Pagina 1 van 1
Slechte ontvangst ?
Geplaatst: 23 jul 2024, 17:45
door karine
Is het normaal dat zowel ik als mijn man regelmatig last hebben van een slechte ontvangst en dus helemaal geen 4G signaal hebben wanneer we in een winkel staan en dit zelfs aan de kassa?
Tegenwoordig hebben we steeds vaker onze gsm nodig aan de kassa om kortingen te krijgen(LIDL) en dan is het zeer lastig wanneer je dan net geen 4G signaal hebt.
Mijn smartphone is 1 jaar oud en ontvangt zelfs al 5G.
We wonen in Geel waar volgens de kaart alles groen ziet en we een goede ontvangst zouden moeten hebben.
Re: Slechte ontvangst ?
Geplaatst: 23 jul 2024, 18:07
door deman3417
Bij de buren (Colruyt) is bij Proximus (JIM+MV gebruiken Proximus) ook geen ontvangst.
Ik moet daar steeds de wifi gebruiken wat ik niet graag doe.
Ligt volgens mij niet aan je telefoon maar aan Proximus.
Re: Slechte ontvangst ?
Geplaatst: 23 jul 2024, 18:20
door Fallschirmjaeger
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/05/22 ... -overlaat/
Teveel stoorzenders zelf in de supermarkt + te veel volk'
Re: Slechte ontvangst ?
Geplaatst: 23 jul 2024, 18:30
door guido4096
Goed geisoleerde ruimtes. Aluminium dampkering en metaalgecoate ramen. Kooi van faraday
Re: Slechte ontvangst ?
Geplaatst: 23 jul 2024, 19:41
door 9livesuni
Is toch maar een kleintje om QR codes off-line beschikbaar te hebben op uw telefoon?
Re: Slechte ontvangst ?
Geplaatst: 23 jul 2024, 23:06
door on4bam
Steeds meer beton en alle soorten isolatie zorgen er voor dat de hoge(re) frequenties gedempt worden. Afhankelijk van waar je in een gebouw bent is het helemaal niet abnormaal om slechte of zelfs geen ontvangst te hebben.
Re: Slechte ontvangst ?
Geplaatst: 23 jul 2024, 23:33
door ygeffens
9livesuni schreef: 23 jul 2024, 19:41
Is toch maar een kleintje om QR codes off-line beschikbaar te hebben op uw telefoon?
Lastig als je bvb de Lidl bonnen wil activeren als je al binnen bent.
Zelfde probleem ik Aldi in ons dorp en Lidl dorp verder. Door de schuifdeur en Magic ….
Zowel met Proximus als Orange.
Re: Slechte ontvangst ?
Geplaatst: 24 jul 2024, 07:38
door thmj
Waarom zou er gratis wifi zijn bij Colruyt en Lidl.
Re: Slechte ontvangst ?
Geplaatst: 24 jul 2024, 09:28
door bruma
thmj schreef:Waarom zou er gratis wifi zijn bij Colruyt en Lidl.
Je hebt toch een boodschappenlijst in de app, ben je veel mee als je noch wifi noch mobiele ontvangst hebt
Om dan nog maar van de kortingen en de kassabon te zwijgen die niet beschikbaar zijn
Verstuurd vanaf mijn CPH2493 met Tapatalk
Re: Slechte ontvangst ?
Geplaatst: 24 jul 2024, 09:29
door karine
ygeffens schreef: 23 jul 2024, 23:33
9livesuni schreef: 23 jul 2024, 19:41
Is toch maar een kleintje om QR codes off-line beschikbaar te hebben op uw telefoon?
Lastig als je bvb de Lidl bonnen wil activeren als je al binnen bent.
Je moet er inderdaad maar aan denken.
Ook smerige truken van Lidl om in kleine lettertjes op hun folders te zetten dat de korting alleen geldig is met de code op je smartphone.
Al vaker van oudere mensen zonder smartphone gehoord dat zij op de manier de kortingen mislopen.
Re: Slechte ontvangst ?
Geplaatst: 24 jul 2024, 10:16
door Moonboy
Re: Slechte ontvangst ?
Geplaatst: 24 jul 2024, 10:45
door 9livesuni
U identificeert zich actief aan de kassa door middel van de digitale klantenkaart of door middel van het gsm-nummer dat u tijdens de registratie hebt opgegeven.
Dit zijn de kleine lettertjes.
Heb ik Wi-Fi of 4G nodig om de Lidl Plus App te gebruiken?
Nee, dat is niet nodig! Je kan de Lidl Plus-kaart (de QR-code) zonder Wi-Fi of 4G scannen. De coupons kunnen echter enkel geactiveerd worden wanneer je verbonden bent met het internet. In jouw favoriete Lidl-winkel kan je daarom gebruikmaken van de gratis Wi-Fi voor klanten. Dit doe je door jouw apparaat te verbinden met het "Welcome@lidl"-netwerk.
Het kan uitzonderlijk voorvallen dat het netwerk overbelast raakt en de verbinding daarom minder goed is dan gewenst. Ik raad je daarom dus aan om de coupons die je wenst te gebruiken op voorhand thuis te activeren wanneer je een stabiele internetverbinding hebt.