OVH werkt niet
Geplaatst: 08 sep 2023, 17:25
In het verleden heb ik op een andere locatie al eens OVH geinstalleerd met een meegeleverde Yealink DECT IP phone, dit werkte gewoon meteen na het inpluggen in een Telenet router, en nummer overzetten ging ook feiloos. Tot op heden ook geen enkele storing daarmee gehad. Ook bedankt voor de antwoorden op de vragen die ik hierover toen had!
Nu heb ik nog een OVH lijn besteld, ditmaal met meegeleverde Grandstream HT802 ATA. Deze was ook reeds geconfigureerd en heb ik gewoon ingeplugd in de Telenet router, en vervolgens met een RJ11 kabel een telefoon op aangesloten.
Nu kan ik dit nummer niet bereiken, ik hoor meteen in het Frans dat het nummer niet beschikbaar is. Ook kan ik zelf niet bellen, wanneer ik een nummer bel hoor ik een bezet-toon die niet stopt.
Wanneer ik in het apparaat via *** het IP adres opvraag en daarna naar de webomgeving, zie ik dat OVH het apparaat zelf al heeft ingesteld.
Enig idee wat hier mis is gegaan? Moeten er soms poorten opengezet worden op de Telenet router? Bij de Yealink was dit niet nodig in elk geval.
Update: OVH had het verkeerde public ip, dit is aan te passen via ‘plug and phone troubleshooting’. Nu werkt alles perfect.
Nu heb ik nog een OVH lijn besteld, ditmaal met meegeleverde Grandstream HT802 ATA. Deze was ook reeds geconfigureerd en heb ik gewoon ingeplugd in de Telenet router, en vervolgens met een RJ11 kabel een telefoon op aangesloten.
Nu kan ik dit nummer niet bereiken, ik hoor meteen in het Frans dat het nummer niet beschikbaar is. Ook kan ik zelf niet bellen, wanneer ik een nummer bel hoor ik een bezet-toon die niet stopt.
Wanneer ik in het apparaat via *** het IP adres opvraag en daarna naar de webomgeving, zie ik dat OVH het apparaat zelf al heeft ingesteld.
Enig idee wat hier mis is gegaan? Moeten er soms poorten opengezet worden op de Telenet router? Bij de Yealink was dit niet nodig in elk geval.
Update: OVH had het verkeerde public ip, dit is aan te passen via ‘plug and phone troubleshooting’. Nu werkt alles perfect.