Resetten Philips Ambilight TV

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 60 keer

Hoi,

is er iemand die toevallig weet hoe ik een Philips Ambilight TV kan resetten zonder de stekker iedere keer uit te trekken?
Dat onding heeft Android aan boord, maar soms bevriest die Android en soms zijn er problemen met de WiFi vanuit Plex en andere apps.
Enkel een "harde reset" helpt dan zodat de Android ook terug initialiseert.
In het menu is geen enkele optie voorzien.

Qua UI kon dat toch beter. :bang:

PS: ook geen updates of zo beschikbaar ...
Matomatisch
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 19 keer

Vroeger een Sony TV met Android gehad, ook regelmatig moeten herstarten. In het instellingen menu was een optie 'Systeem' waar dan 'Opnieuw opstarten' stond. Als ik het mij goed herinner...
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 571 keer
Bedankt: 709 keer
Te Koop forum

To restart a Philips Android TV, hold the power button on the remote control for about five seconds until the TV turns off.

Then press the power button again to turn the TV back on.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
svermassen
Elite Poster
Elite Poster

Dizzy schreef: 22 feb 2023, 13:06 To restart a Philips Android TV, hold the power button on the remote control for about five seconds until the TV turns off.

Then press the power button again to turn the TV back on.
Goeie poging, maar dat werkt voor gene meter.
Had ik al geprobeerd :-(
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Soms spreken ze van 10 seconden, soms van 5. Dit antwoord komt vaak terug, vreemd dat het bij uw model niet zou werken. Stuur anders bericht naar Philips?

Dit probleem heb ik trouwens al vaker gehoord. Jammer dat de software vaak niet zo geweldig is want ik heb nu nog altijd een Philips van >10j en ik zou een nieuwe kopen voor de ambilight alleen al.

Dit is ook een reden waarom ik een AppleTV 4K gekocht heb.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
svermassen
Elite Poster
Elite Poster

De ambilight, zou ook niet zonder willen.
Vroeger ook ene gehad, was nog een van de eerste.
Online verkocht, ik had daar bij wijze van spreken 200 EUR voor kunnen vragen en kreeg ik em nog verkocht.
Zo gegeerd zijn die 2de hands blijkbaar.

Mercikes.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Afbeelding

Dit is em, 14 jaar and counting :)
Dit model was ook één van de eerste met internet maar dat was al snel verouderd.

De voet gebruik ik niet, hij hangt tegen een witte wand wat het effect van ambilight nog versterkt.
svermassen
Elite Poster
Elite Poster

Ik had er eentje zonder internet nog.
Toen maakten ze nog kwaliteit.
Tegenwoordig ...
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Alles is wegwerp geworden. Ik herinner me nog de tijd dat we met een loodzware bak naar een hersteller reden die dan de bak open vijsde en begon te werken aan iets dat op een bom uit een film leek (nee, niet de rode draad doorknippen!!!).

Of de periode dat ze modern werden met touch-knoppen, die vooral handig waren voor vliegen. De kinderen waren toen de afstandsbediening :)
thmj
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 15 keer

Helemaal uit

Als je simpelweg op de uitknop op de afstandsbediening drukt gaat de tv echter niet helemaal uit.
Via deze manier zet je de tv in een standby-modus.
Het voordeel hiervan is dat de tv snel weer aanstaat en dat jij direct verder kan kijken.
Het nadeel hiervan is dat veel data bewaard worden, waardoor hij wat trager kan reageren.
Om de tv helemaal opnieuw op te starten houd je de afstandsbediening 5 seconden ingedrukt tot het bericht ‘uitschakelen’ verschijnt.
(langer indrukken na 10 a 15 sec gaat stand bij uit en start terug)
Hierna start meestal je tv automatisch opnieuw op. Gebeurt dit niet, dan kan je nog een keer op de aan/uit-knop drukken en je tv start weer helemaal fris op.
Resetten
Terug naar de fabrieksinstellingen

Lost dit het probleem niet op, of krijgt de tv een andere eigenaar?
Dan is het verstandig om de tv terug te zetten naar de fabrieksinstellingen.
Dit kan vrij eenvoudig in het menu. Ga bij de instellingen naar ‘apparaatvoorkeuren’ en ga omlaag naar de optie ‘Fabrieksinstellingen terugzetten’. Klik hierop, bevestig de keuze door nog een keer op ‘Fabrieksinstellingen terugzetten’ te klikken en het proces wordt in gang gezet.

Zet je de tv terug naar de fabrieksinstellingen, dan moet je je na afloop opnieuw aanmelden, opnieuw verbinding maken met het internet en je voorkeuren opnieuw instellen.

Bij fabrieksinstellingen blijft laatst uitgevoerde Philips soft update aanwezig.
bvhaute
Member
Member
Bedankt: 6 keer

Heb zelf ook een Philips Android tv met ambilight (naar alle tevredenheid) die ik ooit moest resetten en ik herinner me nog dat die optie ergens bestaat in de software, maar ook dat ik heel lang moeten zoeken heb om ze te vinden. Zal het bij gelegenheid nog eens nakijken.

Heb het al gevonden:
instellingen - - >Android instellingen-->apparaatvoorkeuren-->over-->opnieuw starten
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”