Plotseling lage snelheid (speedtest)

Hebt u vragen of opmerkingen over de speedtest? Deze kan u hier plaatsen
Plaats reactie
Tracer
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 24 mar 2003, 18:23
Locatie: Stekene Belgium

Ik heb gisteren (op zondag rond 17.00hr) de nieuwe drivers geinstalleerd voor mijn Speedtouch USB modem. De snelheidstest doorlopen op ADSLbox en mijn verbinding was 2653 kbits/sec.
Vandaag (maandag rond 21.00 hr) controleer ik opnieuw en de snelheid is maar 1045kbits/sec. :cry:
Heeft dit te maken met meerdere personen die tegelijk online zijn?
Er is niks aan mijn configuratie (XP - provider Skynet) veranderd.

Dank bij voorbaat.
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Dit kan ook aan de speedtest liggen.
Het is een goede speedtest, maar je mag je nooit op één enkele speed test baseren om conclussies te trekken.
Probeer www.speedtest.nl ook eens.
Als beide een slecht resultaat geven + eventueel ook een ftp download van bvb belnet of skynet dan kan je je zorgen maken.
Als dit slechte resultaat blijft aanhouden zit je inderdaad met een probleem.
Ik denk niet dat de drivers hier voor iets tussen zitten hoor. Probeer het eens op speedtest.nl en kijk of het daar ook zo is ;)
NuKeM
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Tracer,

wat bedoel je met meerdere mensen die tegelijk online zijn? via een netwerk hetzelfde abo delen, mja dan kan dat idd het geval zijn. Als iemand net iets op je netwerk aan het delen is dan kan dat de dl-speed enorm beïnvloeden.

Eerlijk gezegd denk ik dat het eerder een beetje instabiliteit is van adslbox.be (sorry Nukem, heb et ook al gehad...)

Die drivers daar zal wel niks mis mee zijn, die zijn immers qua architectuur volledig gelijk aan de vorige V1.6R, maar dan enkel met een nieuw jasje (Thomson ipv Alcatel)

Doe wat meer testen zoals Nukem zegt. Het kan ook gewoon aan temporairy net-outage liggen eh... 1 test zegt heel weinig!
I love it when a plan comes together!
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

The Oddity schreef:Eerlijk gezegd denk ik dat het eerder een beetje instabiliteit is van adslbox.be (sorry Nukem, heb et ook al gehad...)

Inderdaad dat komt spijtig genoeg soms voor :(
Ik heb dan ook geen sponsoring enzo gelijk die mannen bij speedtest.nl :)
NuKeM
Tracer
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 24 mar 2003, 18:23
Locatie: Stekene Belgium

Heb net even Speedtest geprobeerd en kom op volgende gegevens:

Download: 337.7 Kbyte/sec
Upload: 13.0 Kbyte/sec
Connection 458 conn/min

Direct hierna nog eens de on-line speedtest en kwam ik op 120Kbyte/sec.

Zal dan toch aan de Online speedtest gelegen hebben of trek ik verkeerde conclusies?

Voor de duidelijk:geen netwerk, just me
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Mmm, ook ik heb duidelijk problemen bij adslbox.be.
Hopelijk is dit morgen over...
Dus het ligt aan Adslbox.be, je hoeft je dus geen zorgen te maken denk ik.
NuKeM
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Tracer,

neen geen verkeerde conclusies, waarschijnlijk een instabiliteit, overbelasting van de server waarop adslbox.be speedtests staan.

337Kbyte/s is vrij goed! Je mag zeker niet klagen. Om nog een beter en objectiever beeld te krijgen download je best eens een file van >15Mb van vb. tucows.skynet.be (voorbeeld een game ofzo... UTDemo ofzo (145Mb))

Hou hierbij je snelheid in de gaten! Als deze hoger is dan 300Kbyte/s. dan is het perfect in orde. hoef je je geen zorgen te maken!
I love it when a plan comes together!
Tracer
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 24 mar 2003, 18:23
Locatie: Stekene Belgium

Bedankt voor de snelle reactie

Ben weer gerustgesteld :-P

Tot een dezer dagen.
Flurkie

Hey The Oddity EN NuKeM,

Ik heb ook es die speedtest gedaan en ik had bij download: 340.5 KByte/sec en ik heb iets gedownload op tucows een game, en het was inderdaad zoveel

:!: MAAAR :!: als ik gewoon een site opent, dus als ik klik op explorer om een site aan te gaan, dan duurt het zolang :-(
==> kan ik daariets aandoen??

graag antwoord, thx
gr33ts Flurkie
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Berichten: 4143
Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
Locatie: Belgium, Haacht
Contacteer:

het hangt af van welke site, er zijn trage(re) server en snellere servers

heb je een firewall staan? of een anti-add prgm of mischien een programma dat bepaalde sites filtert? deze kunnen allemaal voor vertraging zorgen
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
TheSurvivor
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 46
Lid geworden op: 10 apr 2003, 17:17

en nog iets in je internet opties->verbindingen : als je een usb-modem hebt, dubbelklikken op de verbinding, eerste 3 opties uitschakelen
daarna lan-instellingen ook de 3 opties uitschakelen. lan instellingen ook voor ethernet-modem
Paranoia is just reality on a finer scale - Strange Days
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Flurkie,

in eerste instantie zou ik denken aan het gebruik van een proxy-server of van een slecht geconfigureerde internet explorer.

