Welke robotmaaier ?

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Kan er iemand wat ervaringen met gazon robotmaaiers delen ? Ik heb een ietwat specialere vorm van de gazon, zie foto ... tussen de witte lijnen is (voorlopig) nog allemaal gazon. Totaal iets meer dan 310m2, lengte afstand (dus de lengte van de lijnen opgeteld is een 138m - gemeten met g-maps)

Zijn er bepaalde merken die je beter mijd ? Zijn er merken/modellen die er met kop & schouders bovenuit steken. Wanneer laat je dat maaien ?

gazon_vorm.png
(252.94 KiB) Nog niet gedownload
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
gunnix
Member
Member
Berichten: 85
Lid geworden op: 15 jun 2018, 15:13
Bedankt: 5 keer

Heb even opgezocht en volgens Test Aankoop is beste merk Robomow. Voor 300m2 is BOSCH INDEGO XS 300 de beste koop volgens hun.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Wij hebben een Husqvarna en zijn daar heel tevreden over.
Techneutgewijs zou ik nu wel een connected exemplaar nemen, maar die meerprijs is ook om u tegen te zeggen.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
elmariachi2920
Plus Member
Plus Member
Berichten: 162
Lid geworden op: 08 aug 2011, 17:09
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 7 keer

ik sluit mij volledig aan bij Joe de mannen
Bboi
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 02 apr 2022, 12:10

Robomow of husqvarna allebeide goed

Connected versie zie ik de meerprijs niet van in

Moet instellen zijn en nadien werken zonder omzien
Gebruikersavatar
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1235
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
Locatie: Beerse
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

We hebben die Bosch Indigo. Mooie rechte strepen (vierkanten). Heel tevreden van. Heeft na auto inventarisatie traject een automatisch maaiprogramma. Start hier meestal om 10u.
Laatst gewijzigd door Dfrog op 27 apr 2022, 21:46, 1 keer totaal gewijzigd.
simontwp
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 25 sep 2020, 15:51
Bedankt: 1 keer

Connected versie kan toch handig zijn, schema aanpassen etc op telefoon is handiger.
Daarbij als het dan eens ooit gebeurd dat het ding vastzit of niet in het laadstation geraakt krijg je melding op je telefoon.

Ik gebruik Gardena sileno, met de apart aan te schaffen gateway voor het ‘ connected’ gedeelte. Die gateway is ook verbonden met de irrigatie kringen etc.
Proximus Bizz Fiber (+boost + fixed ip)
USG Pro
UniFi Switches: 48 POE-500W + 24
UniFi AP HD (3)
media: Nvidia shield, Apple TV, proximus v7 decoders
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Ik zeg het, uit techneutgehalte, de connected kan op Home Assistant.
De onze, een 315 geloof ik, heeft wel bluetooth en kan dus vanop de telefoon met de app, maar de app is beperkter dan het menu op het toestel.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
pfuhu
Premium Member
Premium Member
Berichten: 464
Lid geworden op: 12 mei 2011, 20:02
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 40 keer

Ik heb er eentje van Worx. Zeer tevreden over. Connected vind ik toch handig. Kan je opvolgen dat hij werkt en evt uitstellen als de kids besluiten rommel op het gazon te leggen door de dag.

Zones instellen is ook mogelijk. Misschien niet onhandig met jouw layout.

Op tweakers was een enorm uitgebreid topic waardoor ik beslist heb voor Worx te gaan ...

Was ook te integreren in Openhab. Mogelijks zal HA ook wel lukken ...
ygeffens
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1308
Lid geworden op: 08 sep 2011, 19:19
Locatie: Arendonk
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 69 keer

Hier ook een Bosch Indego M 700 Connected.

'Fred 2.0' graast hier nu een kleine week.

Het kleine deel links, en het grotere rechts is verbonden met een opening van 1,8m (minimum is 1m35).
De langste zijde van het linkse en het rechtse samen is 43m.
Het linkse deel is 4m breed.

