Pagina 1 van 1

Ziggo verlaagt hun prijzen voor internetabonnementen

Geplaatst: 03 maa 2025, 12:03
door Kun
Ziggo is een zusterbedrijf van Telenet en dochterbedrijf van Liberty Global en Vodafone.

1000/100 Mbps €60 -> €55

400/40 Mbps €53 -> €47,5

200/30 Mbps €48 -> Bestaat niet meer

100/25 Mbps €43,5 -> €39,5

https://tweakers.net/nieuws/232450/zigg ... n-kpn.html

Misschien gaat Telenet ook hun prijzen een beetje verlagen.

Re: Ziggo verlaagt hun prijzen voor internetabonnementen

Geplaatst: 03 maa 2025, 13:49
door Avenger 2.0
Waarom zouden ze, de Belgen betalen toch graag teveel...

Re: Ziggo verlaagt hun prijzen voor internetabonnementen

Geplaatst: 03 maa 2025, 13:55
door Dizzy
Neen, ze verhogen eerder de prijzen en gooien er een maand gratis streamz bovenop.

Re: Ziggo verlaagt hun prijzen voor internetabonnementen

Geplaatst: 03 maa 2025, 15:00
door VossyGamer
Komaan telenet, je kan het ook. (1% kans) 🫣

Re: Ziggo verlaagt hun prijzen voor internetabonnementen

Geplaatst: 03 maa 2025, 15:07
door cadsite
Waarom zouden ze?
Zolang klanten niet massaal gaan lopen zal er niets bewegen.

Re: Ziggo verlaagt hun prijzen voor internetabonnementen

Geplaatst: 03 maa 2025, 17:45
door proximusboyke
https://www.nu.nl/tech/6346435/ziggo-bl ... gle.com%2F


dus infeite gaan ze nu terug vragen van voor de prijsverhoging :-)

Re: Ziggo verlaagt hun prijzen voor internetabonnementen

Geplaatst: 03 maa 2025, 18:00
door nerph
https://tweakers.net/nieuws/224838/tele ... tting.html

Ze zijn klanten aan het verliezen, blijkbaar door cord-cutting. De hoeveelheid klanten dat een samengestelde pakket van vast en mobiel internet hebben steeg wel.

Of het genoeg zal zijn om hetzelfde te doen als Ziggo, wie weet. Ze hebben die 6 maanden promo gedaan (0€ voor One of 6€ voor OneUp) wat leek redelijk populair te zijn, toch hier op UB.

Re: Ziggo verlaagt hun prijzen voor internetabonnementen

Geplaatst: 03 maa 2025, 18:48
door master-magic
ze zijn bij telenet de kabel aan het opwaarderen overal, ze zullen hun snelheden wel aanpassen eens het overal op elke node is aangepast.

Re: Ziggo verlaagt hun prijzen voor internetabonnementen

Geplaatst: 20 maa 2025, 20:12
door koenraaddeconinck
Ze gaan duidelijk hun facturen al opwaarderen: ik heb vandaag een mail gehad met als onderwerp 'Telenet past zijn tarieven aan'.
Meer info is ook hier te vinden en volledig conform het bericht dat ik via mail ontvangen heb: https://press.telenet.be/telenet-inform ... tie-xao5lk
cadsite schreef: 4 maanden geleden Waarom zouden ze?
Zolang klanten niet massaal gaan lopen zal er niets bewegen.
Dat is inderdaad een feit.

Maar waar moet je naar toe? Met excuses bij voorbaat voor de herhaling maar hier (nog) geen fiber, PX weigert VDSL wegens 1. de komst van fiber en 2. noodzakelijke herstelling van een gekende storing onder een gewestweg hier met navenante kosten.

"De schotel" als alternatief? Maar naar ik verneem, is dit ook niet zo een storingsvrij medium.

Re: Ziggo verlaagt hun prijzen voor internetabonnementen

Geplaatst: 20 maa 2025, 21:25
door master-magic
@koenraaddeconicnk dit is al paar weken bekend hé ;) en je bent wel een uitzondering met de problemen in je straat, dit is niet overal gelukkig.
er is keuze genoeg (als je uw problemen niet hebt).

Re: Ziggo verlaagt hun prijzen voor internetabonnementen

Geplaatst: 20 maa 2025, 21:30
door koenraaddeconinck
Excuus voor de 'vrijgen na pasen'; heb dit dan gemist. Pas vandaag mail gehad van TN.

Verder, inderdaad alternatieven genoeg als koper en/of coax werken zoals normaal maar hier is het huilen met de pet op ...

Re: Ziggo verlaagt hun prijzen voor internetabonnementen

Geplaatst: 20 maa 2025, 21:32
door master-magic
@koenraaddeconicnk snap je probleem volledig, zou in deze tijden al moeten opgelost zijn en erg hoe ze een klant behandelen en het probleem niet sneller oplossen.

