedtest (14/05/2005 17:44) / Provider: Unknown
Downstream: 863 Kbps (107,84 KB/s)
Upstream: 400 Kbps (50 KB/s)
Ping: 61 ms (0% Packet Loss)

Zijn er nog mensen met dit probleem of zou het hier weer f*** zijn, dacht nu eindelijk dat er een oplossing was voor m'n lijn.

Geplaatst: 14 mei 2005, 18:29
door ubremoved_539
Stijn schreef:aan de last 40 results te zien zitten ze blijkbaar eventjes in een dipje ..


A2F had ook zo'n dipje... heeft daar wel bijna een jaar aangesleept :roll:

Voor het vertrouwen in een provider is dit wat mij betreft moordend. Als RealDSL slim was zou men dan ook snel een verklaring hiervoor publiceren (tenzij men de A2F toer wil opgaan).

Geplaatst: 14 mei 2005, 18:32
door misterjo
Er zijn blijkbaar wel problemen er zijn veel mensen die precies een cap hebben van 1Mbit... Realdsl.be is trouwens down en irc.realroot.com is unable to solve dus.. Weet iemand iets meer hierover?

Geplaatst: 14 mei 2005, 18:35
door meon
misterjo schreef:Realdsl.be is trouwens down en irc.realroot.com is unable to solve dus...

Hier op Skynet niet hoor...

Geplaatst: 14 mei 2005, 20:47
door alfadude
Slow motion pr0n kicks ass! LOL :drool:

Geplaatst: 15 mei 2005, 00:23
door Stijn
Ik hoop voor Realdsl dat dit 'dipje' niet te lang blijft duren, dat kan niet goed zijn voor hun reputatie..

Ook vreemd dat ze niets posten op hun statupagina of dat Ditch hier een verklaring komt plaatsen,dat kan volgens mij toch wel de klanten geruststellen ..

Geplaatst: 15 mei 2005, 01:34
door KK
Meestal als ze doen alsof hun neus bloedt, wil dit zeggen dat ze van het probleem afweten maar er geen oplossing voor hebben.

Dit is een algemene ziekte bij elke ISP. :roll:

Geplaatst: 15 mei 2005, 03:28
door iBob
Bah midden in de nacht en nog steeds terug mijn kutsnelheid.
95 KB/s max down.

Vraag me af er voor gezorgd heeft dat het 2 dagen WEL gewerkt heeft

Geplaatst: 15 mei 2005, 06:25
door Gast
iBob ik denk dat je oorspronkelijke probleem zal verholpen zijn maar we zitten momenteel echter allemaal op die snelheid...hopelijk is het straks wat sneller...

slaapwel

Geplaatst: 15 mei 2005, 11:18
door iBob
Ja ik heb nog steeds vertrouwen in de technische kennis van realroot, alleen beetje spijtig van de communicatie.
Normaal ging vanaf 1 mei het mogelijk zijn de reverse dns in te stellen.
Van mailboxen en dergelijke heb ik ook nog maar weinig gezien (niet dat dit zo belangrijk is voor mij, maar het draagt toch mee aan een iets minder positief beeld van de isp).

Heb al meerdere malen geprobeerd informatie te bekomen omtrent hun VVP abo en verder ook over de colocation services, tot op heden jammergenoeg nog geen antwoord.

afwachten dus ... :-(

Geplaatst: 15 mei 2005, 18:36
door Gast
Ik heb zelf al enkele malen (5x ofzo) gemailed naar RealDSL en kreeg bijna altijd antwoord binnen het half uur
langste dat ik moest wachten was een dag (in het weekend)

dus ik snap niet dat mensen geen antwoord krijgen, mischien ligt het wel bij die mensen hun email ofzo (hotmail spam?) of andere dingen

Geplaatst: 15 mei 2005, 18:55
door Gast
Anonymous schreef:dus ik snap niet dat mensen geen antwoord krijgen, mischien ligt het wel bij die mensen hun email ofzo (hotmail spam?) of andere dingen

In het weekend hoeven ze geen support te geven voor storing op een enkele aansluiting.
Maar in dit geval is IEDEREEN sinds zaterdagochtend op 1/3 van z'n snelheid gezet.
Het lijkt me dat dan een verklaring (netwerk status) op z'n plaats is.
Omdat dit niet gebeurt zal, denk ik, dit wel een maatregel zijn die opgelegd is door de leverancier van ADSL aan RealDSL/Realroot veroorzaakt door een conflict tussen de twee.

