Pagina 1 van 1

EDPNET sinds vanochtend meerdere onderbrekingen

Geplaatst: 17 mei 2025, 09:54
door Stefaand
Al jarenlang vrijwel nooit problemen gehad en sinds vanochtend al meerdere keren internet eruit, gelukkig wel na een paar minuten weer internet door autologin van mijn Fritzbox. Is dit een algemeen gekend probleem op dit moment ? Allestoringen.nl geeft niet echt uitsluitsel. Toevallig gisterenavond een Belgacommannetje geweest bij onze buren voor een nieuwe aansluiting (appartement) voor een VDSL aansluiting, maar dat zou toch geen invloed mogen hebben ? :-(

Re: EDPNET sinds vanochtend meerdere onderbrekingen

Geplaatst: 17 mei 2025, 10:34
door Goztow
@Joachim

Re: EDPNET sinds vanochtend meerdere onderbrekingen

Geplaatst: 17 mei 2025, 10:39
door on4bam
Hier "connected since 13/04/2025" dus niets gemerkt. zone 052

Re: EDPNET sinds vanochtend meerdere onderbrekingen

Geplaatst: 17 mei 2025, 11:44
door silentkiller
Limburg
connected since 24/04/2025

Re: EDPNET sinds vanochtend meerdere onderbrekingen

Geplaatst: 17 mei 2025, 11:49
door Stefaand
Hier zone 09. Ik ben aan de lijn met proximus nu en ze hebben de lijn uitgemeten en het was blijkbaar vanochtend niet goed. Nu is het blijkbaar weer stabiel, we houden het in het oog, want een tweede uitmeting zegt dat de lijn nu wel stabiel is. Ze gingen sowieso het repareermannetje voor de zekerheid contacteren om het na te kijken of ze niet tijdens de koppeling toevallig onze lijn hebben los gemaakt waardoor er een iets slechtere connectie is.

Re: EDPNET sinds vanochtend meerdere onderbrekingen

Geplaatst: 17 mei 2025, 15:31
door philippe_d
Stefaand schreef: 2 maanden geleden Is dit een algemeen gekend probleem op dit moment ?
Neen
Stefaand schreef: 2 maanden geleden Ze gingen sowieso het repareermannetje voor de zekerheid contacteren om het na te kijken of ze niet tijdens de koppeling toevallig onze lijn hebben los gemaakt waardoor er een iets slechtere connectie is.
Gezien jij een Fritz!Box hebt, kan je zelf een en ander zien
  • In het Menu Systeem > Gebeurtenissen > Internetverbinding kan je zien of het resync problemen (=Proximus) zijn, of alleen PPPoE onderbrekingen (=EDPnet)?
  • In het Menu Internet > DSL-informatie > Statistieken, kan je de lijnkwaliteit zien van de laatste 24 uur. Hier zou je duidelijk kunnen zien als je lijn sedert de interventie gisteravond plots verlechterd is (SNR naar beneden)
Schermafbeelding 2025-05-17 152532.png
voorbeeld van een stabiele lijn.