Pagina 1 van 4
facturatieperiode
Geplaatst: 28 dec 2024, 19:00
door jorisx
welke periode gebruikt DIG in hun facturatie?
Werken ze steeds met volle kalendermaanden en worden bijgevolg ook je verkruikstellers gereset bij start van een nieuwe maand?
Of werken ze steeds met de activatiedatum. Dus activatie op 25/12, dan worden de tellers steeds op de 25ste van de maand gereset?
Eerste optie is iets makkelijker om bij te houden voor de dochters

Re: facturatieperiode
Geplaatst: 28 dec 2024, 19:48
door tielemans.jorim
Ik heb het meteen even gevraagd omdat ik toch al in de wacht stond voor andere vragen/problemen.
Men wist mij te vertellen dat dit "voorlopig op de eerste van de maand" is, geen idee wat men bedoelt met voorlopig.
Re: facturatieperiode
Geplaatst: 11 jan 2025, 18:53
door KKS
Net bevestigd door een helpdeskmedewerker: Facturatie gebeurt telkens op een volle kalendermaand.
De eerste maand betaal je pro rata afhankelijk van de datum van nummeroverdracht (of gebruik van de nieuwe sim wanneer je geen nummeroverdracht hebt).
Mijn eigen interpretatie is daarbij dat je de eerste maand weliswaar pro rata betaalt, maar toch je volledige 15GB krijgt.
Re: facturatieperiode
Geplaatst: 11 jan 2025, 19:49
door Rke
De datateller op MyDIGI lijkt te bevestigen dat de periode telkens vanaf de 1e loopt.
Is er iemand die in december activeerde en al een factuur heeft ontvangen?
Re: facturatieperiode
Geplaatst: 11 jan 2025, 21:01
door Avenger 2.0
Was van eind december klant en nog geen factuur gekregen hier.
Re: facturatieperiode
Geplaatst: 16 jan 2025, 08:47
door Ken
Idem... Nog geen factuur.
Re: facturatieperiode
Geplaatst: 16 jan 2025, 10:01
door telemans
Op my DIGI staat nog 15 dagen voor dat de verbruik teller op nul gaat
Dus kunnen ze normaal geen factuur maken voor 1/02/2025
Re: facturatieperiode
Geplaatst: 28 jan 2025, 10:09
door ben144
Op 5 feb. gaan ze facturen uitsturen. (zie Trustpilot antwoorden van DIGI)
Re: facturatieperiode
Geplaatst: 03 feb 2025, 14:03
door verward
Jammer, na 1,5 maand klant te zijn en geen frank te betalen, begon ik te denken dat het gratis was!
Re: facturatieperiode
Geplaatst: 03 feb 2025, 17:35
door Ed Egnal
Idem hier, daarom kwam ik even kijken op dit forum of sinterklaas al op pad was

Re: facturatieperiode
Geplaatst: 05 feb 2025, 15:13
door Tom1977
Heeft er al iemand zijn factuur via mail ontvangen ?
Dat zou vandaag 5 februari gaan gebeuren

Re: facturatieperiode
Geplaatst: 05 feb 2025, 19:52
door KKS
Tom1977 schreef: 4 maanden geleden
Heeft er al iemand zijn factuur via mail ontvangen ?
Dat zou vandaag 5 februari gaan gebeuren
Inderdaad, 2 dagen geleden nog op trustpilot:
Zoals vermeld in onze FAQ en recente social media posts, ontvang je je factuur elke 5e dag van de maand via MyDIGI. Binnen enkele dagen zal je daarom bericht van ons ontvangen over je factuur. Deze zal de facturen voor december en januari bevatten, evenals een vooruitbetalingsfactuur voor februari. We danken je voor je geduld en je vertrouwen in DIGI.
Groeten,
Noah van DIGI.
Hetzelfde is terug te vinden in hun
FAQ
Hier ook nog niets ontvangen. We zitten met z’n allen op het puntje van onze stoel… om te mogen betalen!
Re: facturatieperiode
Geplaatst: 05 feb 2025, 21:08
door payphoneuser
Belgen betalen graag, 't is weer bewezen

Re: facturatieperiode
Geplaatst: 06 feb 2025, 09:54
door TOA
het zou een mooie geste zijn als ze die eerste twee maand laten vallen, voor alle ongemakken

Re: facturatieperiode
Geplaatst: 06 feb 2025, 10:33
door Rke
Of dit is misschien in het kader van hun pre-launch wedstrijd: 1 jaar gratis!

