Internet Maxi met eigen router
Geplaatst: 16 aug 2022, 06:15
Op 4 sites heb ik Internet Maxi (zonder vaste lijn) met eigen router. Het gaat om business abbonementen met fixed IP.
De router zorgt voor de pppoe verbinding.
Op de laatst geinstalleerde site is het al 2x gebeurd dat wanneer Proximus een update pushed naar de BBox, de pppoe instellingen mee gepushed worden via TR-069.
Nog mensen hier last van?
Modem staat in Bridge mode, (pppoe off).
Greetz,
P.
Toegevoegd na 9 uren 28 minuten 29 seconden:
Owkey... Business support gebeld. Clueless medewerker aan de lijn gehad die me wist te vertellen dat Proximus nooit updates van de BBox doet zonder toestemming van de klant. Dat bridge mode uitgezet wordt enkel kan na een factory reset of remote gedaan wordt op aanvraag van de klant.
Toen ik hem uitlegde dat ik op 1 site een jaar geleden een gelijkaardig probleem had na een update van de BBox, waarna ze toegaven dat voor business klanten het niet de bedoeling is een reset te doen na een update, viel die uit de lucht.
Uurtje gewacht, terug gebeld. Heel vriendelijke dame aan de lijn die het probleem begreep. 2 mogelijkheden: defecte BBox die om één of andere reden crashed en naar factory defaults gaat waarna TR-069 de taak overneemt, of een verkeerde instelling op het profiel (TR-069 hoort niet actief te zijn op een business lijn). Probleem geëscaleerd naar 2de lijn support. Die gingen me contacteren. Ben benieuwd...
De router zorgt voor de pppoe verbinding.
Op de laatst geinstalleerde site is het al 2x gebeurd dat wanneer Proximus een update pushed naar de BBox, de pppoe instellingen mee gepushed worden via TR-069.
Nog mensen hier last van?
Modem staat in Bridge mode, (pppoe off).
Greetz,
P.
Toegevoegd na 9 uren 28 minuten 29 seconden:
Owkey... Business support gebeld. Clueless medewerker aan de lijn gehad die me wist te vertellen dat Proximus nooit updates van de BBox doet zonder toestemming van de klant. Dat bridge mode uitgezet wordt enkel kan na een factory reset of remote gedaan wordt op aanvraag van de klant.
Toen ik hem uitlegde dat ik op 1 site een jaar geleden een gelijkaardig probleem had na een update van de BBox, waarna ze toegaven dat voor business klanten het niet de bedoeling is een reset te doen na een update, viel die uit de lucht.
Uurtje gewacht, terug gebeld. Heel vriendelijke dame aan de lijn die het probleem begreep. 2 mogelijkheden: defecte BBox die om één of andere reden crashed en naar factory defaults gaat waarna TR-069 de taak overneemt, of een verkeerde instelling op het profiel (TR-069 hoort niet actief te zijn op een business lijn). Probleem geëscaleerd naar 2de lijn support. Die gingen me contacteren. Ben benieuwd...