Dat geeft je een idee van onze gazon met toch ook best een grillige layout.
Bijlagen
Schermafbeelding 2022-04-27 om 22.29.43.jpg
(111.44 KiB) Nog niet gedownload
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 67 keer

Heel erg nerdy, connected, AI en Belgisch: https://eeve.com/nl/toadi-mowing-tool/
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Ik heb een Husqvarna 305, die is nog maar 14 dagen oud. Tot nu toe al tevreden over.
Gebruikersavatar
PowerSoft
Premium Member
Premium Member
Berichten: 589
Lid geworden op: 30 mar 2004, 20:33
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

Hier ook een Worx Landroid
Zeer tevreden mee en de app is toch handig
Oppervlakte is wel kleiner, maar dat maakt niet veel verschil denk ik.
Ik denk dat vooral de staat van de ondergrond en de hellingen belangrijk zijn. Bij een gazon met veel putten zal deze vermoedelijk niet zo goed werken.
Ik laat deze op weekdagen telkens een uur rijden (tenzij er uitstel is door de regensensor)
ygeffens
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1308
Lid geworden op: 08 sep 2011, 19:19
Locatie: Arendonk
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 69 keer

Het leuke aan de Indego is dat die de weersvoorspelling ter plaatse kent.
Als er regen is, kan je aangeven niet te rijden.
Afhankelijk van de bemesting van je gras kan je instellen (al dan niet) rekening te houden met groeisnelheid, en je kan ook het aantal gewenste maaibeurten per week ingeven (1 tot 3 volledige cycli).

Het (enige) vervelende tot nu toe is het zoeken van het basisstation.
Ik had van mijn vorige maaier al een kabel in de grond zitten.

Tegen de randen aan had ik mijn kabel op 15 ipv 30cm zitten, zodat die zeker de rand mee had (waardoor ik minder de randen moest bijwerken).
Die vorige maaier had geen probleem met het botsen tegen obstakels (regenbuis bvb die net in het gras naar beneden komt).

De Indego reageert hier anders op. Die stopt na een 2de poging. De vorige maaier ging verder in een andere richting. De indego wil persé zijn 'logicut'-patroon afwerken, en moet dus weten waar hij gebleven is bij de vorige maaibeurt. Bij vooruit/achteruit zal hij dat niet goed meer kunnen registreren, en dan stopt die dus.

Oplossing? De kabel opvissen vanonder het gras (hij ligt net onder de aangelegde grasmatten, dus ongeveer 2cm diep, dus dat lukt). En nu leg ik de boogjes iets verder van de obstakels.
Laatst gewijzigd door ygeffens op 28 apr 2022, 15:02, 1 keer totaal gewijzigd.
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Bosch Indego (2013) was een totale flop, hebben we na 2 jaar miserie en frustratie vervangen door een 2 keer zo dure Husqvarna.
Die draait sindsdien (2015) zonder problemen. Vorig jaar (2021) is de batterij vervangen.

We hebben een groter stuk gazon dat afgereden moet worden en de tuin is veel "ingewikkelder" met overal bomen waar de draad rondgelegd is, een speelhuis met 2 torens waar draad rond ligt, ... etc.
En dat lukt allemaal.
kamiel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 870
Lid geworden op: 18 jun 2012, 19:58
Uitgedeelde bedankjes: 156 keer
Bedankt: 40 keer

Ik heb een Ambrogio Twenty Elite gekocht omdat onze tuin nogal oneffen is.
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Keuze op dit moment ligt tussen Husqvarna, Ambrogio en Worx in die volgorde ook. Vermoedelijk zal het een husqvarna worden ook. Ben nog ff aan het kijken welk model, want je moet zeker overschatten qua m2 zegt men. Aangezien ik wel wat oneffenheden heb en zelfs een aflopend schuin stuk, zou 1 met 4 wielen interessant zijn.

Will let you know.
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Is er eigenlijk een robot maaier die gras hoog kan laten staan? Ik wil geen mm gazon, mag gerust een cm of 5 (of langer) zijn.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

ik geloof dat onze husqvarna tot 6cm kan ingesteld worden

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Het zal de Landroid M700+ worden. Ruim bemeten, maar de 700 en hogere reeks werkt met 4ah ipv 2aH batterijen, waardoor de totale maaitijd een pak korter zou moeten zijn (Minder laden).

De husqvarna’s zijn moeilijk te krijgen op deze moment EN dubbel zo duur. Volgens de testen die ik kon vinden zou de landroid niet moeten onderdoen voor de Husqvarna en de app beter zijn.

