Pagina 1 van 1

Platform voor Limburgs bedrijfsnieuws op het internet

Geplaatst: 14 jan 2005, 16:15
door Kochanie
Werner Couck (Mediastra), Guy Storms (Xi Multimedia solutions), Jo Nicolai (AV Consult) en Gert Stulens van het Stulens Knowledge Office hebben de handen in elkaar geslagen voor hun project 'factory tv'.

De website factorytv.be is vrijdag in Hasselt gelanceerd. Het is een nieuw online medium voor het bedrijfsleven in Limburg. "Het platform zal ondernemers de kans bieden om berichten met tekst, foto, geluid en beeld te plaatsen op een drager, die constant via het internet geraadpleegd kan worden", aldus Werner Couck.

Het digitaal themakanaal factory tv zal gedurende zes maanden lopen en dan volgt een evaluatie. "Het is nog twee weken experimenteren, eer het goed zal draaien. Limburg telt 3.500 bedrijven en er is nog niet veel bedrijfsnieuws. Aan de bedrijven, die iets op de site willen plaatsen, vragen we een deelname in de kosten. De tarieven gaan van 75 tot 500 euro. Als de ondernemer dat vraagt, helpen we om een bericht samen te stellen".

Volgens de initiatiefnemers is het ook mogelijk om een korte quote te plaatsen. "We willen jongeren vanaf 18 jaar aanspreken, studenten enthousiast maken over het bedrijfsleven, kaderleden en bedrijfsleiders van de oude garde informeren over het nieuws dat de journalistieke media misschien niet haalt. Nu gaat het nog over Limburg voor Limburg, maar dat kan uitgebreid worden naar andere provincies", besluit Werner Couck.

Bron: Concentra