Pagina 1 van 1

Messenger: niet meer kunnen aanmelden

Geplaatst: 09 apr 2003, 11:50
door meon
Mijn zus heeft het volgende voor:

Ze kan niet meer aanmelden met haar account op msn messenger/windows messenger . Ze heeft géén hotmail-adres, maar wel een .net-passport (dat overigens werkt, want ze kan zich nog op de passport-sites aanmelden).

Enkel in messenger krijgt ze de melding dat haar gebruikersnaam of wachtwoord niet klopt, of dat de wachtwoordverificatieservice momenteel niet beschikbaar is, maar dat is ondertussen al meer dan 3 dagen zo...

Ik heb me ook rot gezocht naar support, ik heb wel een beetje gevonden, maar een échte support (contact opnemen met...) voor messenger heb ik niet gevonden.
Dus ik dacht: ik gebruik windows XP-support, moet een software-identificatie-code opgeven, probeer m'n serial in te geven of andere gegevens van het stickertje, maar niets blijkt geldig te zijn. En de link met het antwoord waar ik de juiste code kan vinden geeft een .. 404 :-(

Microsoft heeft ongeveer de slechtste support die ik ooit op software gezien heb hoor, ondanks hun uitgebreide knowledge base...

Iemand een idee wat ik kan doen?

Geplaatst: 09 apr 2003, 12:28
door Sensei Zeon
kan je met een andere pc op die username aanmelden?
je kan ook eens trillian proberen, als het daarmee lukt dan is er iets mis met je messenger programma

Geplaatst: 09 apr 2003, 14:08
door meon
Neenee, ik heb ondertussen op meerder locaties, met trillian, dMSN, windows messenger 4.7, msn messenger 5.0 en zelfs via telnet manueel geprobeerd: gebruikersnaam of wachtwoord kloppen niet.

En da's dus niet waar, aangezien ik op passport-sites wél kan aanmelden...

Geplaatst: 09 apr 2003, 15:52
door Pi R²

Geplaatst: 09 apr 2003, 16:28
door meon
Ja kijk.. ik maar aan het kijken bij de help bij Windows Messenger... Waarom is die inhoud compleet verschillend??!?
Zelfs als je daarna weer kiest voor windows messenger word je met een kluitje in het riet gestuurd... Wat is dan toch dat grote verschil?
Enfin, ik heb een melding gemaakt, ik ben in blijde verwachting...

Bedankt dat je je probleem hebt voorgelegd aan MSN Messenger Support. Een vertegenwoordiger van Support zal zo snel mogelijk, in ieder geval binnen 24 uur, reageren.

Geplaatst: 09 apr 2003, 17:53
door Pi R²
je kan er ook geraken via messenger.msn.be , het staat tussen de help en faq: je moet eerst alles lezen totdat je kleine lettertjes tegen komt om te contacteren. Waarschijnlijk hopen ze zo de werkdruk op de helpdesk te verminderen.

Geplaatst: 09 apr 2003, 19:05
door meon
Pi R² schreef:je kan er ook geraken via messenger.msn.be , het staat tussen de help en faq: je moet eerst alles lezen totdat je kleine lettertjes tegen komt om te contacteren. Waarschijnlijk hopen ze zo de werkdruk op de helpdesk te verminderen.


Ik wàs er geraakt via messenger.msn.be, maar had enkel bij windows messenger gekeken.

En faq's dienen altijd om werkdruk op helpdesks te verlichten... maar de faq/helpdesk bij windows messenger schiet hopeloos tekort... Meer nog: het werkt gewoon niet!

Enfin, bedankt voor de url, ik hoop dat ik een zinnig antwoord terug krijg...

Geplaatst: 12 apr 2003, 01:49
door meon
Hoera, een antwoord per mail:
Beste Passport gebruiker,

Bedankt dat je contact opneemt met Microsoft .NET Passport.

Als je een e-mailadres hebt opgegeven toen je je aanvraag voor een Passport-account deed, kun je nu door een e-mailbericht te beantwoorden je wachtwoord opnieuw instellen.

>>> Je wachtwoord opnieuw instellen
1. Bezoek een van de deelnemende Passport-sites of ga naar de Ledenservice van Passport op:
http://memberservices.passport.com/nl
2. Klik op "Ik ben mijn wachtwoord vergeten". Hiermee start je de procedure voor het opnieuw instellen van je wachtwoord op de website van de Ledenservice van Passport.
Opmerking: mocht je problemen ondervinden bij het invullen van deze pagina, wacht dan op een foutmelding die als volgt begint: "Als je het vergeten bent, kun je je wachtwoord opnieuw instellen per e-mail." Klik vervolgens op "Je kunt je wachtwoord opnieuw instellen per e-mail." Hiermee wordt een bericht gestuurd naar de geregistreerde eigenaar van het paspoort.
3. Door het bericht van Passport zo snel mogelijk te beantwoorden, behoud je de privacy van je paspoort. Klik op de koppeling in het bericht om terug te gaan naar de pagina "Ledenservice van Passport".
Opmerking: Als je gegevens over je creditcard hebt opgeslagen in je Passport-portefeuille, wordt je ter controle van je identiteit gevraagd om een aantal van deze gegevens te verstrekken.
4. Typ een nieuw wachtwoord voor je paspoort. Je kunt je direct nadat je deze pagina hebt ingevuld met je nieuwe paspoort aanmelden bij alle deelnemende Passport-sites.
Opmerking: wanneer je je wachtwoord bijwerkt, raden we je aan ook je geheime vraag en antwoord te wijzigen. Hierdoor verbeter je de beveiliging van je account. Mocht je ooit je wachtwoord vergeten, dan kun je het met de geheime vraag on line opvragen.