Geplaatst: 16 mei 2005, 09:50
door iBob
Anonymous schreef:Ik heb zelf al enkele malen (5x ofzo) gemailed naar RealDSL en kreeg bijna altijd antwoord binnen het half uur
langste dat ik moest wachten was een dag (in het weekend)

dus ik snap niet dat mensen geen antwoord krijgen, mischien ligt het wel bij die mensen hun email ofzo (hotmail spam?) of andere dingen


Ik heb het over mail verstuurd tijdens de kantooruren, en m'n mail werkt wel degelijke perfect ;)

Het was een aanvraag voor het afhuren van een half rack en ook meer info omtrent hun VVP abo.
Nu ja zal wel ergens doorgestuurd zijn en daar blijven liggen veronderstel ik.

Hoe zit het verder bij jullie met de snelheid ?

Sinds 25 april (mijn aansluiting) heb ik altijd maximaal 0.9 mbit gehaald tot nu afgelopen donderdag, dan haalde ik ineens 2.5 mbit, maar sinds zaterdag zit ik terug op m'n oude snelheid van 0.9 mbit en het is nog steeds hetzelfde momenteel.

Dus nu ben ik zeker dat mijn lijn wel zeker hogere snelheden ondersteunt aangezien ik er ongeveer 48 uur zonder disconnect van gebruik heb kunnen maken.
(ben nog steeds niet gedisconnect trouwens, snelheid was dus niet verhoogd en verlaagd telkens na een disconnect, maar middenin een verbinding)

Geplaatst: 16 mei 2005, 10:52
door Gast
ah t'is een lang weekend eh en ze hebben het waarschijnlijk gecapped op 1mbit omdat ze weten da ze anders heel dit lang weekend alle leechers volle bak gaan downloaden en dat hun netwerk dat maybe niet kan trekken.
daar al een over nagedacht ofzo ?
tzou me niet verbazen :)

Geplaatst: 16 mei 2005, 22:48
door iBob
ISP Monitor Speedtest (16/05/2005 22:47) / Provider: Unknown
Downstream: 864 Kbps (108,01 KB/s)
Upstream: 400 Kbps (50 KB/s)
Ping: 66 ms (0% Packet Loss)



nog steeds ... nog mensen ?

Geplaatst: 17 mei 2005, 00:07
door Gast
Hier inderdaad ook nog steeds meer van hetzelfde.. ik heb wel gemerkt dat er iemand in de speedtest weer normale snelheid heeft gehaald.. verbetering op komst?

RealDSL 2600 401 22:53 16/05/2005

Geplaatst: 17 mei 2005, 04:30
door NuTzZ
yo

ben sinds woensdag klant van RDSL en toen was het redelijk te doen wel erg onstabiel tussen 100 en 300 zo ewa da vond ik geen groot probleem maar nu is het stukken trager

RealDSL 868 409 04:03 17/05/2005


dit is oud nieuws waarschijnlijk (heb hele thread niet gelezen)

maar het zou toch niet zomaar mogen gebeuren

dit is de mail die ik redelijk vlug heb gekregen na ik info gevraagd had over de trage speeds

-


Beste,

Bedankt voor uw mail.

Er zijn alvast geen algemene problemen. Dit lijkt meer op een geïsoleerd geval. Heeft u al een speedtest gedaan ? Verschilt dit 's avonds - 's morgens ? Wat voor besturingssysteem gebruikt u ? Zit u achter een router, firewall, ...

Mocht u bijkomende vragen hebben, aarzel dan niet om ons te contacteren. Dit kan u via het invulformulier op http://www.realdsl.be/contact.php

Met vriendelijke groeten,


-

kheb de resulaten die ik heb van de speedtest op deze site gemailed en mijn setup info

dus ja nu hopen dat er iets aan gedaan kan worden :s

System Uptime 82 hour(s) 59 minute(s)

kheb regelmatig timeouts op irc en msn die uitvalt en ftp/fxp transfers die timeout krijgen enz ook

weet wel nie juist of dit aan rdsl ligt kan ook mijn router zijn waar ik geen bal verstand van heb :D


het gevoel van zomaar leechen wa het ook maar is en niet moeten opletten door limieten enz is wel zalig ook al is het maar aan "trage speeds"

hopen op verbetering :)

Geplaatst: 17 mei 2005, 06:19
door Gast
rofl een isoleerd geval eh hahahahahah ik krijg deja u's hier :D

Geplaatst: 17 mei 2005, 10:34
door deej
Anonymous schreef:rofl een isoleerd geval eh hahahahahah ik krijg deja u's hier :D


The Revenge Of The Fit ;)

Geplaatst: 17 mei 2005, 11:01
door ubremoved_539
Anonymous schreef:rofl een isoleerd geval eh hahahahahah ik krijg deja u's hier :D


It stinks :!: En Ditch is ook al niet meer te bespeuren 8)

Wat hosting doen, en ADSL tot bij de end-user thuis is wel degelijk iets anders. De volgende provider die het groots zag en die zich mispakt heeft ?