Re: Ziggo verlaagt hun prijzen voor internetabonnementen

Geplaatst: 23 maa 2025, 11:04
door koenraaddeconinck
Tja maar dat lijkt soms zoeken naar een speld in een hooimijt. TN levert wel degelijk inspanningen om de zaak hier asap op te lossen en heeft een SWAT team ingeschakeld dat regelmatig de toestand checkt. Ze weten natuurlijk dat indien FK hier ooit passeert met glasvezel, iedereen in de straat met een TN- abo direct overschakelt naar een fiber-provider indine het probleem dan nog niet opgelost is (maar ik denk dat TN zich niet moet haasten :lol: )

Iemand van dit team vertelde me dat zelfs oude TV's - met klassieke beeldbuis - met een defect, zefls voor storingen kunnen zorgen ... ? Ooit hebben ze een TN klant gedetecteerd met 2 splitters rechtsteeks op de versterker (NIU) die in een straat voor problemen zou gezorgd hebben.

Ik ben een telecom-amateur en liefhebber maar voor zover ik kan inschatten, kan het nog maanden duren om dergelijke oorzaken te detecteren. Het SWAT-team geeft zelf aan dat het signaal hier nog altijd allesbehalve koosjer is na toch al enkele maanden zoekwerk maar ... ze blijven verder zoeken.

Wel beetje zuur dat je voor onvoldoende kwaliteit finaal systematisch hogere facturen krijgt natuurlijk. Vooral de hinder die ik professioneel ondervindt, blijft voor mij een bron van stress en frustratie. Maar bon, ik kan TN in deze niet veel kwalijk nemen gezien geleverde inspanningen.

Re: Ziggo verlaagt hun prijzen voor internetabonnementen

Geplaatst: 23 maa 2025, 11:47
door cadsite
yep, een klassiek verhaal hierover:
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/09/23 ... 20internet.

Re: Ziggo verlaagt hun prijzen voor internetabonnementen

Geplaatst: 23 maa 2025, 12:02
door master-magic
verbaast me dat er nog mensen zijn dat dit gebruiken na al die jaren....

Re: Ziggo verlaagt hun prijzen voor internetabonnementen

Geplaatst: 23 maa 2025, 12:14
door koenraaddeconinck
Dat is dus inderdaad bijna zoeken naar een speld, niet in een hooimijt maar op het strand.

Het dorp telt 400 inwoners terwijl op een node van TN waarschijnlijk enkele duizenden? klanten aangesloten zijn.
Verder was er daar blijkbaar ook een regelmaat wat het tijdstip van gebruik van de TV betreft. Hoe kunnen ze er dan überhaupt op terecht komen als iemand op ad random tijdstippen een toestel gebruikt dat storing veroorzaakt.

Pffffffffffffffffffffffffffffffff, zeker als je professioneel hinder ondervindt.

En voor Orange-users hier in de buurt: idem dito. Iedereen die deze stap gezet heeft, geeft al aan dat ze het zich beklagen. Veel praktische rompslomp met een allebehalve naadloze overtap, voor zero kwaliteitswinst. Kan dus niet anders dan echt een netwerk probleem zijn want Orange gebruikt het TN netwerk.

Ook hier in de straat nog 1 gezin op PX koper met storingen. Zij dachten medio vorig jaar de stap te zetten naar TN maar toen ze hoorden hoe het hier in de straat zat, zagen ze in dat dit geen zin had. Ook zij kregen bericht dat aan de oorzaak niet meer gewerkt wordt wegens 'te invasief'' en 'fiber komende', lees: kosten voor herstelling - met dan ook nog eens de noodzaak om een drukke gewestweg op de ring van Aalst op te breken die direct richting autostrade loopt - wegen niet op tegen opbrengst.
Ze hebben hiervoor een klacht ingedien bij het BIPT dat PX aanmaant om de nodige herstellingen uit te voeren maar PX geeft zelf al aan dat het verkrijgen van een toelating om de gewestweg open te leggen, er quasi-zeker niet zal komen en al zeker niet binnen de periode van 1 à 2 jaar. Dus ...
Betrokken bewoner heeft ook de vraag gesteld of er bovengronds geen nieuwe kabel van de ROP kast (die zich natuurlijk aan de overzijde van de gewestweg bevindt) over de gewestweg, richting onze straat kan getrokken worden maar ook dit is 'no option' voor PX gezien de omvang van de werken en opnieuw vereiste toelatingen van overheden.

Nogmaals: rest enkel nog 'de schotel' maar ook deze technologie lijkt verre van ideaal ... Over een catch 22 positie gesproken ...

Re: Ziggo verlaagt hun prijzen voor internetabonnementen

Geplaatst: 23 maa 2025, 17:10
door Kenniey
Starlink Residential aan €50 per maand onbeperkte data lijkt me toch geen slechte "oplossing" zolang er geen fiber aanwezig is bij jou?

Re: Ziggo verlaagt hun prijzen voor internetabonnementen

Geplaatst: 24 maa 2025, 17:26
door koenraaddeconinck
Ga dat vanavond eens bekijken; er is ook 30 d proefperiode. Daarmee zou ik alvast verlost zijn van de internet drop-outs.
Bedankt !

Re: Ziggo verlaagt hun prijzen voor internetabonnementen

Geplaatst: 24 maa 2025, 17:44
door philippe_d
En kunnen we dan terug on-topic gaan?
De persoonlijke internetproblemen en frustraties van @koenraaddeconicnk hebben niet veel te maken met de prijsdaling van Ziggo in Nederland?

Re: Ziggo verlaagt hun prijzen voor internetabonnementen

Geplaatst: 24 maa 2025, 18:05
door master-magic
En die prijs daling zal ook niet snel gebeuren hier, het wordt zelf ietsje duurder vanaf april 😉