Corporate Fibernet vs Business Fibernet?

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
akke
Member
Member
Berichten: 51
Lid geworden op: 08 feb 2010, 13:25
Bedankt: 2 keer

Ik vroeg me af of er hier mensen zijn die ervaring hebben met Corporate Fibernet?

Wij denken er namelijk over om over te stappen van Business Fibernet naar Corporate Fibernet omdat de Business Fibernet in snelheid te sterk fluctueert. Volgens Telenet komt dit omdat de node te hard belast is en dat we daarom de sterke schommelingen op Business Fibernet merken. Ze kunnen daar niets aan doen.

De éne medewerker van Telenet zegt dan dat Corporate Fibernet de oplossing is maar de andere medewerker bij Telenet zegt dan weer van niet omdat we dezelfde coax delen. Testen kunnen we het niet zonder een contract te tekenen voor 3 jaar. Wat moeilijk is als de Telenet medewerkers elkaar tegenspreken...

Online lees ik dan dat Corporate Fibernet op een andere frequentieband werkt en dus "los" staat van de andere abonnementen. Dan zou het wel goed moeten zijn. Maar als in de praktijk toch zou blijken dat Corporate Fibernet niet beter werkt dan de Business Fibernet, dan zitten we 3 jaar vast aan een contract waar we niets aan hebben.

Heeft er hier iemand ervaring of meer informatie over de technische kant hoe Corporate Fibernet precies "prioriteit" krijgt? (Is dat QOS op coax? Of andere ferquentieband? Zo ja, volledige gesplitst van andere abbo's? ...)
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Voor zover ik weet is Corporate Fibernet hetzelfde maar dan met een betere SLA en minimale performantie garanties. Dat het op andere frequenties zou werken lijkt me sterk aangezien Telenet al jaren klaagt over beperkte frequentiebreedte op de coax
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
Bedankt: 152 keer

Ik dacht dat Corporate Fibernet op het Telenet-netwerk zelf in een andere VLAN gestopt wordt die hogere prioriteit krijgt.
Vreemd dat je meteen voor 3 jaar vast zou hangen. Kan je dan niet beter richting fiber kijken (als dat al beschikbaar is)?
Computer(k)nul
akke
Member
Member
Berichten: 51
Lid geworden op: 08 feb 2010, 13:25
Bedankt: 2 keer

Op de site staat dat je prioriteit krijgt op de coax. Toen ik daar uitleg over vroeg kreeg ik te horen dat corporate fibernet op een andere frequentieband werkt.


Fiber is hier helaas nog niet beschikbaar.
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1374
Lid geworden op: 22 mei 2013, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 105 keer

Vroeger was dat zeker zo, in het begin zat Corporate FiberNet zelfs op andere cable routers (de CMTS). Volgens mij zitten ze nu op dezelfde cable routers en het zou me verbazen dat ze nog op een aparte frequentie zitten omdat zowel Corporate FiberNet als de residentiële producten 1 Gbps downstream aanbieden. In aparte banden zouden ze daarvoor 2 Gbps aan bandbreedte op de kabel moeten voorzien.

Doordat je gegarandeerde bandbreedte kan kopen veronderstel ik dat er nog steeds prioriteit op het coaxnetwerk zit.
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1899
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
Bedankt: 35 keer

@akke
Misschien ook effe meenemen.
Ik weet niet exact wat jullie bedrijf doen.
Maar de upload is sowieso max 75 Mbps op dit moment op Coax.
akke
Member
Member
Berichten: 51
Lid geworden op: 08 feb 2010, 13:25
Bedankt: 2 keer

Ja, de upload is 75mbit bij corporate fibernet en 50mbit bij business fibernet.
Dat is ok
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1899
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
Bedankt: 35 keer

Ik vraag mij wel eens af wat dat grapje gaat kosten.
En wat de SLA ook effectief voorziet.
akke
Member
Member
Berichten: 51
Lid geworden op: 08 feb 2010, 13:25
Bedankt: 2 keer

Corporate fibernet 1000/75 met 4g backup en huur voor router komt op 315 euro/maand excl.btw.

Maar de prijs is geen issue. Wel of het al dan niet een oplossing zal zijn.

Want ik lees hier nu dat Corporate Fibernet mogelijk niet meer op een andere frequentie werkt maar enkel voorrang krijgt. Dan is het nog maar de vraag of het iets zal uithalen
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1899
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
Bedankt: 35 keer

akke schreef:Corporate fibernet 1000/75 met 4g backup en huur voor router komt op 315 euro/maand excl.btw.

