Enkel email bij Proximus (voor mensen die internetabo opzeggen) al mogelijk?

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Bobbe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 114
Lid geworden op: 14 nov 2008, 01:27
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Eind vorig jaar werd aangekondigd (door menig politicus) dat wie weggaat bij een provider zijn e-mailadres (een @skynet.be in dit geval) zou kunnen behouden mits het afsluiten van een 'enkel email'-abo.

Zijn daar al gegevens over? Tarieven? Een procedure?
Digicafé
Plus Member
Plus Member
Berichten: 157
Lid geworden op: 11 apr 2022, 11:29
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 12 keer

Ik weet niet of het al kan, maar het is alleszins géén verstandige optie daar langer dan een paar dagen, hoogstens weken gebruik van te maken.
Bij het minste probleem met je mail heb je immers geen aanspreekpunt meer, want géén klant meer.

Ik zou er hoogstens gebruik van maken met een 'forwarding' naar je nieuw adres en hoogstens voor de tijd nodig om je contacten te informeren over je nieuwe adres.
Steven7
Premium Member
Premium Member
Berichten: 560
Lid geworden op: 07 aug 2004, 18:56
Locatie: Veerle
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 36 keer

Normaal zou dat al ingegaan moeten zijn volgens mij. Ben ook eens benieuwd hoe het bij Telenet zit wat dat betreft.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Onder wettelijke en contractuele informatie staat het volgende:
De verlenging van het recht om het e-mailadres na de huidige periode van 18 maanden te behouden ingeval de klant zijn of haar internetcontract beëindigt, indien een dergelijke dienst was inbegrepen.
Deze wijziging zal van toepassing zijn vanaf de inwerkingtreding van het Koninklijk Besluit tot vaststelling van de praktische en financiële toepassingsmodaliteiten ervan.

En bij Bipt.be:
https://www.bipt.be/consumenten/faq/kan ... s-behouden
Steven7
Premium Member
Premium Member
Berichten: 560
Lid geworden op: 07 aug 2004, 18:56
Locatie: Veerle
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 36 keer

Er staat alleen niet bij wat dat zou kosten om dat mailadres te behouden.

Steven
Gebruikersavatar
Fallschirmjaeger
Premium Member
Premium Member
Berichten: 724
Lid geworden op: 07 mei 2011, 14:46
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 90 keer

Telecom providers mogen zelf de prijs bepalen voor de dienst.

Het feit dat er nog geen enkele telecom provider dit aanbied, toont gewoon aan dat het geen hoge prioriteit heeft voor hun op dit moment.

De reden is simpel, de oude wetgeving verplichte sowieso al 18 maanden het email adres gratis actief te laten na opzeg.
Ook bij de nieuwe wetgeving blijven de eerste 18 maanden gratis en nadien moet de provider u de keuze geven om het langer te behouden (mits betaling).
Aangezien de nieuwe wetgeving pas in januari dit jaar inging, zal het probleem zich ten vroegste in juli 2023 stellen.

Ik verwacht dus geen info voor 2023 hierover.
fmcstaartmees
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 12 feb 2021, 10:24
Bedankt: 2 keer

Waarom je zou krampachtig vasthouden aan een emailadres bij een provider? Er zijn toch meer dan genoeg mogelijkheden - Gmail, Outlook, Yahoo, ... - om een emailadres op te zetten. Geen problemen meer als je van provider verandert. Enne op 18 maanden heb je toch ruim de tijd om iedereen te verwittigen van je nieuwe emailadres.
M_016
Premium Member
Premium Member
Berichten: 679
Lid geworden op: 23 aug 2017, 22:52
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 76 keer

Voor zover mij bekend:
is het betrokken KB (uitvoeringsbesluit met bv. max. toegelaten tarieven) nog steeds niet gepubliceerd (verantwoordelijke minister telecom Mevr. De Sutter)
biedt Proximus dit tot op heden nog niet aan
zou Telenet deze mogelijkheid wel reeds geruime tijd (kunnen) ondersteunen cfr het Netweters forum, maar zouden er ook hier tot op heden nog nog geen tarieven gedefiniëerd geweest zijn

Het probleem stelt zich mijns inziens wel degelijk voor de personen die ondertussen reeds enige tijd geleden hun internet opgezegd hebben en hun internetadres wensen te behouden (max. 18 maand conform de huidige wetgeving)
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2149
Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

Steven7 schreef:Normaal zou dat al ingegaan moeten zijn volgens mij. Ben ook eens benieuwd hoe het bij Telenet zit wat dat betreft.
Is al van toepassing bij Telenet : https://www2.telenet.be/nl/klantenservi ... webruimte/

Zoals ervoor, alleen nog via webmail. Maar zonder einddatum (kosteloos voorlopig)
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”