Viking Deals werkt niet (meer) met AliExpress !?

Vragen, opmerkingen, klachten over een aanbieder die niet in bovenstaande lijst staat? Plaats ze dan hier.
Plaats reactie
Vaako
Plus Member
Plus Member
Berichten: 210
Lid geworden op: 30 dec 2005, 21:56
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
Bedankt: 23 keer

In het verleden kreeg ik steeds viking punten toegekend als ik aankopen deed bij AliExpress, via de android app of via de PC of Laptop.

Nu werkt het al maanden niet meer, de aankopen worden simpelweg niet meer registreert via:

1. Mobile Vikings Android app -> Viking Deals -> Aliexpress
2. Google Chrome met Viking Deals Plugin -> via hun website -> https://mobilevikings.be/nl/viking-deals/
3. speciaal een Windows 10 VM aangemaakt en met Chrome een aankoop gedaan via hun website maar NOPE :?

Ik gebruik geen ad-blocker en heb gecontroleerd dat de instelling in Chrome "Schakel het ‘do not track’-signaal uit" zeker op uit stond.

Heeft hier nog iemand dit probleem en is er een workaround ?
Greetings, Vaako

edpnet 100/40 Lijnprofiel 91Mbps Down / 37Mbps Up http://www.speedtest.net/result/7275351336.png
TV Vlaanderen | Dreambox DM500HD + USB-Mod | firmware OpenPLi v4.0 + FlashExpander | WaveFrontier T90 v2
Nexus1980
Pro Member
Pro Member
Berichten: 322
Lid geworden op: 15 nov 2004, 11:48
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 20 keer

Ik heb ook al gemerkt dat plugin niet zo goed werkt. Een (soort van workaround) dat ik doe is naar viking deals surfen https://mobilevikings.be/nl/viking-deals/ en vervolgens naar de webshop “NU SHOPPEN” doen. Werkt altijd.

Eventueel voor timeouts tegen te gaan eerst alles in uw winkelkar zetten. Dicht klikken en dan afrekenen als je via mobile vikings gaat. Succes!
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1890
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 133 keer

Ik doe dat ook als het de extensie niet werkt. Die blijft trouwens wel nuttig. Zo heb ik ontdekt dat PizzaHut terug is als Vikingpartner. Die zijn tijdens de corona-crisis gestopt maar zijn nu terug.

Ik contacteerde eens MobileVikings om te vragen waarom die extensie niet werkt op bepaalde websites van hun partners. Dat is omdat die partnerwebsite zelf dat niet wil. - Lijkt mijn vreemd als 'partner' zijnde. Maar dat is dus afhankelijk van de website waar je opzit, niet iets waar MV iets kan aan doen.

Wat ik mij wel afvraag; een soort van 'arme mensen' extensie moet toch wel kunnen voor die websites?
In zijn meest basic vorm: geeft enkel de notificatie 'hé, je zit op een website die meedoet met de MV-punten! Passeer van de MV-website om dit te activeren!'
Eventueel iets geavanceerde; 'Je zit op een website die meedoet met de MV-punten. Klik hier om die deal semi-manueel te activeren' -> en dan gaat er een scriptje automatisch de website van MV openen in een nieuw tabblad, inloggen op die website of wachten tot de gebruiker dat doet, naar de sectie van de deals gaan en op de juiste webwinkel klikken en die openen'
Nexus1980
Pro Member
Pro Member
Berichten: 322
Lid geworden op: 15 nov 2004, 11:48
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 20 keer

WalterB1 schreef:
Ik contacteerde eens MobileVikings om te vragen waarom die extensie niet werkt op bepaalde websites van hun partners. Dat is omdat die partnerwebsite zelf dat niet wil. - Lijkt mijn vreemd als 'partner' zijnde. Maar dat is dus afhankelijk van de website waar je opzit, niet iets waar MV iets kan aan doen.'
Ik probeer de logica te vinden maar vind het ook vreemd? Je trekt klanten aan omdat je ergens begrijpt dat ze via een andere webshop anders dat voordeeltje niet krijgen maar tegelijk wil je het niet te gemakkelijk maken. Euh zoiets?
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1749
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 140 keer

Nexus1980 schreef: Ik probeer de logica te vinden maar vind het ook vreemd? Je trekt klanten aan omdat je ergens begrijpt dat ze via een andere webshop anders dat voordeeltje niet krijgen maar tegelijk wil je het niet te gemakkelijk maken. Euh zoiets?
Als je groot genoeg bent, dan is het voordeliger om dat in eigen zak te stoppen ipv. terug te geven aan je klanten in de vorm van Vikingpunten.

bv. Bol.com is groot genoeg, als die morgen stoppen met Vikingpunten gaan die weinig last hebben van die 0,x % die dan naar een andere site trekken, maar omgekeerd kost het hen wel genoeg als die 0,x% zou stijgen naar 5% of 10%.
Plaats reactie

Terug naar “Andere, MVNO, kleine virtuele aanbieders”