Totaal prijs met opties (acs , offlimits, garage) komt neer op ongeveer 1250 EUR incl. Btw. De opties zijn wel duur, de maaier zelf is net geen 800 EUR.

Ben enorm benieuwd naar het resultaat.
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Is er voor Worx ook een installatieservice ? Husqvarnadealers hebben dat, maar voor andere merken zie ik dat niet direct.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Hier ook al jaren een Worx M700. Zeer tevreden over. Twee kennissen met een Robomow hebben ondertussen al meer uitgegeven aan herstellingen en onderhoud dan ik aan mijn hele robot ;)

Goede keuze dus Sasuke. Zelf heb ik er ook de oogjes bij gekocht. Met speeltuig in de tuin is dat maar net zo handig.
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Joe de Mannen schreef:Is er voor Worx ook een installatieservice ? Husqvarnadealers hebben dat, maar voor andere merken zie ik dat niet direct.
J.
Eventueel kan je die worx laten installeren, maar ik ga dat wel zelf doen (proberen). Dat vond ik ook erg, dat je bij de husqvarna ook nog eens 200 EUR kwijt was aan een installatie kit (voor doe het zelf) of meer om het te laten doen. Moest die worx nu niet zo overal geprezen worden, dan had ik dat geld er wel voor over. Maar 1000 EUR verschil maak je volgens mij niet goed in kwaliteit (of de reviews moesten fout zijn).
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Joe de Mannen schreef:ik geloof dat onze husqvarna tot 6cm kan ingesteld worden
Mijn Husqvarna rijdt ook op 6cm, dat levert een veel mooier, aangenamer gazon op.
Alle buren hebben in de zomer een rosse gazon (doet pijn op blote voeten), onze staat altijd groen: hoog gras én hier en daar wat bomen.
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2798
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

NuKeM schreef:Twee kennissen met een Robomow hebben ondertussen al meer uitgegeven aan herstellingen en onderhoud dan ik aan mijn hele robot ;)
Inderdaad, die van de vriendin is ook al verschillende keren binnen geweest voor reparatie (en de regensensor werkt weeral niet meer).
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1264
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 65 keer

Vrees dat ik een robot bobcat ga nodig hebben met autonomie tot aan containerrecyclagepark (en terug).
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Sasuke schreef:
Joe de Mannen schreef:Is er voor Worx ook een installatieservice ? Husqvarnadealers hebben dat, maar voor andere merken zie ik dat niet direct.
J.
Eventueel kan je die worx laten installeren, maar ik ga dat wel zelf doen (proberen). Dat vond ik ook erg, dat je bij de husqvarna ook nog eens 200 EUR kwijt was aan een installatie kit (voor doe het zelf) of meer om het te laten doen. Moest die worx nu niet zo overal geprezen worden, dan had ik dat geld er wel voor over. Maar 1000 EUR verschil maak je volgens mij niet goed in kwaliteit (of de reviews moesten fout zijn).
Ik vraag het omdat er een alleenstaande kennis is die aan het kijken is voor een robotmaaier, Husqvarna is bij de duurdere, merken als Worx komen al meer in het zicht van het budget, maar zelf installeren ziet ze niet zitten.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
liber!
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 783
Lid geworden op: 09 apr 2006, 17:48
Twitter: nathan_gs
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 55 keer

Hier een Worx WR142E (M700) en zelf installeren duurt even lang als een traditionele maaibeurt. Intussen heb ik de Worx M700 al 2 jaar in gebruik, goed voor zo'n 1200km en 380 charging cycli.

Worx koop je best op Amazon.de, vaak enkele €100 goedkoper dan bij de Brico. De enige upgrade die ik gedaan heb is betere wielen, sindsdien geen enkele vastloper meer...

