Pagina 1 van 1

Blauw scherm

Geplaatst: 18 feb 2005, 22:07
door didi
Beste,

Daarnet kreeg ik plotseling een blauw scherm op mijn pc en alles hing vast!

Ik was geen zwaar bewerkingen aan het uitvoeren.

Het was iets van.."***STOP : 0x0000008E ( 0xC0000002, 0x8054A579, 0xB15C4424, 0x00000000)

Bezig met starten van de fysieke geheugendump..."

Vanaf dit momente heb ik maar helemaal opnieuw opgestart want ik kon niks meer doen..

Weet er iemand wat de oorzaak is?

Bedankt alvast!!

Geplaatst: 19 feb 2005, 02:57
door Sloppy Joe

Geplaatst: 19 feb 2005, 12:07
door pm
Ik herstel PC's als job en als we dit krijgen is het gewoon beginnen zoeken naar de fout door middel van te wisselen met geheugen, cpu, pci kaarten uittrekken,... ,... maar hier moet je idd natuurlijk reserve hardware hebben liggen en das meestal niet het geval particulier.
Het is ook mogelijk dat dit een software fout is, komt ook eens voor.

Als je meerdere geheugen latjes hebt steken kun je zelf al wel beginne, door er 1 uit te trekken, als de fout er nog is, alleen het andere latje erinsteken. Als de fout dan weg is weet je dat de fout in dat 1ne latje is.

T is feitelijk een beetje puzzelen tot je de oorzaak hebt gevonden.

Geplaatst: 19 feb 2005, 13:38
door khsw
Nen 0x0000008E lijkt me meer een softwarefout. Komt wel eens voor onder Windows XP wanneer een programma een fout geheugenadres aanspreekt. Vermoedelijk zal het bij een eenmalig feit blijven.

Stond er in de memory dump een verwijzing naar een of andere exe of dll?

Geplaatst: 19 feb 2005, 23:42
door didi
Hoi,

Bedankt voor jullie reacties! Ik hoop idd dat het een eenmalige fout is. Anders is het idd puzzelen geblazen :roll:

Groetjes
Didi

Geplaatst: 19 feb 2005, 23:58
door ban
pm schreef:Ik herstel PC's als job en als we dit krijgen is het gewoon beginnen zoeken naar de fout door middel van te wisselen met geheugen, cpu, pci kaarten uittrekken,...
je herstelt pc's voor je job en bij een blue screen is je eerste reactie geheugen en cpu wisselen ?

ik denk dat ik dan bij deze een supportcontract wil afsluiten :twisted:

Geplaatst: 21 feb 2005, 09:02
door pm
ban schreef:
pm schreef:Ik herstel PC's als job en als we dit krijgen is het gewoon beginnen zoeken naar de fout door middel van te wisselen met geheugen, cpu, pci kaarten uittrekken,...
je herstelt pc's voor je job en bij een blue screen is je eerste reactie geheugen en cpu wisselen ?

ik denk dat ik dan bij deze een supportcontract wil afsluiten :twisted:
Ik doe ook voornamelijk hardware, indien software probleem krijgt de klant terug de basis installatie, staat in kleine lettertjes op het contract dat ze ten alle tijden zelf verantwoordelijk zijn voor backups.
Het is voor 2 van de grootste pc merken en daar komen alle desktops voor reparatie van deze merken van de benelux binnen.
En geloof mij, zo gaan ze daar al lang voor mijnen zo tijd te werk ;) en in 80% van de bluescreen errors ligt het op onze afdeling daadwerkelijk aan de hardware.
Maar ik neem aan dat dit minder het geval is bij zelfsamengestelde PC's.
Zoals ik al zei was het maar 1 van de mogelijke oplossingen waar hij rekening mee moet houden... ik had nooit gezegd dat het 100% zeker is dat het een hardware probleem is he ;)

Alle kom maar op met u supportcontract :p dak al u data wis hehe :D bye bye bluescreen :p

Geplaatst: 21 feb 2005, 10:55
door Styno
pm schreef:Alle kom maar op met u supportcontract :p dak al u data wis hehe :D bye bye bluescreen :p
Ah neen, want bij 2 van de grootste pc merken ligt het niet aan de software maar aan de hardware :lol2:

Geplaatst: 21 feb 2005, 15:56
door pm
Styno schreef:
pm schreef:Alle kom maar op met u supportcontract :p dak al u data wis hehe :D bye bye bluescreen :p
Ah neen, want bij 2 van de grootste pc merken ligt het niet aan de software maar aan de hardware :lol2:
Ja waarom denk je dat ik zelf men PC samenstel i p v een merk te kopen waar ik werk :D hehe