Maar de prijs is geen issue. Wel of het al dan niet een oplossing zal zijn.

Want ik lees hier nu dat Corporate Fibernet mogelijk niet meer op een andere frequentie werkt maar enkel voorrang krijgt. Dan is het nog maar de vraag of het iets zal uithalen
Ja, volgens de info heb je voorrang op het netwerk.
Maar dat is ook datgene wat ze mij altijd verteld hebben met de Bussiness-abo's.
En hier zijn al een paar keren problemen geweest in begin van de Corona.
Ok, het is hier een woonwijk en zelfstandige in bijberoep.
Maar dan nog, alles komt nog altijd samen op de nodes.
Nu de Corporate zullen ze ook wel meer (kunnen) tweaken dan bij de anderen.
Want die klanten willen ze zeker houden.

Sowieso proberen om in de order te laten opnemen dat je enkele maanden kan proberen onder de voorwaarden dat je geen/zo min mogeljk fluctuaties hebt.
Dit is toch altijd een offerte en zo op maat met een (fysieke) verkoper dacht ik.
Want 3 jaren vast eraan is er ook losjes over als het geen oplossing biedt.
Enige wat je nu zeker zou hebben is de 5 Mbps als ondergrens.
Geen idee of die optie variabel is, bij leased lines heb je dat wel natuurlijk.
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

Of corporate fibernet nu voorrang heeft of niet da's eigenlijk niet de vraag. De vraag is wat de SLA is... Stel dat die inderdaad een aparte frequentie heeft etc. maar je vernbinding is nog niet stabiel dan sta je nergens. En zelfs dan stellen die SLAs meestal niets voor...

Ik weet niet wat je exacte requirements zijn maar ik zou misschien eerder opteren voor een intelligente router die kan load balancen over verschillende ISPs ?
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
akke
Member
Member
Berichten: 51
Lid geworden op: 08 feb 2010, 13:25
Bedankt: 2 keer

VOiD schreef:Of corporate fibernet nu voorrang heeft of niet da's eigenlijk niet de vraag. De vraag is wat de SLA is... Stel dat die inderdaad een aparte frequentie heeft etc. maar je vernbinding is nog niet stabiel dan sta je nergens. En zelfs dan stellen die SLAs meestal niets voor...

Ik weet niet wat je exacte requirements zijn maar ik zou misschien eerder opteren voor een intelligente router die kan load balancen over verschillende ISPs ?
Ja, maar het probleem is dat er geen andere isp deze snelheid kan leveren. We hebben regelmatig toch wel >500mbit nodig voor onze applicaties. Dat is veel en met trager werkt het ook wel. Alleen is dat dan vervelend omdat we te lang moeten wachten.

Maar er is enkel VDSL of Coax beschikbaar. Met VDSL te bundelen zouden we er misschien ook komen maar dan hebben we veel koperparen nodig…

Starlink kunnen we ook krijgen maar de snelheid daarvan is ook traag. Dan beter 2x VDSl nemen.
dragonflo
Premium Member
Premium Member
Berichten: 734
Lid geworden op: 30 dec 2009, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 22 keer

Je kan ook vragen aan Proximus of Telenet om glasvezel aan te leggen?

Een andere oplossing is je applicatie hosten in een datacenter.

Dit zijn trouwens de tarieven(of toch vorig jaar) van Telenet. Je moet elke keer bijbetalen voor gegarandeerde snelheden.

Afbeelding
JAMIN001
Member
Member
Berichten: 87
Lid geworden op: 27 sep 2018, 12:32
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 2 keer

dragonflo schreef:Je kan ook vragen aan Proximus of Telenet om glasvezel aan te leggen?

Een andere oplossing is je applicatie hosten in een datacenter.

Dit zijn trouwens de tarieven(of toch vorig jaar) van Telenet. Je moet elke keer bijbetalen voor gegarandeerde snelheden.

Afbeelding
Vragen om glasvezel aan te leggen… Awel ondertussen al 10x contact opgenomen bij Telenet als Proximus: u moet wachten tot dat er glasvezel in uw straat komt, afwachten
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Mij lijkt het dan ook beter om uit te wijken naar een private hosting. Soms is dat zelfs voordeliger dan een zware lijn (en ditto firewall) … met RDS, Awingu of Citrix is de bandbreedte benodigd aan de cliënt kant een fractie van normaal cliënt/server traffiek.

