Van Telenet naar EDPNet, probs met Modem

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
Willy Wanka
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 24 feb 2005, 14:03
Locatie: Antwerpen

Hi,
Ik ben onlangs van telenet naar EDPnet overgestapt. Eerst gezorgd dat EDPnet bestelt was en toen Telenet opgezegd. EDPnet heeft alles in order gebracht en vanaf gister zou ik via hun services kunnen surfen. Ik typ dit echter nog steeds via mijn Telenet verbinding.
Ik heb bij de FNAC een Diva 2480 ADSL Wireless Router met ethernet en USB aansluitingen gekocht en probeer dit ding nu aan te sluiten zodat ik via EDPnet kan surfen.
Mijn PC schijnt twee USN poorten te hebben maar entje doet het maar en daar gaat de printer in. USB aansluiting is dus uitgelsoten voor het mometn. No problem. Dan maar via Ethernet. Telenet kabel eruit en ADSL modem kabel erin. Eerst re-booten uiteraard.
Allemaal so far so good. Lampjes van de DSL verbinding brand, power brand en ethernet brand. Ik word dan door het instructieboekje naar een http// adres gestuurd die mijn ADSL verbinding via de modem zal regelen. Gezien EDPnet niet in het standaard rijtje providers vna de modem staat doe ik een search. EDPnet vind ie niet maar wel de settings. Overal een groene vinkje bij, click op next end an gaat ie weer zoeken de Data Link Protocol autodetection. Dit kan volgens de aanwijzing wel een paar seconden duren. Nou, 20 minuten later nog niks.
Dan maar handmatig mijn login en pass ingevuld en hopen op goed geluk. Lijkt allemaal te gaan lopen totdat Connecting weer eens 20 min. lang blijft staan en niks doet.

Vergeet ik iets? Gebruikt EDPNet PPP? Moet ik van Telenet iets uitschakelen in mijn system of ethernet voorkeuren? Ik weet het niet meer.

alle hulp wordt dankbaar aanvaard.

greetz
Willy
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

Je kan eens proberen op de helpdesk van EDPnet en daar je vraag stellen.
Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Waarschijnlijk is een van de connectie parameters niet correct. Je neemt dus best contact op met EDPnet.

Voor het overige... vergeet USB, en je hoeft ook niets uit te schakelen ivm. TN. Normaal staat je PC op DHCP, en zo krijgt hij een IP-adres van TN, of van je nieuwe modem afhankelijk wat is aangesloten.
Willy Wanka
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 24 feb 2005, 14:03
Locatie: Antwerpen

Mannen (en Vrouwen), hem doet het. Hij herkende op den duur de provider wel (niet bij naam maar kon de VPI en VCI achterhalen). Daarna bleef ie maar zoeken naar de data link protocol. Ik ben toen maar gestopt en heb handmatig de VCI en VPI ingevuld met mijn login en pass van EDPnet. Na 3 keer lukte het eindelijk.

Nu maar hopen dat het hetzelfde blijft als ik de modem op de ethernet aansluiting gooi ipv de USB.

Bedankt de adviezen.

Willy
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”