Pagina 1 van 1

TV Vlaanderen support :(

Geplaatst: 04 jun 2024, 19:50
door didi79
We kijken al jaren via de satelliet met de ingebouwde tuner in de tv. Eigenlijk nooit grote problemen ondervonden (behalve gebruikelijke uitval bij zwaar onweer).

Op 14/5 kreeg ik dit mailtje:
Heb je onverwacht geen beeld meer op je TV? Dit kan veroorzaakt zijn door een recente systeemoptimalisatie. Om dit probleem snel en eenvoudig op te lossen volg de onderstaande stappen:

1. Schakel je ontvanger over naar de zender VTM.

2. Je smartcard wordt binnen 60 minuten opnieuw geactiveerd.

Deze stappen zorgen ervoor dat je zo snel mogelijk weer van je televisieprogramma's kunt genieten.

Met vriendelijke groeten,

TV VLAANDEREN
Wat een toeval: we ondervonden al enkele dagen probleem van decoding die weg viel. Satelliet signaal is prima, maar de smartcard doet dus zijn ding niet meer.
Smartcard heractivatie werkte enkele keren, maar probleem bleef terugkomen.

Op 16/5 dan maar een mail gestuurd naar de klantendienst om dat probleem te melden. Een week later nog geen reactie.
Dan nog maar eens een mail gestuurd (23/5 dus).
Op 29/5 eindelijk een reactie:
Wat is de foutmelding die u krijgt?
Ik stuur dezelfde dag nog foto's van wat op het scherm verschijnt terug.
Tot op vandaag geen reactie of oplossing. Nog dagelijks valt decoding zomaar weg. Helft van de keren doet smartcard heractivatie helemaal niets. Gelukkig kunnen we ons nog behelpen met de app.


Ik weet dat TV Vlaanderen kijkers een uitstervend ras zijn (en als ze zo weinig behulpzaam zijn, gaan ze straks nog een klant verliezen), maar zijn er misschien nog mensen die dergelijke problemen ondervinden?

Re: TV Vlaanderen support :(

Geplaatst: 04 jun 2024, 20:04
door lithion
Die recente optimalisaties zijn ook het aanpassen van de FEC (foutcorrectiewaarde) van 2/3 naar 3/4. Het resultaat is dat de ontvangst gevoeliger is geworden. Misschien ligt daar de oorzaak?

Re: TV Vlaanderen support :(

Geplaatst: 04 jun 2024, 20:13
door Moonboy
Heb je Fastscan, dan deze uitvoeren, ze hebben nogal wat wijzigingen doorgevoerd.

Re: TV Vlaanderen support :(

Geplaatst: 04 jun 2024, 21:02
door edwin.d
Door de veranderingen van de FEC van 2/3 naar 3/4 is de ontvangst wat moeilijker.
Kijk dus of de ontvangst nog wel voldoende is. Anders schotel beter uitrichten.

Hoe kijk je?
Met de ontvanger van TVV,’of met een CI module?
Blijkbaar zijn er bepaalde modules die problemen kunnen geven.

Ik heb onlangs ook moeten bellen voor iets administratief .
Ik had snel iemand aan de lijn en werd goed geholpen.

Mvg

Re: TV Vlaanderen support :(

Geplaatst: 04 jun 2024, 21:12
door didi79
Afbeelding

Toegevoegd na 5 minuten 12 seconden:
Moonboy schreef: 04 jun 2024, 20:13 Heb je Fastscan, dan deze uitvoeren, ze hebben nogal wat wijzigingen doorgevoerd.
Als een kanaal op een totaal andere transponder of frequentie zou staan dan ingesteld in de decoder, zou ik helemaal geen beeld hebben, denk ik zo.

Anyway, TV doet automatisch fastscan om de zoveel tijd.

Re: TV Vlaanderen support :(

Geplaatst: 04 jun 2024, 21:50
door splinterbyte
Op welke zender(s) heb je problemen?

Re: TV Vlaanderen support :(

Geplaatst: 04 jun 2024, 22:05
door didi79
splinterbyte schreef: 04 jun 2024, 21:50 Op welke zender(s) heb je problemen?
De Vlaamse.

Re: TV Vlaanderen support :(

Geplaatst: 04 jun 2024, 22:11
door splinterbyte
didi79 schreef: 04 jun 2024, 22:05De Vlaamse.
Zie je dan ook blokjes soms? Net eens getest en VRT 1 was goed, maar vtm4 gaf geeft regelmatig blokjes en haperingen.