To be continued...

Geplaatst: 17 mei 2005, 11:13
door Gast
Algemene cap? Lijkt op een noodgreep om niet te moeten toegeven dat hun interconnect tjokvol zit, als je het mij vraagt ...
Dat belooft.

Geplaatst: 17 mei 2005, 11:35
door ubremoved_539
Anonymous schreef:Algemene cap? Lijkt op een noodgreep om niet te moeten toegeven dat hun interconnect tjokvol zit, als je het mij vraagt ...
Dat belooft.


Gaat men nu ook wat roteren met hun gebruikers... kwestie van om beurt iedereen toch even blij te maken en het niet als een algemeen probleem te laten lijken ?

Wat mij betreft is het 5 voor 12... hoog tijd dat RealDSL vermeld wat het probleem is, en wat men er gaat aan doen.

Geplaatst: 17 mei 2005, 12:04
door ubremoved_983
r2504 schreef:
It stinks :!: En Ditch is ook al niet meer te bespeuren 8)

Wat hosting doen, en ADSL tot bij de end-user thuis is wel degelijk iets anders. De volgende provider die het groots zag en die zich mispakt heeft ?

To be continued...


ditCh is hier nog steeds ... ;) maar mag ditch ook eens een weekend op vakantie gaan ? of is ditCh opeens 24/7 available voor iedereen ?

En om even alles op te helderen:

Het was inderdaad een noodgreep door een laattijdig upgraden van 1 van onze toeleveranciers ... en daar er een verlengt weekend is, gaat dit pas vandaag gebeuren ( zie status pagina).

Het was ofwel iedereen een stabiele maar trage connectie geven, of first come first served ... na de upgrade vandaag (mogelijke downtime 5 tot 10 minuten) zal iedereen weer op de volle snelheid zitten

Geplaatst: 17 mei 2005, 12:52
door ubremoved_539
ditCh schreef:ditCh is hier nog steeds ... ;) maar mag ditch ook eens een weekend op vakantie gaan ? of is ditCh opeens 24/7 available voor iedereen ?


Geen probleem, maar ook bij A2F was men er in het begin steeds, tot de problemen groter en groter werden. Dan zag je ze plots niet meer. Ik begrijp trouwens ook dat je niet de officiele contactpersoon bent van RealDSL (maar hopelijk besef je wel, welke verwachtingen je schept).

ditCh schreef:En om even alles op te helderen:Het was ofwel iedereen een stabiele maar trage connectie geven, of first come first served ... na de upgrade vandaag (mogelijke downtime 5 tot 10 minuten) zal iedereen weer op de volle snelheid zitten


Waarom kan dit alleen maar na veel negatieve reclame... leren ISP's nu nooit ? Gewoon de melding dat iedereneen gecapped is vanwege leveranciers problemen, en dat dit na het WE opgelost is was toch veel positiever geweest ?

Je mag dan nog een pracht van een product hebben... op deze manier loop je veel potentiele klanten mis, en is je naam snel gemaakt (hem terug opbouwen gaat veelllllll langzamer !)

Geplaatst: 17 mei 2005, 12:57
door ubremoved_983
r2504 schreef:
Geen probleem, maar ook bij A2F was men er in het begin steeds, tot de problemen groter en groter werden. Dan zag je ze plots niet meer. Ik begrijp trouwens ook dat je niet de officiele contactpersoon bent van RealDSL (maar hopelijk besef je wel, welke verwachtingen je schept).


Ik ben eigenlijk wel de officiële contactpersoon van RealDSL ... maar als jullie verwachten dat ik der 24/7 ga zijn en dit forum ga afschuimen voor pos. / neg. commentaren ...

Nuja ... ik ben er nog steeds en ik volg alle realdsl topics en probeer wat te doen aan de negatieve zaken.

Geplaatst: 17 mei 2005, 13:05
door ubremoved_539
ditCh schreef:Ik ben eigenlijk wel de officiële contactpersoon van RealDSL ... maar als jullie verwachten dat ik der 24/7 ga zijn en dit forum ga afschuimen voor pos. / neg. commentaren ...


Mooi. Nu wat dat 24/7 betreft, helemaal niet, maar dit was niet 1 iemand die een probleem had, maar drie pagina's in een forum op een korte tijd.
Je weet wel wat ik bedoel... voorkomen is beter dan genezen.

