Pagina 1 van 1
bericht "uw modem is aan vervanging toe"
Geplaatst: 31 okt 2022, 09:29
door eve.sabbe
Hallo,
al een 5x bericht gekregen dat mijn modem aan vervanging toe is, omdat ze gemerkt hebben dat de verbinding af en toe wegvalt.
Met een gamer in huis zou ik dat al gauw hebben geweten want er is niets van aan.
Waarom willen ze onder het mom van een drogreden me een nieuwe modem aansmeren, wel gratis?
Het huidig toestel doet het het prima, bij installatie jaren geleden gevraagd naar modem- only, want heb nog router erachter.
Ik vind het bizar...
groeten
Eve
Re: bericht "uw modem is aan vervanging toe"
Geplaatst: 31 okt 2022, 11:46
door proximusboyke
waarschijnlijk omdat de modem niet meer voldoet aan de eisen die ze stellen. Bvb dat de modem de snelheden niet aankan die zei willen aanbieden.
Re: bericht "uw modem is aan vervanging toe"
Geplaatst: 31 okt 2022, 12:43
door raf1
eve.sabbe schreef: 31 okt 2022, 09:29Waarom willen ze onder het mom van een drogreden me een nieuwe modem aansmeren, wel gratis?
Welkom bij Telenet. Waar marketing niets meer met realiteit te maken heeft.
Wellicht heeft één of andere enquête uitgewezen dat de meeste klanten om die reden wél een nieuwe modem zouden willen.
Goed, dit is dan de realiteit:
Telenet wil EuroDOCSIS 2.0 en EuroDOCSIS 3.0 volledig uitfaseren om bandbreedte vrij te maken voor EuroDOCSIS 3.1
Elke klant moet dus overschakelen op een EuroDOCIS 3.1-modem.
Daarna kan de upload en download omhoog om te kunnen blijven concurreren met Proximus Fiber.
Re: bericht "uw modem is aan vervanging toe"
Geplaatst: 01 nov 2022, 17:32
door Emile51
Persoonlijk zou ik dit (gratis) voorstel aanvaarden.
Je modem is tenslotte al meerdere jaren oud, en als ze hem vervangen door een "modem only" (gezien je een eigen router gebruikt) zie ik dat als een extra voordeel.
Re: bericht "uw modem is aan vervanging toe"
Geplaatst: 01 nov 2022, 17:35
door warpozio2
Waarschijnlijk verbruikt het nieuw toestel ook minder dan het oude.
Mooi meegenomen tegenwoordig...
Re: bericht "uw modem is aan vervanging toe"
Geplaatst: 07 nov 2022, 09:33
door koenraaddeconinck
Zou mijn modem zeker laten vervangen want tegenwoordig zijn ze bij TN nogal vlug geneigd problemen in de schoenen van klanten te schuiven om hen te doen betalen voor interventies. Maw. als er later problemen zijn en je hebt niet de modem laten plaatsen die ze voorstellen, zullen de problemen uw fout zijn.
Heb zelf anderhalf jaar problemen gehad met TN en 6 techniekers schreeuwden de netwerkproblemen van de daken en vroegen telken tussenkomst van een netwerk specialist.
Pas na een formele klacht bij de ombudsdienst is er schot in de zaak gekomen en na
1. vervanging van een dropkabel die voor netwerk storing zorgde, in een woning in de straat hier
2. vervanging van een modem die voor storing zorgde in een aanpalende straat
3. vervanging van de tab
heb ik geen enkel probleem meer.
Zelfs in brieven aan de ombudsdienst bleven ze beweren dat mijn installatie aan de basis lag van de aanslepende moeilijkheden; ik had nl. ook meermaals per dag last van het deconnecteren van de modem van het netwerk.
Met dezelfde installatie (e-router van TN en Deco Mesh systeem) heb ik sedert eind juli, na uitvoering van hoger vermelde herstellingen, mijn modem geen enkele keer meer moeten herstarten, noch enig probleem gehad. En toch blijven beweren dat mijn installatie niet OK is

terwijl ook techniekers die ze uitgebreid bekeken hebben aangaven dat ze niets abnormaal zagen.
Heb TN via een klacht gevraagd hoe het komt dat ik na de uitgevoerde herstellingen al maanden geen problemen meer heb met ongewijzigde infrastructuur? Reactie: nihil.
Re: bericht "uw modem is aan vervanging toe"
Geplaatst: 07 nov 2022, 16:14
door lacer
2 jaar geleden dit topic gemaakt voor hetzelfde
viewtopic.php?f=50&t=59125