Met vriendelijke groeten,

Christel
Microsoft .Net Passport Support Team


Hoegenaamd onnuttig, het wachtwoord is helemaal niet fout.
En we wachten op nieuwe uitleg, ik heb gereplyd.
Ah ja, als iemand het e-mailadres wilt hebben: [email protected]

Geplaatst: 12 apr 2003, 09:53
door Tracer
Heb eens ongeveer hetzelfde probleem van niet kunnen aanmelden meegemaakt bij een kennis.
Het probleem zat toen in iets simpel namelijk de datum die niet correct stond in de systeembalk.

Ik denk niet dat het dat is, aangezien je op andere computers ook geprobeerd hebt, maar ik wilde je het niet onthouden. :wink:

Geplaatst: 12 apr 2003, 11:56
door The Oddity
LOL, dat is weer zo'n standaard reply die ergens in een template zit in de knowledge base van die die mails beantwoorden en in 9/10 gevallen weet diegene die u antwoord totaal niet over wat gij het hebt...

support bij ms is weer in orde, hilarisch.
Ik vrees dat je veel geduld zal moeten hebben meon... ;-)

Geplaatst: 12 apr 2003, 14:22
door Pi R²
Het kan misschien nen auto-repley zijn dat ze zo maskeren. of zoals bij google :

IK DOE EEN GOK !

Geplaatst: 12 apr 2003, 14:30
door Simplicity
9/10 kan ze niet aanmelden omdat er weer een windows server aan het flippen is geslagen 8-)

Geplaatst: 12 apr 2003, 14:40
door Pi R²
Ik heb wel al horen zeggen dat windows 2000 vele keren stabieler is dan een windows 98.

Geplaatst: 12 apr 2003, 19:44
door Sub Zero
Pi R² schreef:Ik heb wel al horen zeggen dat windows 2000 vele keren stabieler is dan een windows 98.


Wel, ik kan bijna met zekerheid bevestigen dat dit het geval is. Als er bij win98 een programma crasht, zit de kans er dik in dat de hele PC crasht. Bij windows 2k wordt dit programma gewoon afgesloten. Als je de hele PC wil doen crashen, dan moet je al toeren uithalen hoor.
Het verschil ligt em in het verschil dat win98 voornamelijk single-threading was. Dus 1 taak tegelijk uitvoeren. En win 2k kan meerdere taken tegelijk. Als ik mis ben, dan moet je het maar zeggen, maar ik heb me dit laten wijsmaken.

Cheers

Geplaatst: 13 apr 2003, 21:40
door meon
Zout ge ze nie de nek omwringen?

Ik reply hun vorige mail, dat dat antwoord het probleem niet oplost, en ik krijg dit terug:
Van: Microsoft .NET Passport Support [mailto:[email protected]]
Verzonden: zaterdag 12 april 2003 11:55
Aan: xxx
Onderwerp: RE: RE: CST112718298ID - BROKEN / Sign-In / Invalid Password


Beste Julie,

Bedankt dat je weer contact opneemt met Microsoft .NET Passport.

Voor vragen en technische ondersteuning voor MSN Messenger moeten we je verwijzen naar de MSN Messenger afdeling. Lees eerst de informatie op onze "Meest gestelde vragen" pagina op: http://messenger.msn.nl/support/helphome.asp?client=1
Hier vind je de oplossingen voor de meeste problemen met MSN Messenger. Als je hiermee niet bent geholpen, dan kan je alsnog contact opnemen met het MSN Messenger Support Team via: http://messenger.msn.nl/support/contactus.asp?client=1
Geef ons alsjeblieft zoveel mogelijk gedetailleerde informatie, zodat wij je snel en gericht kunnen helpen. Bedankt voor je medewerking. Met vriendelijke groeten,

Twan
Microsoft .Net Passport Support Team


Met andere woorden, ze sturen je terug... naar het begin!
Argh! :evil:

Geplaatst: 13 apr 2003, 22:22
door DVDke
Zou natuurlijk ook kunnen dat haar netpasport gehackt is, heb dat ook eens voorgehad :? , een nieuwe aangemaakt en het was weer in orde.

greetzzzz

Geplaatst: 13 apr 2003, 22:35
door Pi R²
Uwe volgende mail:

GELIEVE WEER GEEN STANDAARD MAIL OP TE STUREN OF IK HACK U!