Re: facturatieperiode
Geplaatst: 07 feb 2025, 08:25
door telemans
nog steeds geen factuur ontvangen
Re: facturatieperiode
Geplaatst: 07 feb 2025, 08:52
door fryelectro
ondertussen zou dit eerder medio februari worden (bron: medewerker van DIGI die me dit telefonisch meldde - grote update van myDIGI op komst)
Re: facturatieperiode
Geplaatst: 08 feb 2025, 01:34
door anonyme
Ben sinds ongeveer 02/01/25 klant (nummer overgezet; dat heeft 2 weken geduurd, maar op 02/01 is mijn nummer overgezet), heb terug opgezegd en ben terug naar Yoin (sinds 07/02/25). Nog steeds geen Digi factuur ontvangen voor de periode dat ik bij hen was.
Ben eens benieuwd of ik alsnog een factuur ga ontvangen.
Re: facturatieperiode
Geplaatst: 08 feb 2025, 09:40
door FrankyBru
fryelectro schreef: 4 maanden geleden
ondertussen zou dit eerder medio februari worden (bron: medewerker van DIGI die me dit telefonisch meldde - grote update van myDIGI op komst)
Dan is het allicht daaraan gerelateerd. Misschien willen ze eerst hun website uitbreiden met een sectie waar je je facturen kan raadplegen.
Re: facturatieperiode
Geplaatst: 09 feb 2025, 14:28
door fryelectro
Klopt, dat was ook wat de medewerker me zei.
Re: facturatieperiode
Geplaatst: 11 feb 2025, 12:02
door DIGI Belgium
Bedankt voor jullie geduld!
De factuur voor de maanden december en januari, evenals de voorafbetaling voor februari, worden normaal gezien morgen verstuurd. Jullie ontvangen deze via e-mail. Daarna zal, zoals aangegeven in een van onze recente berichten op sociale media, de facturatie voortaan op de vijfde van de maand plaatsvinden.
We willen ook graag vermelden dat we onze FAQ met betrekking tot facturen flink hebben uitgebreid. Jullie kunnen antwoorden op veelgestelde vragen hier vinden:
FAQ - Abonnement & Factuur:
https://www.digi-belgium.be/nl/vraag-vo ... nt-factuur
Daarnaast hebben we een speciale pagina toegevoegd die uitlegt hoe je je factuur kunt lezen:
Uitleg over je Factuur:
https://www.digi-belgium.be/nl/factuur
Bedankt voor jullie vertrouwen!
Groeten,
Noah
Community Manager | DIGI Belgium
Re: facturatieperiode
Geplaatst: 11 feb 2025, 20:21
door Goztow
Welkom
@DIGI Belgium (Noah) op Userbase.be ! Glad to have you. Je krijgt de "official" tag

