Pagina 1 van 1
Korting opstartkosten bij love pack afgeschaft
Geplaatst: 12 mei 2023, 16:09
door splinterbyte
Blijkbaar zijn de opstartkosten van 59 € nu altijd geldig, ook op Love-packs.
Dat is heel wat minder interessant voor potentiele Orange klanten, aangezien ze dit bv. bij Telenet wel laten wegvallen bij packs.
Re: Korting opstartkosten bij love pack afgeschaft
Geplaatst: 12 mei 2023, 17:24
door proximusboyke
stel je voor dat delhaize aldi colruyt lidl enz zeggen je moet eerst betalen om klant te mogen komen.

Re: Korting opstartkosten bij love pack afgeschaft
Geplaatst: 12 mei 2023, 17:47
door cyberbug
Tja dat heb je als Telenet en Proximus een Administratieve opstart kost per klant aan doorenken aan de providers die hun netwerk gebruiken.
Extra inkomsten voor hen. (Telenet/Proximus)
En Zelf kunnen ze dit voor eigen klanten makkelijk weglaten. (wat het voor klanten minder intressant kan maken om naar een alternatieve provider te gaan)
Re: Korting opstartkosten bij love pack afgeschaft
Geplaatst: 12 mei 2023, 20:13
door satsurfer
proximusboyke schreef: 12 mei 2023, 17:24
stel je voor dat delhaize aldi colruyt lidl enz zeggen je moet eerst betalen om klant te mogen komen.
Wat een vergelijking. Van 4 pakken melk en 1 kg aardappelen en vlees, heb je geen 'dienst-na-verkoop' nodig veronderstel ik.
Een nieuwe klant activeren, installeren, telefonische contacten,....
Als AEG komt, rekenen ze 129 € aan. (zonder herstelkosten) beetje alles in zijn perspectief zien.
https://www.aeg.be/nl-be/support/repairs/#1232629
zeg je ook 'stel je voor dat een wasmachineproducent 129 € vraagt, vooraleer hij begint te herstellen"
Dat Proximus alles gratis kan, is omdat ze woekerwinsten boekten in de jaren 80-90. En ze bijna zeker zijn, dat je nadien jaren blijft.
Re: Korting opstartkosten bij love pack afgeschaft
Geplaatst: 12 mei 2023, 23:17
door splinterbyte
satsurfer schreef: 12 mei 2023, 20:13
'dienst-na-verkoop'
Bij een telecomabonnement betaal je deze dienst elke maand, de verkoop is ook in fijte zelfs nog gaande.
satsurfer schreef: 12 mei 2023, 20:13
Een nieuwe klant activeren, installeren, telefonische contacten,....
Dan wil je zeggen dat bv. klantenkaarten (ook activatie nodig) bij voedingswinkels ook geld kosten?
satsurfer schreef: 12 mei 2023, 20:13
Als AEG komt, rekenen ze
Als ik electro witgoed koop leveren verschillende winkels wel gratis(inbegrepen in prijs).
Jij hebt het eerder over herstellingen. Hier gaat de openingpost ook niet over...
Re: Korting opstartkosten bij love pack afgeschaft
Geplaatst: 13 mei 2023, 00:46
door Gray
cyberbug schreef: 12 mei 2023, 17:47
Tja dat heb je als Telenet en Proximus een Administratieve opstart kost per klant aan doorenken aan de providers die hun netwerk gebruiken.
Extra inkomsten voor hen. (Telenet/Proximus)
En Zelf kunnen ze dit voor eigen klanten makkelijk weglaten. (wat het voor klanten minder intressant kan maken om naar een alternatieve provider te gaan)
Orange is meer dan rijk genoeg om dit zelf te betalen als ze dit willen...
Vroeger namen de grote providers die kost voor hun rekening, want er zijn altijd wel kosten verbonden bij installatie/activatie/materiaal, maar sinds de wet dat je gelijk wanneer uw contract kunt annuleren is die "permanente" promo van gratis installatie niet meer zo permanent.
Logisch ook, want die kost terugverdienen is niet meer gegarandeerd.
Providers zijn ook het ocmw niet

(eigenlijk wel want de providers worden zonder compensatie door de overheid gedwongen om het sociaal tarief aan te rekenen aan wie aan de voorwaarden voldoet)
Re: Korting opstartkosten bij love pack afgeschaft
Geplaatst: 13 mei 2023, 15:38
door splinterbyte
Gray schreef: 13 mei 2023, 00:46
Logisch ook, want die kost terugverdienen is niet meer gegarandeerd.
Providers zijn ook het ocmw niet
Mja willen ze meer klanten, dan zullen ze promo's moeten geven, en beter inspelen op klanten houden met goede kwaliteit etc.
Voor veel mensen is een hoge opstartkost een drempel, en gaan ze in de plaats naar een provider die dat niet heeft, ook al is die duurder per maand.
Ook ik zou bij telenet gebleven zijn als Orange in maart al die opstartkost had gerekend. En eigenlijk dan nog hebben ze die 'per-ongeluk' aangerekend op factuur, ik heb speciaal moeten bellen voor een correctie en een creditnota te krijgen...