Pagina 1 van 1

Scarlet blijft doof

Geplaatst: 13 jan 2005, 11:25
door jan28
Vorige week (07/01/2005) kreeg ik een brief van Scarlet met als onderwerp : Laatste aanmaning.
In de brief wordt gesproken over een contract met een factuurnummer op datum van 02/01/2004 ! :eek: Inderdaad 2004. Dan de klassieke dreigingen met incassobureau etc.... Ik kreeg 7 werkdagen om mijn factuur te betalen. De brief is gedateerd 05/01/2005, dus morgen zijn de 7 werkdagen verlopen.

Op 07, 10, 12 en 13 januari stuurde ik een mail naar [email protected] (het emailadres dat ze in de brief vermelden) met de vraag om eens uit te leggen over welke dienst deze factuur gaat. Ik ben geen klant bij Scarlet, nooit geweest trouwens. Dus ik wacht na 4 mails nog steeds op een antwoord. Dat gewoon niet antwoorden is een bedrijf onwaardig, zeker als het een ISP betreft

Ik begin te denken dat dit gewoon een ordinaire vorm van oplichterij is van Scarlet. We sturen een aanmaning en hopen dat de "klant" betaald, kassa kassa. Het bedrag is 24.79 euro.

Nog iemand deze ervaring gehad?

Geplaatst: 13 jan 2005, 11:30
door ubremoved_539
Heeft Scarlet Planet Internet niet overgenomen ?

Was je daar geen klant of zo ?

Geplaatst: 13 jan 2005, 11:39
door jan28
Ja, bij Planet Internet ben ik begonnen maar ik ben overgeschakeld naar Skynet ADSL op 20/11/2001, sindsdien heb ik met Planet Internet niets meer te maken gehad. Ik heb ook nog nooit een ander schrijven ontvangen van hen tot vorige week.

Geplaatst: 13 jan 2005, 11:54
door NuKeM
In der tijd (paar jaren geleden) hebben ze (=PI) ook zo een stoot uitgehaald. Factuur gestuurd naar oude klanten enzo, gewoon om er geld uit te slaan dacht ik (is zelfs nog op het nieuws geweest).

Geplaatst: 13 jan 2005, 12:44
door jan28
Als dat inderdaad zo is zal ik dat eens grondiger gaan bekijken, mij op zo een manier proberen te belazeren haalt het slechtste in mij boven. :twisted:

Ik ben toch eens nieuwsgierig of ze me alsnog eens gaan antwoorden.

Geplaatst: 13 jan 2005, 14:20
door PowerSoft
jan28 schreef:Als dat inderdaad zo is zal ik dat eens grondiger gaan bekijken, mij op zo een manier proberen te belazeren haalt het slechtste in mij boven. :twisted:

Ik ben toch eens nieuwsgierig of ze me alsnog eens gaan antwoorden.


het is reeds meermaals gepost op de nieuwsgroepen van scarlet dat dit al eens voorvalt
ze doen beroep op een extern incasse bedrijf dat blijkbaar beetje onbekwaam, de enige oplossing is momenteel een klacht in dienen bij de ombudsman (is reeds door 1 iemand gedaan waar ik weet van heb en heeft verder geen last meer gehad van het incassobedrijf)

Je voegt dan alle aanmaningen in je dossier, alsook je antwoorden erop, + je bewijzen van betaling en normaal zou je verder geholpen moeten worden

Wat mij betreft: ik ben redelijk tevreden van scarlet en heb nog geen facturatieproblemen gehad

Geplaatst: 13 jan 2005, 15:00
door jan28
PowerSoft schreef:
jan28 schreef:Als dat inderdaad zo is zal ik dat eens grondiger gaan bekijken, mij op zo een manier proberen te belazeren haalt het slechtste in mij boven. :twisted:

Ik ben toch eens nieuwsgierig of ze me alsnog eens gaan antwoorden.


het is reeds meermaals gepost op de nieuwsgroepen van scarlet dat dit al eens voorvalt
ze doen beroep op een extern incasse bedrijf dat blijkbaar beetje onbekwaam, de enige oplossing is momenteel een klacht in dienen bij de ombudsman (is reeds door 1 iemand gedaan waar ik weet van heb en heeft verder geen last meer gehad van het incassobedrijf)

Je voegt dan alle aanmaningen in je dossier, alsook je antwoorden erop, + je bewijzen van betaling en normaal zou je verder geholpen moeten worden

Wat mij betreft: ik ben redelijk tevreden van scarlet en heb nog geen facturatieproblemen gehad



Maar ik heb geen factuur, enkel een laatste aanmaning. Ik heb geen antwoorden van Scarlet! En ik weiger te bellen naar het telefoonnummer vermeld in hun brief. Ik blijf mailen want dat kost het minste geld.

Welke ombudsman bedoel je? Van Scarlet? Of een externe?

Geplaatst: 13 jan 2005, 17:14
door Sasuke
Jan28,

Je kan beter wel bellen naar dat nummer, dan ben je er sneller vanaf. En dan doe je gewoon zoals ik. Je zegt aan de telefoon dat je hen de onkosten voor dit telefoontje aanrekent. Achteraf stuur je naar hun een aangetekende brief met je belgacom afschrift waarop hun nummer te zien is en reken je extra aan voor de werkuren die je erin hebt gestoken en het ongemak van deze uren te maken die per slot van rekening niet jouw fout waren.

