Pagina 1 van 1

Onderhoud of niet? (052)

Geplaatst: 25 sep 2023, 10:47
door on4bam
Hi,

Vannacht werd mijn internetverbinding een half uur onderbroken, Sync bleef (100/35) maar PPPoE gaf time out van 01:26 tot 01:55.
Onderhoud wordt meestal aangekondigd op issues.edpnet.be maar daar niets terug te vinden.
Iemand een idee of dit ook gemerkt? (zone 052)

Re: Onderhoud of niet? (052)

Geplaatst: 25 sep 2023, 12:03
door Jack Daniels
Idem dito hier. Kon niet slechter vallen. Stond met de nacht, was met klant aan het bellen en plots hoorde ik niks meer. En dan kwamen de foutmeldingen op de laptop, onder andere VPN verbinding verbroken. Een lampje op mijn fritzbox dat brandt bij een internet verbinding was uit. Ik schat 15 tot 20 minuten downtime vanaf 01.30u ongeveer.

Re: Onderhoud of niet? (052)

Geplaatst: 25 sep 2023, 12:39
door payphoneuser
Hier ook 052, en inderdaad onderbreking van 25/09/2023 1:27:41 tot 25/09/2023 1:46:37

Re: Onderhoud of niet? (052)

Geplaatst: 25 sep 2023, 12:41
door Joe de Mannen
ik heb nog niet in de details gekeken maar hier Scarlet klant, 016 zone, heeft mijn honeywell ook melding gemaakt dat de verbinding weg was vannacht.
J.

Re: Onderhoud of niet? (052)

Geplaatst: 25 sep 2023, 14:19
door DaNi0
In zone 059 lag de fiberverbinding er ook uit tot 01:43.

Re: Onderhoud of niet? (052)

Geplaatst: 25 sep 2023, 14:24
door on4bam
Raar dat dit niet aangekondigd werd wanneer gepland of vermeld als "outage" op issues.edpnet.be. Een gevolg van de overname waardoor er geen moeite meer gedaan wordt op de issues pagina's?

Re: Onderhoud of niet? (052)

Geplaatst: 25 sep 2023, 14:28
door Joachim
Onze excuses voor de vertraging, maar er lijkt inderdaad een onderbreking geweest te zijn bij Proximus in area 09, we hebben nog geen feedback wat er eigenlijk aan de hand was, maar we gaan het dadelijk op issues posten.

PS: de overname door Proximus heeft geen enkele invloed op hoe we communiceren, soms is het gewoon druk en de outage was nog niet opgemerkt.

Edit 15:12: https://issues.edpnet.be/?p=3939

Re: Onderhoud of niet? (052)

Geplaatst: 25 sep 2023, 14:40
door on4bam
Bedankt voor de update.

Toegevoegd na 3 uren 33 minuten 23 seconden:
EDPnet status:
Our supplier has experienced an outage that impacted internet services in West and East Flanders. All affected connections have been restored and are fully operational as of 01:57 am.

Our Network Operations team is in contact with our supplier to identify the root cause of the incident. Further updates will be released as soon as possible.

Re: Onderhoud of niet? (052)

Geplaatst: 23 okt 2023, 02:04
door Jack Daniels
En het was weer bingo in de nacht van 22 op 23 oktober. Ik was weer met de nacht aan het werk en om 01.15u was de verbinding verbroken. Heeft ongeveer een kwartier geduurd voor alles weer OK was.

Re: Onderhoud of niet? (052)

Geplaatst: 23 okt 2023, 08:46
door on4bam
Idem hier.
01:15-01:29 en geen melding op https://issues.edpnet.be/

23:14:53 Internet connection cleared.
23:29:47 Internet connection established successfully.

Alles staat in UTC.

Re: Onderhoud of niet? (052)

Geplaatst: 23 okt 2023, 10:10
door Joachim
Er was blijkbaar iets aan de hand bij Proximus, geen algemene outage, maar toch enkele regios, we vragen het na wat er aan de hand was bij hun en posten iets op issues zodra we meer weten.

edit: ondertussen gepost: https://issues.edpnet.be/?p=3989