Je kan de Worx batterijen vervangen, dit zijn de standaard Worx Powershare batterijen, dus je zou nog een M500 kunnen upgraden van 2Ah naar 4Ah.
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Heb de mijne ook bij Amazon.de aangeschaft. Wordt maandag geleverd :-) Die andere wielen had ik ook al zien staan, mogelijk nog wel een leuke upgrade achteraf.
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
conehead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 777
Lid geworden op: 26 mei 2009, 23:36
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 22 keer

Sasuke schreef:Heb de mijne ook bij Amazon.de aangeschaft. Wordt maandag geleverd :-) Die andere wielen had ik ook al zien staan, mogelijk nog wel een leuke upgrade achteraf.
Heb je nu uiteindelijk een wrox besteld, ik zeg al lang dat ik me er eentje ga aanschaffen en nu misschien de moment om het effectief te doen
Heb de volgende op het oog (M700).

https://www.amazon.de/-/nl/dp/B08H8XY99 ... 112&sr=8-5

Kan ik daar best ook direct extra messen,batterij en garage bij bestellen? (oppervlakte is hier nog geen 200 vierkante meter.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Hier is de aanschaf van de robotmaaier samen met een afwasmachine de beste aankoop ooit :)

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Dan heb je vast en zeker nog geen stofzuigrobot ;)
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

conehead schreef:
Sasuke schreef:Heb de mijne ook bij Amazon.de aangeschaft. Wordt maandag geleverd :-) Die andere wielen had ik ook al zien staan, mogelijk nog wel een leuke upgrade achteraf.
Heb je nu uiteindelijk een wrox besteld, ik zeg al lang dat ik me er eentje ga aanschaffen en nu misschien de moment om het effectief te doen
Heb de volgende op het oog (M700).

https://www.amazon.de/-/nl/dp/B08H8XY99 ... 112&sr=8-5

Kan ik daar best ook direct extra messen,batterij en garage bij bestellen? (oppervlakte is hier nog geen 200 vierkante meter.
De m700 is zeker een goeie keuze. Die messen en garage zijn handig, maar kijk zeker ook naar de anti collision en offlimits modules. Voor 200m2 kan je ook de M500 overwegen .. de vuistregel is om het opgegeven bereik van def fabrikant te halveren :-)
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2798
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

Sasuke schreef:Eventueel kan je die worx laten installeren, maar ik ga dat wel zelf doen (proberen).
Dat is toch gewoon maar een draad in de grond steken ? Gewoon met een spade een gleuf steken en de draad erin duwen.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Met de machine zit die toch consistenter op diepte.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

DarkV schreef:
Sasuke schreef:Eventueel kan je die worx laten installeren, maar ik ga dat wel zelf doen (proberen).
Dat is toch gewoon maar een draad in de grond steken ? Gewoon met een spade een gleuf steken en de draad erin duwen.
Ik ga die zelfs ni in de grond steken ... gewoon bovengronds, maar dicht tegen de grond met pennen. Dan kun je er achteraf nog aan om die te verleggen of te herstellen. Maar inderdaad, in de grond steken is op zich ook niet echt moeilijk nee.
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Herstellen kan je altijd, ook al steekt die in de grond.
Heb al dikwijls zo een nieuw stuk moeten tussen zetten, als mensen een andere indeling van hun tuin wilden door bijvoorbeeld een nieuw plantenperk etc.
Als die op het gras ligt is die na een lange tijd ook ingegroeid.
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2755
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

Toen ik nog een robot had, ook altijd gewoon pennen op het gras.. 3 weken later zie je de kabel nog niet meer.
liber!
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 783
Lid geworden op: 09 apr 2006, 17:48
Twitter: nathan_gs
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 55 keer

conehead schreef: Kan ik daar best ook direct extra messen,batterij en garage bij bestellen? (oppervlakte is hier nog geen 200 vierkante meter.
Met 1 set messen doe je 3 a 6 maanden, dus je hebt niet direct nieuwe messen nodig (moeten ook niet van Worx zijn).

Een garage is optioneel, die van mij staat al 2j buiten en werkt perfect (grootste deel van de dag in de schaduw). Moest je toch voor een garage gaan, hou er rekening dat deze langs de zijkant oplaad (veel maairobots langs voorkant).
Sasuke schreef:Die messen en garage zijn handig, maar kijk zeker ook naar de anti collision en offlimits modules.


Anti-collision en offlimits is handig als je veel troep in de tuin laat rondslingeren (kinderen helpen daarbij), maar zeker niet nodig voor bomen.
ygeffens
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1308
Lid geworden op: 08 sep 2011, 19:19
Locatie: Arendonk
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 69 keer

heist_175 schreef:Bosch Indego (2013) was een totale flop, hebben we na 2 jaar miserie en frustratie vervangen door een 2 keer zo dure Husqvarna.
Wat liep er mis ?
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”