Geachte,

na vorig mailen is mijn probleem nog steeds niet opgelost, en vermits ik voor extra informatie nog eens mag mailen, doe ik dat. Mijn probleem is bla bla bla

Met allermeeste hoogachtig,
Meon

Geplaatst: 13 apr 2003, 22:43
door NuKeM
Ik zou wel eens willen weten wat ze dan zeggen :)
Ik gok op een standaardmail zoals bovenstaande ;)

Geplaatst: 13 apr 2003, 23:59
door meon
DVDke schreef:Zou natuurlijk ook kunnen dat haar netpasport gehackt is, heb dat ook eens voorgehad :? , een nieuwe aangemaakt en het was weer in orde.

greetzzzz


Wat zou het, het is een .net-passport dat géén hotmail-adres is, bovendien kan ze nog altijd inloggen op passport-sites, dus het passport op zich werkt wél nog.

Edit: Net nog eens proberen aanmelden als haar en hoera: het lukt weer!
Ik vermoed niet dat dat veel te maken heeft met die mails, maar eerder dat er intern iets opgelost is. Enfin, het lukt nu terug :-)
Thx voor de tips (incl. de dreigementen van u, PiR² ;-))

Geplaatst: 14 apr 2003, 11:45
door The Oddity
Das dus weer typisch microsoft eh.. pff,

anyway in ieder geval goed dat het weer werkt.
Natuurlijk zou ge ms ook kunnen van verdenken dat het hun schuld was dat die passport niet meer werkte, maar de reden waardoor zodanig belachelijk was dat ze dit niet naar buiten durfden brengen... dat ze daardoor weer zo'n standaard mailke sturen.. en ondertussen heimelijk hun belachelijke fouten herstellen...;-)

Tis toch altijd wat eh met ms, zelf nen simpele messenger kunnen ze niet blijvend doen werken voor iedereen ;-)

Geplaatst: 14 apr 2003, 17:45
door meon
En het verhaal gaat verder ...

Ik was gisteren iets te voorbarig blijkbaar. Eventjes een stand van zaken:
Ik heb allerlei combinaties geprobeerd, zijnde achter NAT, achter (lokale) proxy, directe connectie en met hotmail passport en gewoon passport.
(wat een testopstelling eh :-))

  • Situatie 1: Directe connectie, MSN Messenger 5.0, Gewoon passport:
    WERKT
  • Situatie 2: Connectie achter NAT, Windows Messenger 4.7, gewoon passport:
    GEEN CONNECTIE
  • Situatie 3: Connectie achter NAT, Windows Messenger 4.7, hotmail passport:
    WERKT
  • Situatie 4: Connectie achter PROXY, Windows Messenger 4.7, gewoon passport:
    GEEN CONNECTIE
  • Situatie 5: Connectie achter NAT, dMSN Messenger 1.3.5, gewoon passport:
    WERKT voor passport van m'n zus, niet met die van mij

Het is dus precies enerzijds een lokaal probleem + een extern probleem.

Enig idee? Ik heb recent geen routerwijzigingen gedaan of zo... Vreemd dat hotmail-adressen geen problemen geven en gewone emailadressen wél...

Geplaatst: 14 apr 2003, 17:52
door The Oddity
Hmm, updates gedaan van Windows? Msn?

Kan zijn dat zo'n update een beetje roet in het eten gooit...

Anderzijds is het wel altijd brokken hebben met MSN in een lan..zeker met proxy-servers...

Zou het niet direct weten... is strange..
Zou het niet makkelijker zijn, haar emailadres om te zetten in een hotmail adres? Maw nieuwe account aanmaken.. allez ja.. tis een makkelijkheidshalve oplossing eh..

Geplaatst: 14 apr 2003, 17:54
door meon
hehe, de wonderen van microsoft:

Nog eens geprobeerd: windows messenger 4.7 over proxy met mijn account, en nu gaat het weer wél (de hele dag zitten proberen, maar noppes en nu ineens wél).

Ik kreeg ook geen errors eh, het bleef maar aanmelden...
Enfin, voorlopig is het weer opgelost (al denk ik niet dat IK iets heb opgelost...)

Geplaatst: 01 mei 2003, 18:23
door archibabe
mijn broer had enkele dagen hetzelfde voor, hij heeft win XP, en toen kwam het door een overbescherming van zijn Norton Antivirus, heb je daar de instelligen eens nagekeken? :???:

Geplaatst: 01 mei 2003, 20:54
door meon
Ik heb de indruk dat iedereen van tijd tot tijd eens met dit probleem geconfronteerd wordt. Het is telkens nergens iets lokaals dat problemen veroorzaakt. (bewijst het wél willen aanmelden van de éne, maar niet van de andere). Ach ja, het lost zich blijkbaar vanzelf op... Gewoon een beetje geduld hebben.

NIS stond wel op, maar die checkt msn en windows messenger en niet dMSN die ik gebruikte...