relay.skynet.be verstuurt mail zonder SPF-beveiliging, waardoor gmail weigert
Geplaatst: 21 jun 2023, 10:46
Ik heb Familus van Proximus en via Proximus ook een Skynet mail-account. Daarnaast heb ik een eigen website met daaraan verbonden een mail-account die beheerd wordt via One. Voor het versturen van mails ben ik aangewezen op de mailserver relay.skynet.be.
Sedert enige tijd kan ik gelinkt aan de account bij One geen mails versturen naar gmail-adressen, omdat de versturende mailserver relay.skynet.be blijkbaar geen SPF- of SKIM-controle uitvoert. De foutmelding die ik dan krijg, is de volgende:
The following message to <...> was undeliverable.
The reason for the problem:
5.3.0 - Other mail system problem 550-'5.7.26 This mail is unauthenticated, which poses a security risk to the\n5.7.26 sender and Gmail users, and has been blocked. The sender must\n5.7.26 authenticate with at least one of SPF or DKIM. For this message,\n5.7.26 DKIM checks did not pass and SPF check for [...] did\n5.7.26 not pass with ip: [195.238.22.109].
Reporting-MTA: dns; mailsec213.isp.belgacom.be
Final-Recipient: rfc822;...
Action: failed
Status: 5.0.0 (permanent failure)
Remote-MTA: dns; [64.233.184.26]
Diagnostic-Code: smtp; 5.3.0 - Other mail system problem 550-'5.7.26 This mail is unauthenticated, which poses a security risk to the\n5.7.26 sender and Gmail users, and has been blocked. The sender must\n5.7.26 authenticate with at least one of SPF or DKIM. For this message,\n5.7.26 DKIM checks did not pass and SPF check for [...] did\n5.7.26 not pass with ip: [195.238.22.109].
Dat probleem doet zich niet voor als ik mails verstuur via de account bij Proximus (@skynet.be). Ik heb het door middel van een tool op het internet gecontroleerd en bij mails die zo worden verstuurd, gebeurt er wel degelijk een SPF-controle. Bij mails die verstuurd worden en gelinkt zijn aan de mailbox bij One gebeurt er noch een SPF-controle, noch een DKIM-controle.
Al zeker vijf keer belde ik naar de helpdesk van Proximus, maar een oplossing komt er niet omdat ze mijns inziens het probleem niet zo goed begrijpen. Ze verwijzen meestal naar one als de schuldige. Voor mijn mail-account bij one heb ik daarom de SPF-controle toch maar geactiveerd, al kan dat weinig uitmaken, vermits de mails verstuurd worden via de skynet-mailserver.
Zie iemand een oplossing?
Sedert enige tijd kan ik gelinkt aan de account bij One geen mails versturen naar gmail-adressen, omdat de versturende mailserver relay.skynet.be blijkbaar geen SPF- of SKIM-controle uitvoert. De foutmelding die ik dan krijg, is de volgende:
The following message to <...> was undeliverable.
The reason for the problem:
5.3.0 - Other mail system problem 550-'5.7.26 This mail is unauthenticated, which poses a security risk to the\n5.7.26 sender and Gmail users, and has been blocked. The sender must\n5.7.26 authenticate with at least one of SPF or DKIM. For this message,\n5.7.26 DKIM checks did not pass and SPF check for [...] did\n5.7.26 not pass with ip: [195.238.22.109].
Reporting-MTA: dns; mailsec213.isp.belgacom.be
Final-Recipient: rfc822;...
Action: failed
Status: 5.0.0 (permanent failure)
Remote-MTA: dns; [64.233.184.26]
Diagnostic-Code: smtp; 5.3.0 - Other mail system problem 550-'5.7.26 This mail is unauthenticated, which poses a security risk to the\n5.7.26 sender and Gmail users, and has been blocked. The sender must\n5.7.26 authenticate with at least one of SPF or DKIM. For this message,\n5.7.26 DKIM checks did not pass and SPF check for [...] did\n5.7.26 not pass with ip: [195.238.22.109].
Dat probleem doet zich niet voor als ik mails verstuur via de account bij Proximus (@skynet.be). Ik heb het door middel van een tool op het internet gecontroleerd en bij mails die zo worden verstuurd, gebeurt er wel degelijk een SPF-controle. Bij mails die verstuurd worden en gelinkt zijn aan de mailbox bij One gebeurt er noch een SPF-controle, noch een DKIM-controle.
Al zeker vijf keer belde ik naar de helpdesk van Proximus, maar een oplossing komt er niet omdat ze mijns inziens het probleem niet zo goed begrijpen. Ze verwijzen meestal naar one als de schuldige. Voor mijn mail-account bij one heb ik daarom de SPF-controle toch maar geactiveerd, al kan dat weinig uitmaken, vermits de mails verstuurd worden via de skynet-mailserver.
Zie iemand een oplossing?