Zij kunnen niet anders dan deze terug te betalen, want ZIJ waren in fout en JIJ hebt dit moeten oplossen. Heb dit met Electrabel ook eens voorgehad en heb er toen nog 2500bef aan overgehouden.

Grtz,

Sasuke

Geplaatst: 13 jan 2005, 17:15
door MaRtO
Bij ons sturen ze ook nog altijd een factuur die we al betaalt hadden, van vroeger bij Planet Internet. Ook al hebben we dat dial-up abbonement al afgesloten. Zeer vervelend

Geplaatst: 14 jan 2005, 14:39
door jan28
Vandaag, na nog maar eens een bericht te sturen, antwoord gekregen van Scarlet.
Geachte Mr jan28

Door een fout in ons systeem werd uw oude PI abonnement heractiveerd en
kreeg u een rekening toegestuurd, waarvoor onze excuses.
Wij hebben dit onmiddellijk terug stopgezet en voor de rekening een
creditnota opgemaakt.

Vriendelijke groeten

Scarlet
Klantendienst



Met deze uitleg bevestigen ze eigenlijk de opmerking van Nukem vind ik. Allee, door een fout gebruikers van een paar jaar terug actief maken en dan na meer dan een jaar deze een 'laatste aanmaning' sturen :roll:

En geen enkele reden waarom ze niet vroeger konden antwoorden.
Rare jongens en meisjes op die klantendienst.
Blij dat ik niet meer bij PI/Scarlet zit.

Geplaatst: 19 jul 2005, 19:04
door V L
Ik weet alleen dat ze er bij Scarlet, voordien Planet Internet er een zooitje van maken op gebied van hun facturatie. Ik ken zelfs iemand die nog nooit(!) een factuur heeft mogen ontvangen vanwege Scarlet terwijl zijn ADSL-verbinding gewoon actief bleef. Zelf heb ik al meerdere malen de onkunde in het scarlet facturatie-systeem mogen ondervinden(dubbele facturen, etc.)

Facturatie !

Geplaatst: 19 jul 2005, 19:24
door pointbreak
Toen ik destijds aangesloten was bij Tiscali (adsl) heb ik meer dan een jaar geen facturen ontvangen en werd er ook niets van mijn rekening gedebiteerd.
Dit na verschillende telefonische en schriftelijke verzoeken !
Telkens (wanneer) ik een antwoordt ontving meestal via de facturatie dienst telefonisch.
Werd me medegedeeld dat ze met een volledige migratie aan de gang waren.
En dat IK geduld moest hebben om te betalen!
Uiteindelijk kwam na meer dan een jaar de factuur, uiteraard om van omver te vallen, dat kan ik je verzekeren.
490 € :cry: !!
Door de onkunde van die facturatie dienst !
BYE BYE TISCALI !

Re: Facturatie !

Geplaatst: 19 jul 2005, 22:17
door Robbe
pointbreak schreef:Toen ik destijds aangesloten was bij Tiscali (adsl) heb ik meer dan een jaar geen facturen ontvangen en werd er ook niets van mijn rekening gedebiteerd.
Dit na verschillende telefonische en schriftelijke verzoeken !
Telkens (wanneer) ik een antwoordt ontving meestal via de facturatie dienst telefonisch.
Werd me medegedeeld dat ze met een volledige migratie aan de gang waren.
En dat IK geduld moest hebben om te betalen!
Uiteindelijk kwam na meer dan een jaar de factuur, uiteraard om van omver te vallen, dat kan ik je verzekeren.
490 € :cry: !!
Door de onkunde van die facturatie dienst !
BYE BYE TISCALI !


hewel, 'k heb juist hetzelfde voorgehad, behalve da het bij mij 2 keer zoveel was :? maar 'k heb wel kunnen onderhandelen om er een paar maandjes af te krijgen, doordat zij een fout hadden begaan :twisted:

Re: Scarlet blijft doof

Geplaatst: 20 jul 2005, 05:50
door BMaster
jan28 schreef:Dus ik wacht na 4 mails nog steeds op een antwoord. Dat gewoon niet antwoorden is een bedrijf onwaardig, zeker als het een ISP betreft


Tiens, ik heb datzelfde probleem bij een andere provider :twisted: Ik mail naar de baas, die vroeger onmiddelijk antwoordde (in de tijd dat ik aan 't overwegen was om aansluiting bij hen te vragen). Maar nu ik een klacht gemailed heb, krijg ik noppes reactie meer van hem. Maar soit, da's off-topic :wink:

moeijlijkheden bij verhuis en opzegging

Geplaatst: 05 sep 2005, 13:58
door Dajump
Ik heb moeijlijkheden gehad met scarlet bij verhuis en zelfs bij mijn opzegging van mijn abonnement! Ik heb in april van dit jaar opgezegd en krijg nog altijd facturen. :-( Scarlet voor mij nooit meer. En als detzelfde overname gebeurt met mijn huidige provider Surfadsl zoals bij Tiscali dan ben ik er ook weg! :).

Greetz
Dajump