Pagina 1 van 1

ongevraagde aanpassing

Geplaatst: 09 apr 2025, 09:57
door robokat
Mijn moeder ontving volgend bericht:

"We hebben je vraag om je Telenet-diensten aan te passen goed ontvangen."

Daaronder staat "Modem ruilen" en "Je nieuwe Modem is naar jou onderweg."

Nu heeft mijn moeder enkel digitale TV met een heel oude digicorder. Geen internet. En ze heeft heel zeker geen vraag gedaan om een modem om te ruilen.

Dus is de vraag wat hier aan de hand is.

Re: ongevraagde aanpassing

Geplaatst: 09 apr 2025, 09:59
door R2D2
Ik zou dat in eerste instantie aan Telenet vragen.

Re: ongevraagde aanpassing

Geplaatst: 09 apr 2025, 10:02
door proximusboyke
Ik denk aan mijn schoonouders die werden eens gebeld of ze akkoord gingen om een nieuwe box en modem te hangen, omdat deze niet meer voldeed aan hun netwerk. Paar weken later werd dan door hen (telenet) een afspraak gemaakt. Dan pas hebben wij het ook gehoord en gezien.

Wat ook kan verkeerdelijk klantennr ingevoerd en deze komt nu bij u moeder terecht.
Zoals gezegd best eens bellen

Re: ongevraagde aanpassing

Geplaatst: 09 apr 2025, 10:07
door TheCeet
Vorig jaar bij familielid (ook enkel digitale TV) brief ontvangen met melding dat modem verouderd was en voor datum x vervangen moest worden, anders zou de DTV niet meer werken.
Misschien is het dit maar dan met miscommunicatie bericht

Re: ongevraagde aanpassing

Geplaatst: 11 apr 2025, 23:29
door robokat
Intussen blijkt inderdaad dat het een omwisseling van modems betreft.

Ben zonet even de modem gaan omwisselen. Het is een CH8568LG.

Man, man, wat voor onding is dat. Er zit een vrij luide ventilator in. Ik dacht die die na een tijdje wel zou stilvallen. Niet dus. De modem gaat dus permanent uitgezet worden want vermoedelijk gaat die dan ook veel te veel verbruiken als een ventilator nodig is.

Ben ik blij dat ik niet bij Telenet zit voor mijn eigen internet. Zo’n modem zou echt niet acceptabel zijn.

Bizar ik ook dat de wifi actief is en dat je er ook het internet mee op kan. Ondanks dat er geen internet abonnement is.

Re: ongevraagde aanpassing

Geplaatst: 12 apr 2025, 12:29
door splinterbyte
robokat schreef: 2 maanden geleden Bizar ik ook dat de wifi actief is en dat je er ook het internet mee op kan. Ondanks dat er geen internet abonnement is.
Straks rekenen ze nog internet aan ook misschien?
Je zou eens een speedtest kunnen doen...

Re: ongevraagde aanpassing

Geplaatst: 12 apr 2025, 12:51
door Dimieke
Ook zo een CH8568LG gehad, de coax aansluiting was niet zo sterk en is losgekomen, in de winkel de laatste nieuwe gaan vragen. Veel degelijker model op het eerste zicht.

Re: ongevraagde aanpassing

Geplaatst: 12 apr 2025, 13:06
door Nordic
Bij heel veel Digitale tv klanten hangt nog een stokoude Docsis modem. Zo'n Motorola Surfboard 5100 of een Motorola Emta. Deze zullen bij aanpassing aan de infrastructuur niet meer werken. Een van mijn buren had ook nog zo ene en is ook ineens uit dienst gegaan, ze gaf wel toe dat ze reeds enige weken de nieuwe modem.had ontvangen.

Re: ongevraagde aanpassing

Geplaatst: 13 apr 2025, 11:04
door streulma
Een vriend kreeg ook een modem toegestuurd.
Want zei dat het in juni 2025 gedaan is met de oude modems.

Re: ongevraagde aanpassing

Geplaatst: 13 apr 2025, 13:56
door philippe_d
Nordic schreef: 2 maanden geleden Bij heel veel Digitale tv klanten hangt nog een stokoude Docsis modem. Zo'n Motorola Surfboard 5100 of een Motorola Emta. Deze zullen bij aanpassing aan de infrastructuur niet meer werken.
Er zijn 3 redenen waarom Telenet modems wilt wisselen:
  1. héél oude modems (vb de Motorola Surfboard 5100) die nog Docsis 2.0 zijn worden gedeactiveerd. Deze moeten vervangen worden.
  2. bepaalde modems, waarvan Telenet weet dat ze meestal na 10-tal jaren de geest geven (voeding?), worden ook vervangen. Dit zijn Docsis 3.0 modems, en deze zullen blijven werken (zolang D3.0 nog ondersteund wordt). Hier worden modems pro-actief vervangen om problemen te vermijden.
  3. last but not least worden D3.0 modems vervangen door Docsis 3.1 om de hogere snelheden toe te laten en omdat D3.1 efficienter gebruik maakt van de bandbreedte op de kabel
Nordic schreef: 2 maanden geleden Een van mijn buren had ook nog zo ene en is ook ineens uit dienst gegaan, ze gaf wel toe dat ze reeds enige weken de nieuwe modem.had ontvangen.
Deze is waarschijnlijk uit dienst gegaan, omdat de nieuwe modem geprovisioneerd werd (tenzij het nog een D2.0 modem was)
robokat schreef: 2 maanden geleden Ben zonet even de modem gaan omwisselen. Het is een CH8568LG.
Bizar is ook dat de wifi actief is en dat je er ook het internet mee op kan. Ondanks dat er geen internet abonnement is.
Waarschijnlijk heb je geen "internet", maar wordt je omgeleid naar de Telenet "self-service" pagina.
Misschien zou een CV8560E hier meer geschikt zijn (Docsis 3.1 modem zonder WiFi), gezien je in dit geval geen internet nodig hebt ...