Verbinding onderbroken na spanningsonderbreking Fritzbox

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Backkri
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

Dag iedereen,

Een paar weken geleden was mijn Fritzbox met firmware 8.0 automatisch op het nieuwe Proximus profiel gesprongen. Dankzij dit fantastische forum toen uitgedokterd wat ik moest wijzigen (1VLAN in MyProximus) om dit terug werkende te krijgen. Sindsdien geen problemen.
Maar vannacht na een spanningsonderbreking was internet opnieuw weg. DSL leek nog wel verbonden. Herstart van de FB loste niets op. Tegen beter weten in heb ik dan geporbeerd terug de oude instellingen te gebruiken (andere provider) wat uiteraard niet werkte vermits ik in MyProximus de 3 VLAN niet kon activeren. Dus terug op het nieuwe Proximus profiel gezet, en plots werkte alles terug.
Nog iemand gelijkaardige ervaringen, dat dit nog niet helemaal stabiel lijkt? Zijn er instellingen die dit stabieler kunnen maken? Of hoe kan je dit snelste terug werkend krijgen?
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 304 keer
Bedankt: 631 keer
Provider

Een stroomonderbreking zou niets mogen uitmaken. De keren dat dat hier gebeurde startte de FB gewoon opnieuw op, syncte de DSL en werd de verbinding hersteld.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Backkri
Starter
Starter

Akkoord, maar nu toch al 2 keer dat de FB 7950 blijkbaar iets 'spontaan' wijzigt in de vebindingsinstellingen.
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 304 keer
Bedankt: 631 keer
Provider

Zou het kunnen dat PX settings pushed op je FB via TR-69?
Ik heb namelijk niet gekozen voor EDPnet maar bij "andere" de settings zelf ingesteld. Geen idee of PX sowieso iets zou pushen naar FBen trouwens.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Backkri
Starter
Starter

Weinig waarschijnlijk denk ik. Dat zou ook niet het meest recente probleem verklaren, instellingen stonden juist maar toch werkte het niet.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”