Al meermaals zo wat klanten uit afgelegen gebieden ook kunnen helpen.
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
dragonflo
Premium Member
Premium Member
Berichten: 734
Lid geworden op: 30 dec 2009, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 22 keer

JAMIN001 schreef:
Vragen om glasvezel aan te leggen… Awel ondertussen al 10x contact opgenomen bij Telenet als Proximus: u moet wachten tot dat er glasvezel in uw straat komt, afwachten
Vraag je dat dan als particulier voor je 50 euro kostend abonnement of voor je bedrijf?
Als je de aansluitkosten betaald en het bijhorende abonnement afsluit dan doen ze dit wel.(of ze overwegen het alleszins)
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 911
Lid geworden op: 23 aug 2013, 21:17
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 83 keer

akke schreef:Corporate fibernet 1000/75 met 4g backup en huur voor router komt op 315 euro/maand excl.btw.

Maar de prijs is geen issue. Wel of het al dan niet een oplossing zal zijn.

Want ik lees hier nu dat Corporate Fibernet mogelijk niet meer op een andere frequentie werkt maar enkel voorrang krijgt. Dan is het nog maar de vraag of het iets zal uithalen
Mocht er voor Corporate Fibernet gekozen worden zou ik duidelijk maken aan Telenet dat je graag de voorwaarden wil voordat je definitief akkoord gaat.
(Eerst het contract doornemen voordat je tekent). Kijk dan zeker eens na of er effectief instaat dat je voorrang krijgt, hoe dat juist werkt en in welke mate: krijgen corporate klanten gegarandeerd x% van de capaciteit (zowel op coax als fiber)?

Ik zou dus vooral niet vertrouwen op wat de medewerkers vertellen.

Ik heb hier ook problemen met Telenet waar de ping makkelijk omhoog schiet (maar echt last heb ik er niet van), coax is uiteindelijk een shared medium waar de modems timeslots krijgen om te versturen. Ik ken het protocol niet maar als er mensen zijn die het wel kennen: er is toch een optie om bepaalde modems meer "zendtijd" te geven? Want als dat niet bestaat en je pakketjes enkel op de fiber backend hogere prioriteit krijgen gaat het weinig zin hebben lijkt mij. (Ik gok dat je hiervoor de DOCSIS specificaties moet kennen/bekijken).
JAMIN001
Member
Member
Berichten: 87
Lid geworden op: 27 sep 2018, 12:32
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 2 keer

dragonflo schreef:
JAMIN001 schreef:
Vragen om glasvezel aan te leggen… Awel ondertussen al 10x contact opgenomen bij Telenet als Proximus: u moet wachten tot dat er glasvezel in uw straat komt, afwachten
Vraag je dat dan als particulier voor je 50 euro kostend abonnement of voor je bedrijf?
Als je de aansluitkosten betaald en het bijhorende abonnement afsluit dan doen ze dit wel.(of ze overwegen het alleszins)
Als particulier, zal morgen nog eens contact opnemen met Proximus…
Gebruikersavatar
Fallschirmjaeger
Premium Member
Premium Member
Berichten: 724
Lid geworden op: 07 mei 2011, 14:46
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 90 keer

JAMIN001 schreef:
dragonflo schreef:
JAMIN001 schreef:
Vragen om glasvezel aan te leggen… Awel ondertussen al 10x contact opgenomen bij Telenet als Proximus: u moet wachten tot dat er glasvezel in uw straat komt, afwachten
Vraag je dat dan als particulier voor je 50 euro kostend abonnement of voor je bedrijf?
Als je de aansluitkosten betaald en het bijhorende abonnement afsluit dan doen ze dit wel.(of ze overwegen het alleszins)
Als particulier, zal morgen nog eens contact opnemen met Proximus…
Vraag naar een offerte voor een explore lijn voor uw firma en voor een paar honderd euro/maand, paar duizend euro aansluitkosten en een contract van 3 of 5 jaar, zullen ze u wel aansluiten op fiber.

