Pagina 1 van 1
DMZ niet meer mogelijk bij Telenet ?
Geplaatst: 01 jun 2023, 19:48
door streulma
Hallo,
Ik heb een 360° modem (F@ST) met Wifi 6.
Ik heb ook een account op het nieuwe Telenet klantensysteem.
Wanneer ik naar de geavanceerde modem instellingen ga zie ik DMZ nergens staan.
Ik kan dus geen enkel IP in DMZ mode zetten.
Enkel gewone pure port forwarding is mogelijk.
Iemand een idee? Of hetzelfde voor?
Dank.
Re: DMZ niet meer mogelijk bij Telenet ?
Geplaatst: 10 jul 2023, 11:19
door eth0
Zelfde issue hier.
Kan enkel dubbel port forwarden.... Ook geen bridiging optie.
Zeer vervelend !
Geen idee of 't door de mijn telenet interface komt ? Of is dit echt niet mogelijk met dat nieuw toestel ?
Klantendienst is niet echt behulpzaam, ze bieden geen support op port forwarding is het antwoord

Re: DMZ niet meer mogelijk bij Telenet ?
Geplaatst: 10 jul 2023, 11:42
door raf1
Sinds de nieuwe interface moet je kiezen: ofwel UPnP, ofwel DMZ inschakelen. Beide inschakelen werkt niet.
Bridging (IPv4 MAC pass-through) is alleen mogelijk met de CV8560E (modem zonder Wifi).
Re: DMZ niet meer mogelijk bij Telenet ?
Geplaatst: 10 jul 2023, 12:25
door streulma
Het probleem is dat de DMZ optie er zelfs niet staat.
Re: DMZ niet meer mogelijk bij Telenet ?
Geplaatst: 10 jul 2023, 12:59
door raf1
Ja, het probleem is dat je provider je thuisnetwerk beheert op de slechtst denkbare manier.
Wissel die 360° spyware-modem voor een CV8560E in bridge-mode en beheer je thuisnetwerk zelf.
Re: DMZ niet meer mogelijk bij Telenet ?
Geplaatst: 10 jul 2023, 14:17
door eth0
UPNP staat uiteraard uit.
Ik zie ook de DMZ optie niet en zelfs port forwarding werkt niet betrouwbaar !
Moet die port forward rules de hele tijd opnieuw editen en saven in mijn telenet...
Stoppen met werken na tijd.
Re: DMZ niet meer mogelijk bij Telenet ?
Geplaatst: 10 jul 2023, 14:56
door raf1
Het nieuwe systeem zit vol bugs.
Bugs moeten door meerdere klanten elke maand opnieuw (schriftelijk) gemeld worden.
Anders worden bug tickets automatisch gesloten waarbij de bug dus niet opgelost wordt.
Software en development komt allemaal van een externe leverancier.
Ik zei toch dat dit systeem beheerd werd op "de slechtst denkbare manier".
Het is niet om te lachen dat ik voor Telenet-klanten een eigen Wifi-router en de CV8560E in bridge-mode aanraad!