Pagina 1 van 1
DATS24 eindafrekening
Geplaatst: 09 mei 2023, 17:04
door svermassen
Ligt dit nu aan mij?
Maar klanten met een analoge meter krijgen hun eindafrekening vele malen sneller dan die met een digitale meter.
Al 1,5 maanden aan het wachten.
Of is DATS24 nu ook zo een van die probleempartijen?
Das nu al 3de jaar op rij en altijd een andere
Ik moet dus geld terug krijgen

Re: DATS24 eindafrekening
Geplaatst: 09 mei 2023, 21:23
door TheCeet
Niet echt relevant voor jou.
Maar hier DM en Luminus klant:
1/11 meteropname (digitaal)
7/11 eindafrekening ontvangen.
Het kan dus ook zéér snel gaan.
Re: DATS24 eindafrekening
Geplaatst: 10 mei 2023, 08:27
door Koelreuteria
Re: DATS24 eindafrekening
Geplaatst: 10 mei 2023, 08:31
door heist_175
Ik heb een DM sinds half 2021 en de afrekening komt hier telkens binnen de 10 dagen.
Ik krijg trouwens ook altijd geld terug.
Engie, Luminus, ...
Re: DATS24 eindafrekening
Geplaatst: 10 mei 2023, 09:40
door ivob
Idem hier, DM, geen voorschotfactuur + geld terug bij eindafrekening en Ecopower stort dat op rekening binnen de 10 dagen na de jaarlijkse opname meterstand (die met een DM trouwens elk jaar op dezelfde dag valt).
Re: DATS24 eindafrekening
Geplaatst: 10 mei 2023, 12:51
door DarkV
svermassen schreef: 09 mei 2023, 17:04
Maar klanten met een analoge meter krijgen hun eindafrekening vele malen sneller dan die met een digitale meter.
Al 1,5 maanden aan het wachten.
Met m'n analoge meter en Mega heb ik meer dan 6 maanden moeten wachten voor ik m'n geld terug had (en om eerlijk te zijn weet ik nog altijd niet of het correct was).
Re: DATS24 eindafrekening
Geplaatst: 10 mei 2023, 14:16
door on4bam
Verleden jaar, na overstap van Watz naar Mega en 2 maanden later afrekening waarbij we veel moesten terugkrijgen heb ik hen 2 keer gemaild omdat ze de vooropgestelde terugbetalingsdatum hadden overschreden. 1e keer een termijn van 2 weken gezet dat ze moesten terugbetalen en wegens geen reactie een tweede keer gemaild met een termijn van 1 week of dat ik verdere stappen ging ondernemen. Een paar dagen later stond het geld op onze rekening.
Re: DATS24 eindafrekening
Geplaatst: 10 mei 2023, 16:26
door lirec
Hier veel afrekeningen de laatste tijd:
1) tot 20/04/2022: het normale jaarlijkse moment. Voor het eerst gesplitst gekregen - om onbekende reden - op 17/05/22 elec en 15/06/2022 gas.
2) tot 22/06/2022: wegens overdracht contract naar partner. Terug gas+elec samen maar wel zeer laat pas gekregen op 25/10/2022.
3) tot 09/10/2022: wegens installatie DM op 10/10/2022. Op 25/10/2022 elec en 04/11/2022 gas ontvangen.
4) tot 30/04/2022: gasafrekening, wel samen met elec maar die is maar tot 15/11/2022 (=keuringsdatum zonnepanelen). Gekregen op 10/05/2023.
5) elec tot 30/04/2022 moet dus nog volgen.....
=> daarna hopelijk maar 1 afrekening meer per jaar ipv 4 a 5 keer

Re: DATS24 eindafrekening
Geplaatst: 11 mei 2023, 09:02
door ivob
svermassen schreef: 09 mei 2023, 17:04
Ligt dit nu aan mij?
Maar klanten met een analoge meter krijgen hun eindafrekening vele malen sneller dan die met een digitale meter.
Al 1,5 maanden aan het wachten.
Gezien je bij verschillende leveranciers hetzelfde probleem ondervindt ligt het waarschijnlijk niet aan jou maar aan je EAN nummer en behoor je tot de 20.000 probleemdossiers van Atrius/Fluvius?
Re: DATS24 eindafrekening
Geplaatst: 17 mei 2023, 11:17
door svermassen
Ze antwoorden nu dat ze verplicht zijn binnen de 60 dagen de eindafrekening te maken.
Dus nog eventjes geduld hebben ...
Het grappige is wel dat ik die meterstanden in het klantenportaal van DATS24 zie staan.
Wel zijn gas en elektriciteit niet gelijk doorgegeven ondanks DM.
Maar 5 dagen later stond er wel alles in.
Re: DATS24 eindafrekening
Geplaatst: 17 mei 2023, 12:08
door ivob
Dan ligt de oorzaak bij DATS24 en kunnen ze zich er niet meer acher verschuilen dat Fluvius je meterstanden niet heeft doorgegeven.
Re: DATS24 eindafrekening
Geplaatst: 17 mei 2023, 12:17
door svermassen
Das juist.
Ochja, geduld is iets mooi, als je dat hebt
Maar het is in ieder geval een ramp soms.
Offtopic.
Met de jongste naar de oogarts vorige vrijdag.
Wordt digitaal doorgestuurd, maar je moet wel de volle pot betalen daar.
Binnen een paar dagen zou dat verschil teruggestort moeten zijn.
Zever in pakskes dus
Geduld dus ....
