ARRIS modem verbindt niet meer na verkeerde afsluiting door Orange
Geplaatst: 24 mei 2025, 14:57
Door een administratieve fout had Orange woensdag verkeerdelijk mijn internetconnectie afgesloten.
Na 2 dagen troubleshooten omdat de heractivatie maar niet wou lukken (bleek uiteindelijk iets met vergeten doorgeven aan Telenet dat het om een privémodem gaat), hebben ze me vandaag een technieker gestuurd.
Volgens de technieker werkt alles aan hun kant. Signaal is goed, NIU ook, coax tussen NIU en modem ook, MAC-adres van ARRIS zit juist in het systeem, enz.
Sinds die afsluiting knipperen zowel de downstream als upstream LEDs op mijn modem.
Dat is sinds de heractivatie niet gewijzigd.
Power cycle en hard reset (Reset ingedrukt houden tot de modem reset) halen niks uit.
Voor de afsluiting werkte alles al meerdere maanden zonder problemen.
Nu lijkt het alsof de Arris er niet in slaagt te authenticeren op het netwerk.
Heeft iemand dit al eens meegemaakt?
Of iemand pointers naar hoe ik dit kan opgelost krijgen?
Tips die helpen met troubleshooten zijn ook welkom.
Na 2 dagen troubleshooten omdat de heractivatie maar niet wou lukken (bleek uiteindelijk iets met vergeten doorgeven aan Telenet dat het om een privémodem gaat), hebben ze me vandaag een technieker gestuurd.
Volgens de technieker werkt alles aan hun kant. Signaal is goed, NIU ook, coax tussen NIU en modem ook, MAC-adres van ARRIS zit juist in het systeem, enz.
Sinds die afsluiting knipperen zowel de downstream als upstream LEDs op mijn modem.
Dat is sinds de heractivatie niet gewijzigd.
Power cycle en hard reset (Reset ingedrukt houden tot de modem reset) halen niks uit.
Voor de afsluiting werkte alles al meerdere maanden zonder problemen.
Nu lijkt het alsof de Arris er niet in slaagt te authenticeren op het netwerk.
Heeft iemand dit al eens meegemaakt?
Of iemand pointers naar hoe ik dit kan opgelost krijgen?
Tips die helpen met troubleshooten zijn ook welkom.