Serieus netwerkprobleem
Geplaatst: 17 dec 2023, 21:14
Beste forumleden,
De problemen zijn zo'n 3 weken geleden begonnen. Ben al 20 jaar telenetklant. Abo is OneUp met 2 mobiele toestellen en 2 tv decoders. De modem is een witte zonder wifi. (E-router dus...)
Op een dag zeer slechte verbinding en continu disconnecties. Bel naar de helpdesk en ben dus ook mijn modem gaan omruilen voor een nieuwe van hetzelfde type.
Kon goed op het internet tot 2 dagen later... het bleef maar sukkelen... Laat een technieker komen die opnieuw een nieuwe modem plaatst van hetzelfde type en een nieuw kabeltje van de versterker naar de modem. Doet een test en alles is OK !
1 dag later hetzelfde probleem.
Beetje nerveus en na 10-tal telefoontjes van de helpdesk plaats ik mij een andere type modem (de 360, zwarte modem). De installatie afgerond op zaterdag 18:30 u. met succes.
De modem ging perfect online en haalde snelheden van meer dan 800 mbps download en 38 mpbs upload. Ik was zeer gelukkig... echter van korte duur ! 4 uren later kreeg ik enorm veel disconnecties en de dag erna haalde ik amper een uploadsnelheid met momenten van... 0,3 mbps !!!! de download fluctueerde van 135 naar 25 mbps.
Deze avond om 19:30 u. leek het zich te stabiliseren. Terug de normale snelheden... voor hoelang ???
Al het mogelijke is hier bekabeld... (Bose lifestyle, de tv's, de satelliet decoders,...)
Aan de andere draadloze toestellen zal het niet liggen, ik heb ze vanaf gisteren nacht volledig afgesloten van het netwerk en ben op mijn gsm gaan surfen via 4G).
Heeft er iemand nog tips of andere suggestie om het swap-team ASAP in te schakelen !
Zou toch graag fatsoenlijk internet hebben tijdens de kerstdagen.
Ik betaal gvd 145 euro per maand, en alles is bekabeld met cat 6 en cat 6e kabels in een nieuwe woning !!!
Groetjes Frank
De problemen zijn zo'n 3 weken geleden begonnen. Ben al 20 jaar telenetklant. Abo is OneUp met 2 mobiele toestellen en 2 tv decoders. De modem is een witte zonder wifi. (E-router dus...)
Op een dag zeer slechte verbinding en continu disconnecties. Bel naar de helpdesk en ben dus ook mijn modem gaan omruilen voor een nieuwe van hetzelfde type.
Kon goed op het internet tot 2 dagen later... het bleef maar sukkelen... Laat een technieker komen die opnieuw een nieuwe modem plaatst van hetzelfde type en een nieuw kabeltje van de versterker naar de modem. Doet een test en alles is OK !
1 dag later hetzelfde probleem.
Beetje nerveus en na 10-tal telefoontjes van de helpdesk plaats ik mij een andere type modem (de 360, zwarte modem). De installatie afgerond op zaterdag 18:30 u. met succes.
De modem ging perfect online en haalde snelheden van meer dan 800 mbps download en 38 mpbs upload. Ik was zeer gelukkig... echter van korte duur ! 4 uren later kreeg ik enorm veel disconnecties en de dag erna haalde ik amper een uploadsnelheid met momenten van... 0,3 mbps !!!! de download fluctueerde van 135 naar 25 mbps.
Deze avond om 19:30 u. leek het zich te stabiliseren. Terug de normale snelheden... voor hoelang ???
Al het mogelijke is hier bekabeld... (Bose lifestyle, de tv's, de satelliet decoders,...)
Aan de andere draadloze toestellen zal het niet liggen, ik heb ze vanaf gisteren nacht volledig afgesloten van het netwerk en ben op mijn gsm gaan surfen via 4G).
Heeft er iemand nog tips of andere suggestie om het swap-team ASAP in te schakelen !
Zou toch graag fatsoenlijk internet hebben tijdens de kerstdagen.
Ik betaal gvd 145 euro per maand, en alles is bekabeld met cat 6 en cat 6e kabels in een nieuwe woning !!!
Groetjes Frank