Re: TV Vlaanderen support :(

Geplaatst: 04 jun 2024, 22:25
door didi79
splinterbyte schreef: 04 jun 2024, 22:11
didi79 schreef: 04 jun 2024, 22:05De Vlaamse.
Zie je dan ook blokjes soms? Net eens getest en VRT 1 was goed, maar vtm4 gaf geeft regelmatig blokjes en haperingen.
Nee, blokjes hebben we bijna nooit last van, tenzij op momenten dat signaal effectief wegvalt, zoals bij een onweer.
In dit geval valt beeld gewoon van het ene moment op het andere weg. TV geeft dan melding "Selected services is scrambled of cannot be decoded".

Re: TV Vlaanderen support :(

Geplaatst: 05 jun 2024, 10:03
door Moonboy
didi79 schreef: 04 jun 2024, 21:17 Afbeelding

Toegevoegd na 5 minuten 12 seconden:
Moonboy schreef: 04 jun 2024, 20:13 Heb je Fastscan, dan deze uitvoeren, ze hebben nogal wat wijzigingen doorgevoerd.
Als een kanaal op een totaal andere transponder of frequentie zou staan dan ingesteld in de decoder, zou ik helemaal geen beeld hebben, denk ik zo.

Anyway, TV doet automatisch fastscan om de zoveel tijd.
https://www.tv-vlaanderen.be/klantenser ... ce-status/

https://www.sat4all.com/forums/topic/38 ... satelliet/

Re: TV Vlaanderen support :(

Geplaatst: 05 jun 2024, 18:22
door didi79
Zoals je ziet op de screenshot zit ik op de juiste symbol rate, FEC en frequentie zoals ze staan in https://m7cdn.io//tvvlaanderen/pdfs/zen ... elliet.pdf

Re: TV Vlaanderen support :(

Geplaatst: 05 jun 2024, 20:52
door edwin.d
Welke CI module gebruik je?

De zwarte met wereldbol of de witte,
De witte zou zonder problemen moeten werken.

Mvg

Re: TV Vlaanderen support :(

Geplaatst: 05 jun 2024, 21:34
door didi79
edwin.d schreef: 05 jun 2024, 20:52 Welke CI module gebruik je?

De zwarte met wereldbol of de witte,
De witte zou zonder problemen moeten werken.

Mvg
We gebruiken al ruim 15 jaar een smardtv 910050 r1.2 (smardtv is geen typo). Die heeft een zwarte sticker met een wereldbol.

Re: TV Vlaanderen support :(

Geplaatst: 06 jun 2024, 08:01
door ghostboy1993
Ik denk persoonlijk dat het aan je smartcard/Module ligt.
Zelfs al blijven die kaartjes onaangeraakt in je TV/decoder die verouderen ook.
Gewoon bij TVV of een dealer bij TVV eisen op een nieuwe kaart/Module :wink:

Re: TV Vlaanderen support :(

Geplaatst: 06 jun 2024, 09:13
door thmj
Het probleem is bijna zeker de ci+ module.
Vraag gewoon een nieuwe ci module of koop er een.

https://flandersdigital.be/tv-vlaandere ... results=34

Gewoon als vb de link.

Re: TV Vlaanderen support :(

Geplaatst: 06 jun 2024, 09:25
door Moonboy
Heb 2 witte modules gekregen van TVV ter vervanging, deze werken goed.

Re: TV Vlaanderen support :(

Geplaatst: 11 jun 2024, 19:09
door didi79
Support via e-mail is een ramp bij TVV.
Kreeg ik gisteren een mail van hen dat ik nog niet geantwoord had op hun vraag van 29/5. Dat had ik natuurlijk wel gedaan, dezelfde dag zelfs. Maar telkens je een reply stuurt op een mail, maakt hun ticketing systeem een nieuw ticket aan! Ja zo gaat het niet vooruit hé. Ik vraag me af of ze dat zelf wel doorhebben OF is het misschien bewuste strategie?
Ik heb nu al 3 referentienummers. Tragisch-funny: het subject van hun laatste automatisch mailtje (weer nieuw ticket): # Re: [TVV-359845] Re: # Re: [TVV-354200] Re: # Re: [TVV-352467] TV via satelliet
Dan moeten ze toch zien dat het telkens over hetzelfde gaat?!

Ticketsysteem op klantenportaal is onbestaande.