Kijk eens na of je de proxy gebruikt, dat vind je daar waar The Survivor je naar toe stuurt, en gebruik de proxy van Skynet niet.. die vertraagt het surfen ipv versnellen :p

Indien dat nog niet helpt, eventuele settings nakijken,firewalls, antivirus, etc etc.. wat runt er in background?
I love it when a plan comes together!
Flurkie

hey the oddity en anderen :!:

waar vind je da om die proxy skynet uit te schakelen ik vind da lik niet
als ik ga naar >internet-optie>verbindingen>dan staat mijn modem op: ADSL connection (standaard) is het dat? is da goe?

kheb vooral last met de meeste site!! ik snap het soms niet, kheb adsl maar het doodsimpel open van een site gaat zo traag! en dan bijvoorbeeld iets dowloaden bij je email bij hotmail, gaat soms maar aan 388BYTES/sec :s:s:s:s :eek: :-( :evil:

ik heb geen firewall enkel norton anti-virus staat aan

graag antwoord
c ya later, gr33ts Flurkie :wink:
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Flurkie,

je proxy-server kan je vinden op Internet Explorer -> Tools -> Internet Opties -> tabblad connections -> LAN Settings --> Alles zou hier moeten uitgevinkt zijn. Onderaan kan je normaal een proxy-server kunnen instellen.

Doe eens de test op www.speedtest.nl (adslbox.be kan onnauwkeurig zijn de laatste tijd) en deel je snelheid eens mee, wat je daar haalt. Test ook eens met een grote file te downloaden van tucows.skynet.be iets boven de 15Mb.

Indien dat allemaal te laag is, kijk dan eventjes je synchronisatie of lijnsnelheid na van je modem. Deel dan ook mee welke modem je hebt enzo.. dan kunnen we kijken of er iets verkeerd is ingesteld.
I love it when a plan comes together!
Weetgraag
Erelid
Erelid
Berichten: 2117
Lid geworden op: 15 sep 2002, 08:50
Locatie: Zelzate Belgie
Contacteer:

Open je Explorer
Extra/Internet opties/Verbindingen
LANinstellingen/ Proxyserver afvinken

Hope it works
Greetz
Weetgraag :wink:
Edit:ben weeral te laat he The Oddity
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Als hij ADSL-verbinding heeft staan, heeft hij waarschijnlijk een USB-modem: in dat geval staan de proxy-settings bij:
Extra > Internet-opties > Verbindingen > Duid je verbinding aan > Instellingen > Proxyserver uitvinken.
Flurkie

hey the oddity en anderen :!:

kheb dus al proxy afgevinkt, hopelijk werk het nu!!

kheb ongeveer 250-300kB/sec
maar soms 300bytes/sec :evil: :? vb hotmail, hopelijk is da nu gedaan door die afvinking, kga jullie op de hoogte houden!!

maar soms bij het openen van een gewone site, duurt het even en vroeger ging da zo in 1--2sec, da begrijp ik niet zo goe :-(

maar als er nog es iets verdacht ik, zal ik het direct terug op deze forum zetten

thx 4 your help
cya later gr33ts Flurkie :wink:
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Berichten: 4143
Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
Locatie: Belgium, Haacht
Contacteer:

nu je hotmail vernoemd deze site gebruik een encryptie (versleuteling) om de paginas te beveiligen dus ga je daar trager surfen dan op gewone paginas
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Hotmail beveiligt standaard enkel de login-procedure! Het webmailen op zich loopt over een niet-beveiligde verbinding, dus dat gaat normaal even snel als andere sites.
Pietro

sinds ik op een netwerk (2 pc's) zit, ligt mijn ping abnormaal hoog (1000-2000), toch is mijn internet snel
mijn download is wel maar 302 Kb/s wat traag is voor belgacom ADSL
mijn upload is normaal (103/Kb/s)

ligt het aan het netwerk dat ik mijn ping zo hoog ligt of is er een andere verklaring? is hier ook iets aan te doen?
C-Phest
Premium Member
Premium Member
Berichten: 621
Lid geworden op: 08 dec 2003, 17:40
Locatie: Leuven

Pietro: gelieve niet te dubbel posten ... Ik zie dat je vraag ook in een aparte thread staat ...
Hey ... everybody makes mistakes! That's why they put erasers on pencils. [Lenny]
Plaats reactie

Terug naar “Speedtest”