Hou er wel rekening mee dat het geen gpon is en dat je er geen particuliere producten op kan afsluiten.
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

Je kan ook altijd Eurofiber eens contacteren om te kijken hoe ver je van hun fiber zit. Die zullen zeker graven op aanvraag maar reken maar 100€/lopende meter 8)
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1263
Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
Locatie: Zuiderkempen
Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
Bedankt: 52 keer

akke schreef:Corporate fibernet 1000/75 met 4g backup en huur voor router komt op 315 euro/maand excl.btw
Voor die prijs heb je 4 abbos van "Business Fibernet met Speedboost" met 1000/50 en nog wat geld over... en totale (theoretische) snelheid van 4000 Mbps down en 200 Mbps up.
Ook al staat er geen SLA/QoS voorrang op, je snelheid zal zelfs met 2 van die met loadbalancing toch beter blijven dan 1 denk ik dan?
akke
Member
Member
Berichten: 51
Lid geworden op: 08 feb 2010, 13:25
Bedankt: 2 keer

splinterbyte schreef:
akke schreef:Corporate fibernet 1000/75 met 4g backup en huur voor router komt op 315 euro/maand excl.btw
Voor die prijs heb je 4 abbos van "Business Fibernet met Speedboost" met 1000/50 en nog wat geld over... en totale (theoretische) snelheid van 4000 Mbps down en 200 Mbps up.
Ook al staat er geen SLA/QoS voorrang op, je snelheid zal zelfs met 2 van die met loadbalancing toch beter blijven dan 1 denk ik dan?

Ik heb al geprobeerd met een tweede business fibernet. Als je beide lijnen dan volledig belast haal je in totaal exact even veel als met 1 lijn. De eerste gaat namelijk onmiddellijk in snelheid naar beneden zodra je de tweede lijn belast.
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
Bedankt: 152 keer

Dat is toch expected behaviour als je weet dat je twee Business Fibernet-lijnen uiteindelijk door dezelfde lokale node met dezelfde prioriteit moeten? Als die node overbelast is (zoals door TS aangegeven en door TN erkend), dan stokt het voor alle lijnen. Wel vreemd dat je met één lijn de volledige node zou kunnen plattrekken. Een extra lijn introduceert geen extra capaciteit op de node.
De enige oplossing lijkt mij het ontdubbelen van de node, maar dat kost uiteraard centjes. Er is hier dus duidelijk te zwaar overboekt.

@TS: ik zou garanties eisen dat als je overstapt naar Corporate Fibernet je inderdaad voorrang krijgt op het netwerk, anders heeft een overstap helemaal geen zin.
Computer(k)nul
Kenniey
Premium Member
Premium Member
Berichten: 471
Lid geworden op: 15 apr 2011, 22:57
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 55 keer

Welke modem staat er momenteel voor je business fibernet? Als dit nog geen e-router is, kan je dat proberen. Die kan meer frequenties aanspreken waardoor mogelijk je issue beter wordt opgevangen. Vaak zijn bepaalde frequenties volzet op de node, maar zeer zelden elke mogelijke frequentie. De e-router kan 8 extra docsis-kanalen aanspreken tov een 24x8 EMTA modem. Op voorwaarde natuurlijk dat je aan 1 extern IPadres genoeg hebt achter de e-router
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
Bedankt: 152 keer

Gaat die modem dan zelf opnieuw op andere frequenties gaan intrainen als de snelheid teveel inzakt? Dat zou ik vreemd vinden, maar wel top!
Zit er hier op het forum geen TN-tech die hierop kan antwoorden?

Ik hou zelf nog vast aan mijn CV7160E-modems omwille van die beperking van externe IP's (één publiek voor de CV8560E zelf en één voor een device in MAC passtrough) en het feit dat er blijkbaar nog steeds issues zijn met die CV8560, zie Specifieke problemen met telenet E-router.
Computer(k)nul
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Kenniey schreef: De e-router kan 8 extra docsis-kanalen aanspreken tov een 24x8 EMTA modem. Op voorwaarde natuurlijk dat je aan 1 extern IPadres genoeg hebt achter de e-router
Zou dat echt een verschil maken?
Volgens mij hangt dat voornamelijk af van de kant van de node... Ik denk niet dat de E-router, met een 1 Gbps profiel, gelijktijdig op 32 kanalen werkt: voor een 1 Gbps profiel moet je eigenlijk maar 20 kanalen bundelen?
Of je nu een 24*8 of een 32*8 modem gebruikt maakt niet veel verschil?

En hoeveel (Docsis 3.0) download kanalen zijn er eigenlijk beschikbaar op de kabel?

Het voordeel van de E-router is wèl dat deze Docsis 3.1 ondersteunt.
Van zodra Telenet Docsis 3.1 activeert, zal dat een héél groot verschil maken (veel groter capaciteit > veel minder overbooking) t.o.v. de 7160E!

