Website maken

Plaats reactie
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1690
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 68 keer

hallo Ub'rs,

Voor een groep vrienden en kennissen zouden we graag een website maken voor 'planespotting'.

Waarom zelf één maken, omdat we het dan meer "privé" kunnen houden en tevens niet afhankelijk zijn van derden.

Voorbeeld van wat we willen -> uiteraard geen kopie! ( maar dit soort ligt in lijn ) https://www.spottinglog.com/

Eigenlijk een DataBase met foto's.

Database die gekoppeld kan worden om bepaalde "fields" zelf automatisch aan te vullen:
je geeft bvb reg vloegtuig in OO-SNL en deze vult type vliegtuig,jaartal, maatschappij enz in.

Iemand enig idee hoe dit te doen of waar te beginnen, kennis hiervan is ondermaats.
Had gezien de website als vb gebruikt wordpress
Internet = PX FLEX pack
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Wordpress is een goed begin, maar deze moet je dan wel up to date houden.
Voor die specifieke database kan je best ns zoeken op bijvoorbeeld fiverr.com of je daar iemand kan strikken?

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1690
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 68 keer

Hoe zijn jouw ervaringen met de site?
Zal zeker geen simpel iets zijn tenzij voor geoefend iemand die hier mee speelt.

Mijn grootste zorg is kan je dit makkelijk back-uppen en restoren zeker als ik eventueel zelf wil sleutelen.
heb enkele VPSen draaien en eventueel daarop zelf is proberen wat ik eruit krijg en dan bvv back-up en restore op de main server zeg maar
Internet = PX FLEX pack
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Ik ben tegenwoordig van het idee: alles as-a-service ;-).

Ik neem websites gewoon bij www.webreus.nl af: zij bieden Installatron aan waarmee je WordPress kan deployen en updaten en deze kan ook lokale en off-site backups maken (via FTP; scheduled of manueel). Die off-site backup is stomweg een tarball met een mysql-dump en de files van je website. Restoren is even eenvoudig.

In WordPress kan je een plug-in gebruiken als https://nl.wordpress.org/plugins/wp-photo-album-plus/ > een generiek foto-album ding waar je custom metadata-velden aan kan configureren.
Enige probleem is dat al die dingen natuurlijk "backend"-dingen zijn terwijl jij dat wellicht eerder aan de frontend wilt hebben.
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

En voor longtime Userbase leden is er gratis website hosting met auto patchmgmt van Wordpress bij als je wil hè :-)
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1690
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 68 keer

bedankt voor alle reacties.

Jammer genoeg zelf te weinig kennis van wordpress en co om dit te laten slagen.

heb via fiverr 3 mensen aangesproken en van alle 3 reactie - 2 bekijken het en 1 iemand gaf aan dit te kunnen maken prijs 600eu wel.

- Developer voor website -> mee bezig
- Webruimte -> te bepalen -> * veel schijfruimte nodig ivm alle foto's -> ik ga limiet per foto op 1MB zetten

@Susuke je mag altijd meer details sturen uiteraard zullen bijbetalen voor extra HDD ruimte die nodig zal zijn :P

belangrijk iets is dat iedereen zijn eigen account heeft en foto's voor iedereen raadpleegbaar zijn en enkele stats wie de meeste foto's en meeste vliegtuigen zag zou leuk zijn.

Lijkt me zeker niet simpel tenzij voor de geoefende :lol:
Internet = PX FLEX pack
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
tdemeyer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 651
Lid geworden op: 19 jan 2013, 23:15
Locatie: Ronse
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 33 keer

Als je wat geduld hebt, en ongeveer een jaar wil wachten op een afgewerkt product dan kan je eventueel eens contact opnemen met een school waar ze een informatica richting hebben.. (ik heb het hier dan over 5e en 6e jaars middelbaar)
De laatstejaars moeten altijd een eindejaarsproef maken, en in veel gevallen is dat het ontwerpen van een volledige website.

Ik ben zelf al bijna 15 jaar extern jurylid bij dergelijke projecten, en sommige van die gasten kunnen knap materiaal afleveren (helaas ook soms het compleet tegenovergestelde :) )

Deze periode is overigens het ideale moment om je interesse kenbaar te maken op school...
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

buthead schreef:
@Susuke je mag altijd meer details sturen uiteraard zullen bijbetalen voor extra HDD ruimte die nodig zal zijn :P
Er is hier een topic op UB met de details, maar komt erop neer … stuur me jouw gegevens via PB (naam, e-mail, domeinnaam) en ik maak de account aan en bezorg de gegevens. Denk dat er toch al een 20 UB leden hun site(s) hebben draaien.
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1690
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 68 keer

Zal er morgen eens werk van maken.

PS moeten nog domein naam zoeken eerst :D
Internet = PX FLEX pack
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1690
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 68 keer

tdemeyer schreef:Als je wat geduld hebt, en ongeveer een jaar wil wachten op een afgewerkt product dan kan je eventueel eens contact opnemen met een school waar ze een informatica richting hebben.. (ik heb het hier dan over 5e en 6e jaars middelbaar)
De laatstejaars moeten altijd een eindejaarsproef maken, en in veel gevallen is dat het ontwerpen van een volledige website.

Ik ben zelf al bijna 15 jaar extern jurylid bij dergelijke projecten, en sommige van die gasten kunnen knap materiaal afleveren (helaas ook soms het compleet tegenovergestelde :) )

Deze periode is overigens het ideale moment om je interesse kenbaar te maken op school...
Een jaar is iets te lang :) hopen eind deze zomer toch al de site af te kunnen hebben
Internet = PX FLEX pack
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1279
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 101 keer

buthead schreef:heb via fiverr 3 mensen aangesproken en van alle 3 reactie - 2 bekijken het en 1 iemand gaf aan dit te kunnen maken prijs 600eu wel.
Zeker dat er geen nulletje te weinig is? :eek:
Als iemand dit van A tot Z wilt maken voor 600 euro... direct intekenen. Dat is een spotprijsje.
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1690
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 68 keer

Heb ook reactie gehad via forum hier van een lid, ga eens informeren ook hiernaar uiteraard.

belangrijkste is ook dat de voorbeeld site beetje als rode draad gevolgd word.
verder een persoonlijke touch, gewoon simpel en clean interface/design niet te veel poespas en tralala.

Goed om te weten dat 600 top prijsje is :)
Internet = PX FLEX pack
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Plaats reactie

Terug naar “Development”