Re: facturatieperiode
Geplaatst: 11 feb 2025, 20:30
door VossyGamer
Hey Noah (@DIGI Belgium).
Tof dat jullie het forum betreden, dat betekent dat jullie echt geëngageerd zijn! In tegenstelling tot de andere providers.
Ik verlang al om te veranderen zodra jullie jullie overige mobiele tariefplannen releasen.
Echt bedankt voor al jullie harde werk, om de classic-3 te tonen hoe het moet. En om eens aan de mensen te laten zien dat ze wel degelijk al die jaren uitgemolken werden (& sommige dat nog steeds laten gebeuren: hopelijk voor niet lang meer...).
Merci en veel succes!
Re: facturatieperiode
Geplaatst: 11 feb 2025, 20:38
door jorisx
welke overige mobiele tariefplannen? DIGI heeft toch maar 1 tariefplan: 5€ voor 15GB data, onbeperkt bellen en sms.
Die andere plannen op de site is gewoon het meerverbuik aan data gerekend aan 0,6€/GB. Dus 20GB is 5Gb buiten bundel, wordt dan 5€ + 5GB*0,6€/GB = 8€.
Re: facturatieperiode
Geplaatst: 11 feb 2025, 22:20
door VossyGamer
Op Userbase werden de officiële overige (nieuwe) tariefplannen al bekendgemaakt, die later commercieel aangeboden worden. (Screenshot: in een thread van Digi op dit forum.)
Re: facturatieperiode
Geplaatst: 12 feb 2025, 09:41
door philippe_d
Bedoel je deze screenshot?
.
bron:
https://www.digi-belgium.be/nl/gsm-abonnement
Zoals
@jorisx hierboven al schreef, dat zijn
geen tariefplannen maar
simulaties:
Staat er toch duidelijk bij?
Hoeveel betaal je voor resp. 20GB/30GB op basis van het (enige) tariefplan (5€ voor 15GB + 0.60€ per GB) ...
Re: facturatieperiode
Geplaatst: 12 feb 2025, 11:31
door DIGI Belgium
VossyGamer schreef: 3 maanden geleden
Hey Noah (@DIGI Belgium).
Tof dat jullie het forum betreden, dat betekent dat jullie echt geëngageerd zijn! In tegenstelling tot de andere providers.
Ik verlang al om te veranderen zodra jullie jullie overige mobiele tariefplannen releasen.
Echt bedankt voor al jullie harde werk, om de classic-3 te tonen hoe het moet. En om eens aan de mensen te laten zien dat ze wel degelijk al die jaren uitgemolken werden (& sommige dat nog steeds laten gebeuren: hopelijk voor niet lang meer...).
Merci en veel succes!
Dag VossyGamer,
Geëngageerd zijn we zeker! Het is een extra manier om de vinger aan de pols te houden.
Het is onze grote missie om telecom betaalbaar te maken.
We werken dagelijks hard aan de uitbouw van ons eigen 5G- en fiber-netwerk zodat we jullie snel andere diensten en tariefplannen kunnen aanbieden.
We danken jullie voor het vertrouwen in DIGI!
Groeten,
Noah
Re: facturatieperiode
Geplaatst: 12 feb 2025, 14:10
door VossyGamer
@jorisx &
@philippe_d
Over deze overige tariefplannen heb ik het:
viewtopic.php?p=1010258&sid=1c103cfe424 ... 1#p1010258
Re: facturatieperiode
Geplaatst: 12 feb 2025, 14:53
door ben144
Jammer, ik had gehoopt op een goedkoper 1gb-5gb / maand abo.
Re: facturatieperiode
Geplaatst: 12 feb 2025, 15:06
door heist_175
ben144 schreef: 3 maanden geledengoedkoper
Hoeveel goedkoper dan €5 per maand had je dan in gedachten?
Re: facturatieperiode
Geplaatst: 12 feb 2025, 15:12
door ben144
Zie DIGI spanje : 3eur 5gb/100min
https://www.digimobil.es/movil/
Of 2 EUR/lună in Roemenie
https://www.digi.ro/servicii/telefonie- ... abonamente ( geen idee hoeveel gb hier )
Re: facturatieperiode
Geplaatst: 12 feb 2025, 15:16
door heist_175
Als je rekening houdt met PP tussen België en Roemenië, is dat pakket €4.
Lijkt een beetje peanuts.
Re: facturatieperiode
Geplaatst: 12 feb 2025, 15:44
door jorisx
Die post had ik gemist.
Ik zie de meerwaarde niet echt van het 20GB-abonnement aan 7,5€.
Het light abo van 15GB in combinatie met de data-optie van 5GB aan 2€ of 10GB aan 3€ komt dan op 7€ voor 20GB of 8€ voor 25GB.
Re: facturatieperiode
Geplaatst: 12 feb 2025, 15:50
door ddd
Interessant, als de data op is, geen extra kost. Je blijft verder surfen aan 512 kbps.
Re: facturatieperiode
Geplaatst: 13 feb 2025, 10:44
door gvo7
Iemand al een factuur mogen ontvangen?
Re: facturatieperiode
Geplaatst: 13 feb 2025, 11:15
door Ken
Noppes, december tot heden nog niks ontvangen, en niks zichtbaar op hun website.
Re: facturatieperiode
Geplaatst: 13 feb 2025, 22:11
door Marre
Dus als ik het goed begrijp heeft er nog geen enkele DIGI klant een factuur ontvangen? Ze zijn dus live gegaan zonder een billing systeem dat werkt?

Innovatief zijn ze wel!
Re: facturatieperiode
Geplaatst: 13 feb 2025, 22:18
door stefan1234
Ben klant geworden de dag dat ze hun aanbod lanceerden. Ondertussen al langer ex-klant dan ik klant geweest ben, en ik heb nog nooit een factuur van ze gehad.
Re: facturatieperiode
Geplaatst: 14 feb 2025, 10:28
door telemans
Volgens de site van DIGI word de factuur voor de klant elke maand de 5de per e mail verzonden, ik heb nog steeds niets gekregen
Re: facturatieperiode
Geplaatst: 14 feb 2025, 10:55
door dcr
Hun facturatiesysteem is blijkbaar nog niet klaar. Het was gepland voor gisteren nochtans (zie vorige berichten)