Pagina 1 van 1

Easy Switch + wijziging gegevens abonnee, kan dat?

Geplaatst: 24 jul 2023, 13:11
door payphoneuser
Ik heb momenteel een Scarlet Trio. Ik wens graag over te stappen naar VDSL van EDPnet. Het lijkt met het eenvoudigste om gebruik te maken van Easy Switch, ook al omdat de EDPnet-bestelwizard mij anders 49€ extra wil aanrekenen voor een technieker, wat absoluut niet nodig is omdat ik hier een goed functionerende VDSL-aansluiting heb.

Echter, dit nieuwe abonnement zou op een andere naam (bedrijf) moeten komen.
Is er een soort check of de abonneegegevens bij de oude provider overeenstemmen met die bij de nieuwe provider, of werkt het puur op klantnummer en Easy Switch ID?

Re: Easy Switch + wijziging gegevens abonnee, kan dat?

Geplaatst: 24 jul 2023, 15:10
door on4bam
Daar gaat men enkel bij EDPnet kunnen op antwoorden (tenzij hier iemand al in zo'n specifieke situatie zat).

Re: Easy Switch + wijziging gegevens abonnee, kan dat?

Geplaatst: 24 jul 2023, 15:24
door raf1
Circuit ID invullen in de bestelprocedure is voldoende om de kost van een technieker te vermijden.
Easy Switch is altijd optioneel.
Easy Switch is eigenlijk gewoon automatische opzegging van Scarlet Trio. Anders moet je dat zelf doen https://www.scarlet.be/scarlet-support/ ... eggen.html

Re: Easy Switch + wijziging gegevens abonnee, kan dat?

Geplaatst: 24 jul 2023, 19:24
door payphoneuser
Dat van dat Circuit ID is alvast nuttige info, waarvoor dank

Re: Easy Switch + wijziging gegevens abonnee, kan dat?

Geplaatst: 24 jul 2023, 22:53
door philippe_d
payphoneuser schreef: 24 jul 2023, 13:11 Het lijkt met het eenvoudigste om gebruik te maken van Easy Switch, ook al omdat de EDPnet-bestelwizard mij anders 49€ extra wil aanrekenen voor een technieker, wat absoluut niet nodig is omdat ik hier een goed functionerende VDSL-aansluiting heb.
Nog een tip:

Op de EDPNet bestelwizzard is er een veld "Opmerkingen"
Daar moet je invullen dat je een self-install wilt, en dus geen 49€ extra voor de technieker.
Online bestellingen gaan automatsich door, en daarna kan deze niet meer tegengehouden worden.
Tenzij je het veld "Opmerkingen' invult. Dan gaat de bestelling niet automatisch door, maar wacht op de bevestiging van een medewerker. Deze kan nog wijzigingen aanbrengen ...