Engie tarief van de foute maand op mijn contract - stroombegrenzer vermijden
Geplaatst: 13 mei 2022, 12:15
Vorig jaar in Oktober heb ik een contract aangevraagd bij Engie voor gas en Elektriciteit. In November hebben ze dat in orde gebracht, maar bleek dat ze de tarieven van Novermber hebben gebruikt. Deze waren zoals iedereen ondertussen al wel weet veel hoger. Ik heb dat meerdere malen via telefoon aangekaart, ze beaamden dat ze een fout hebben gemaakt en ze zouden het recht zetten.
Een paar maand later wordt het Maart, en krijg ik een jaarafrekening. Ik betaal wat ik denk dat ik verschuldigd ben: ongeveer €500 minder dan het factuur. Ik contacteer ze nog een paar keer via hun contactformulier en telefoon. Ik start een klacht bij de ombudsman begin April. Via telefoon wordt me weer verteld dat ze het in orde gaan brengen. Tot nu toe zie ik geen effect op de klantenzone op hun website. Ondertussen krijg ik een ingebrekenstelling en een dreigement dat ze een stroombegrenzer gaan installeren. Van de ombudsman heb ik nog geen antwoord, en zie ondertussen via deredactie dat ze geen bemiddelling meer doen. Via telefoon vertellen ze me telkens dat ik gelijk heb en dat ze het gaan rechtzetten.
Ik dacht dat ik een enkel geval was , maar vandaag kom ik erachter dat een collega van mijn klein klein bedrijf hetzelfde voor heeft. Zijn er nog mensen die dit aan de hand hebben?
Ik zou graag hebben dat ze me dagvaarden, maar vrees dat tegen dan de stroombegrenzer geïnstalleerd is. Heeft iemand een idee hoe ik dat laatste kan tegengaan? Ik woon in Brussel en mijn netbeheerder is Sybelga.
Een paar maand later wordt het Maart, en krijg ik een jaarafrekening. Ik betaal wat ik denk dat ik verschuldigd ben: ongeveer €500 minder dan het factuur. Ik contacteer ze nog een paar keer via hun contactformulier en telefoon. Ik start een klacht bij de ombudsman begin April. Via telefoon wordt me weer verteld dat ze het in orde gaan brengen. Tot nu toe zie ik geen effect op de klantenzone op hun website. Ondertussen krijg ik een ingebrekenstelling en een dreigement dat ze een stroombegrenzer gaan installeren. Van de ombudsman heb ik nog geen antwoord, en zie ondertussen via deredactie dat ze geen bemiddelling meer doen. Via telefoon vertellen ze me telkens dat ik gelijk heb en dat ze het gaan rechtzetten.
Ik dacht dat ik een enkel geval was , maar vandaag kom ik erachter dat een collega van mijn klein klein bedrijf hetzelfde voor heeft. Zijn er nog mensen die dit aan de hand hebben?
Ik zou graag hebben dat ze me dagvaarden, maar vrees dat tegen dan de stroombegrenzer geïnstalleerd is. Heeft iemand een idee hoe ik dat laatste kan tegengaan? Ik woon in Brussel en mijn netbeheerder is Sybelga.