Pagina 1 van 1
Belgacom verhoogt de tarieven naar Versatel
Geplaatst: 07 jan 2005, 20:29
door khsw
Belgacom verhoogt de tarieven voor telefonische oproepen naar
Versatel abonnees vanaf 14 januari.
Dan zijn niet langer dezelfde tarieven als voor een oproep naar
Belgacom van toepassing, maar hogere:
- een minuut bellen in de piekuren 11,2 cent zal kosten (tegenover
5,2 cent)
- een minuut in de daluren stijgt van 2,6 naar 5,1 cent
- de connectiekost per gesprek stijgt met 2,5 cent tot 7,7 cent
- ook de prijzen voor inbelinternet naar een Versatel-nummer stijgen,
maar ik ken de tarieven niet
(bron: be.telecom)
Geplaatst: 07 jan 2005, 20:46
door meon
:o
Da's meer dan een verdubbeling!
Geplaatst: 08 jan 2005, 11:11
door |T-J|
wow,
somebody's pissed off
Geplaatst: 08 jan 2005, 11:20
door Vieten
Dan zal Versatel de kosten voor inkomende gesprekken verhoogd hebben, zo was dat toch ook met Telenet.
Belgacom kan dan niet anders dan dat doorrekenen aan zijn klanten.
Geplaatst: 10 jan 2005, 01:40
door Kochanie
Het officieel bericht dan maar :
"Vanaf 14 januari zal de prijs van een telefoontje van een Belgacom-klant naar een Versatel-abonnee verhogen. Dat kondigt Belgacom vrijdag aan. De prijsverhoging is het gevolg van de verhoging van de terminatietarieven door Versatel met ruim 500 procent.
Terminatietarieven of interconnectietarieven zijn tarieven die telecombedrijven aan hun sectorgenoten aanrekenen voor oproepen naar hun klanten. Hiervan is sprake bij telefoongesprekken tussen twee of meer operatoren.
Net zoals Belgacom destijds bij de verhoging van de interconnectietarieven bij Telenet deed, tekent het bedrijf beroep aan tegen het besluit van het BIPT, de regulator voor de telecommarkt in Belgiƫ, dat Belgacom verplicht om de hogere terminatietarieven van Versatel te betalen en aan zijn klanten door te rekenen. Het blijft wachten op een uitspraak.De tarieven voor gesprekken van Belgacom- naar Belgacom-klanten blijven ongewijzigd.
De nieuwe tarieven:
* drie minuten in de piekuren van Belgacom naar Versatel 41,3 eurocent (7,7 eurocent connectiekost en 11,2 eurocent belkost per minuut), tegenover 20,8 eurocent naar een Belgacom-klant (5,2 eurocent connectiekost en 5,2 eurocent belkost per minuut).
* In de daluren wordt dat 23,0 eurocent (7,7 eurocent connectiekost en 5,1 eurocent belkost per minuut) tegenover 13,0 eurocent (5,2 eurocent connectiekost en 2,6 eurocent belkost per minuut).
* Ook de tarieven voor dial- up internetoproepen naar versatel POP worden verhoogd.
Volgens Belgacom creƫert de prijsverhoging transparantieproblemen omdat een Versatel-abonnee niet herkenbaar is aan het kengetal. Via het gratis nummer 1299 kunnen bellers wel achterhalen naar welke operator ze bellen. (belga)"
Geplaatst: 10 jan 2005, 09:36
door ubremoved_539
Vieten schreef:Dan zal Versatel de kosten voor inkomende gesprekken verhoogd hebben, zo was dat toch ook met Telenet. Belgacom kan dan niet anders dan dat doorrekenen aan zijn klanten.
Tja, als Versatel zijn klanten gratis wil laten telefoneren... dan moeten de centjes ergens vandaan komen. Feit is dat de consument op het einde altijd de dupe is van dergelijke "gratis" initiatieven.