Tijdens een lang weekend dergelijke dingen doen, zonder bereikbaar te zijn, en zonder enige verklaring... A2F ligt nog te vers in het geheugen. Ik ken een aantal mensen die vol interesse kijken naar RealDSL... maar bij allen staan jullie nu alvast op 'on hold' !

Geplaatst: 17 mei 2005, 14:37
door Heavy-G
Het schijnt nu wel in orde te zijn... ik haal weer normale snelheden.
Buiten het feit dat dit niet aangekondigd werd (ik had er best wel begrip voor kunnen opbrengen..) vind ik het toch een goede ingreep van RealROOT. Beter iedereen een iets tragere verbinding dan een onstabiele.

Ze zullen er wel uit leren hoop ik.. de statuspagina regelmatig updaten is zeker een must, zeker met het type gebruikers dat je aantrekt. Vele van deze gebruikers spenderen meer tijd op het internet dan op hun lief^W^W^Welders ;)

Geplaatst: 17 mei 2005, 15:19
door nocredits
Thanks ditCH...jullie hbben de beste beslissing genomen om ergere problemen te voorkomen.

Geplaatst: 17 mei 2005, 15:34
door Gast
wel grappig dat ze dan eerst zeiden dat het een geisoleerd geval was :p

Geplaatst: 17 mei 2005, 15:50
door Gast
ditCh schreef:Ik ben eigenlijk wel de officiële contactpersoon van RealDSL ... maar als jullie verwachten dat ik der 24/7 ga zijn en dit forum ga afschuimen voor pos. / neg. commentaren ...

en
de realdsl FAQ schreef:21. Mijn vraag wordt niet in deze lijst beantwoord. Waar kan ik terecht voor meer informatie? U kan ons steeds contacteren via onze contact pagina. U kan ook steeds terecht op het onafhankelijk forum van Userbase.be.

support via een extern forum? door een forum gebruiker die dan toch een officiële contactpersoon blijkt te zijn? "onafhankelijk"? "steeds terecht"? huh?

goed bezig ...

Geplaatst: 17 mei 2005, 15:54
door ubremoved_983
Anonymous schreef:support via een extern forum? door een forum gebruiker die dan toch een officiële contactpersoon blijkt te zijn? "onafhankelijk"? "steeds terecht"? huh?

goed bezig ...


dus omdat ik opeens voor een welbepaalde isp zit vind u dat ik hier niemeer mag vertoeven (terwijl ik hier al enige tijd zit ?) ... er wordt gewoon gelinkt naar dit forum omdat je hier eventueel instellingen voor je router / modem kan terugvinden

Geplaatst: 17 mei 2005, 16:38
door Gast
Anonymous schreef:wel grappig dat ze dan eerst zeiden dat het een geisoleerd geval was :p
Grappig??
Hautaine onvolwassene paniekreactie, ja.

Geplaatst: 17 mei 2005, 16:50
door meon
Anonymous schreef:
Anonymous schreef:wel grappig dat ze dan eerst zeiden dat het een geisoleerd geval was :p
Grappig??
Hautaine onvolwassene paniekreactie, ja.

Op dat moment dat dat gezegd is, was het misschien maar een geïsoleerd geval, daar al bij stilgestaan?
Je moet alles wel in context en tijdstip zien, het is niet omdat je 10 minuten na dat je dat antwoord gegeven hebt de situatie anders blijkt te zijn dat dat antwoord op dat moment het meest correct was.

Geplaatst: 17 mei 2005, 16:59
door ubremoved_539
meon schreef:Op dat moment dat dat gezegd is, was het misschien maar een geïsoleerd geval, daar al bij stilgestaan?
Je moet alles wel in context en tijdstip zien


Als er een capping was (zoals Ditch blijkt te bevestigen... om erger te voorkomen), dan was men zich wel degelijk bewust - en kan het moeilijk een geisoleerd geval geweest zijn - van mogelijke problemen (prima actie dan)... maar heeft men nagelaten dit te communiceren.

Enfin... het is opgelost binnen enkele dagen, en da's het belangrijkste. Als het de komende maanden blijft werken, stijgen ze wel langzaam terug op m'n tevredenheidsindex 8)

Geplaatst: 17 mei 2005, 17:47
door nocredits
Beste admin,

Is het mogelijk deze topic te veranderen naar "Tijdelijk RealDSL performantieprobleem tijdens Pinksterweekend" ipv de huidige
titel die de foute impressie geeft dat er constant problemen met
RealDSL zijn.

mvg

[voor de anonieme trolls : ik werk niet voor realroot of RealDSL]