De introductie van Docsis 3.1 zal nu niet lang meer duren denk ik ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
akke
Member
Member
Berichten: 51
Lid geworden op: 08 feb 2010, 13:25
Bedankt: 2 keer

Ik las dat ze in 2024 docsis 4.0 willen activeren. Gaan ze in de tussentijd dan nog wel de moeite doen om 3.1 in gebruik te nemen?
JAMIN001
Member
Member
Berichten: 87
Lid geworden op: 27 sep 2018, 12:32
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 2 keer

Normaal met OneUP mochten alle klanten hun modem wisselen naar CH8568LG ( DOCSIS 3.1)
Tom2000
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 21 mei 2022, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Heb je al bij Orange gehoord of je zakelijk op fiber kan aansluiten.

Of bij Destiny informeren welke oplossing ze daar kunnen bieden?
akke
Member
Member
Berichten: 51
Lid geworden op: 08 feb 2010, 13:25
Bedankt: 2 keer

Tom2000 schreef:Heb je al bij Orange gehoord of je zakelijk op fiber kan aansluiten.

Of bij Destiny informeren welke oplossing ze daar kunnen bieden?
Bij orange nog niet gehoord. Bij destiny wel: geen fiber mogelijk :-(
Enkel internet over koper paar kon men aanbieden.
cyberbozzo
Premium Member
Premium Member
Berichten: 727
Lid geworden op: 27 sep 2007, 23:31
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 25 keer

Puur uit interesse: welke toepassing heeft er zulke bandbreedtes nodig?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

akke schreef:Ik las dat ze in 2024 docsis 4.0 willen activeren. Gaan ze in de tussentijd dan nog wel de moeite doen om 3.1 in gebruik te nemen?
Ja natuurlijk, dat is geen verloren "moeite" :-) .
Docsis 4 is eigenlijk een "Full Duplex" variante van Docsis 3.1 (het enige verschil is een hogere upload, de techniek blijft dezelde: gebruik van 192 MHz OFDM kanalen).
De Docsis 3.1 modems zijn al een tijdje in omloop bij One/OneUp klanten, ze moeten dit alleen nog activeren in de nodes.
Daar zijn ze volop mee bezig - als je ziet hoe ze de upstream frequentieband (5-204 MHz) aan het vrijmaken zijn (zoals het verplaatsen van de TV zenders op de muxen 120 en 128 MHz) ...

Er is echter nog wat werk aan de winkel ...
  • De verhoging van de upload voor Docsis 3.1 vereist ook een bredere frequentieband (5-205 MHz in plaats van 5-65 MHz).
    Klanten zullen dus niet alleen een nieuwe modem nodig hebben, er zullen ook nieuwe NIU's nodig zijn ??
  • De verhoging van de download voor Docsis 4 vereist een nog bredere frequentie spectrum (tot 1.8 GHz).
    De "Grote Netwerf" heeft het frequentiespectrum verhoogd van 860 MHz naar 1 GHz (of 1.2 GHz?).
    Er zal dus wellicht een nieuwe "Netwerf" nodig zijn om dit nog eens te verhogen tot 1.8 GHz (en de upstream tot 684 MHz)?
Is dus niet voor morgen (en 2024 is wel veel te rooskleurig voorgesteld :wink: ).

En die aangekondigde snelheden van 10 Gbps down / 6 Gbps up zijn natuurlijk puur theoretische snelheden
  • - hiervoor moet het hele coax netwerk terug een upgrade krijgen.
    - en alle DTV van de kabel verdwijnen?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2798
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

philippe_d schreef:Er zal dus wellicht een nieuwe "Netwerf" nodig zijn
... en de daaraan verbonden prijsverhoging (ook al maak je er geen gebruik van).
philippe_d schreef:En die aangekondigde snelheden van 10 Gbps down / 6 Gbps up zijn natuurlijk puur theoretische snelheden
TN kennende blijven ze zelfs op dergelijk netwerk gewoon 200/20 abonnementen aanbieden.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

DarkV schreef:TN kennende blijven ze zelfs op dergelijk netwerk gewoon 200/20 abonnementen aanbieden
Ja, dat is een zuiver commerciële beslissing.

Technisch gezien is het frequentiespectrum op het huidig Docsis 3.0 netwerk (5-85 MHz) breed genoeg voor 8 kanalen upload (216 Mbps) :-) .
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”