Hulp met SonicWall setup

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
JoskeVermeulen
Premium Member
Premium Member
Berichten: 565
Lid geworden op: 22 aug 2012, 02:04
Locatie: Liedekerke
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 71 keer

Sinds enkele dagen zijn de AP's gestopt met werken. Bij AP1 viel al enkele dagen de verbinding regelmatig weg (precies reboots) en is nu volledig gestopt met werken. Bij AP2 was het voordien niet merkbaar maar sinds AP1 werd losgekoppeld valt het wel op dat ook AP2 regelmatig de verbinding verliest of reboot.

Wat werd getest of wordt opgemerkt:
- LAN-PoE unpluggen en inpluggen getest => geen verbetering
- andere kabel en locatie getest => geen verbetering
- In de Firewall interface > Access Points > Base settings > de AP1 eens verwijderd => hoe kan ik deze hier terug aan toevoegen? Iets met die "WLAN zone"? (hier X6)
- bij AP1 branden nu permanent alle lampjes met uitzondering van WLAN-link en WLAN-act (dus i-icoon, test/safemode icoon, LAN-link en LAN-act branden)
- er lag hier nog een AP3 (ook SonicPoint Ne) op overschot waarbij enkel het i-icoon (blauw) oplicht en verder merk ik niets

Concreet: wat kunnen we nog verder troubleshooten? Ik heb niet echt ervaring met dergelijk netwerkapparatuur.

Firewall: SonicWall NSA 2600
AP1: SonicPoint Ne => toont in Base Settings "Non responsive"
AP2: SonicWave 432i => toont in Base Settings "Operational (License expired)" maar is enkel het support gedeelte dat vervallen is.
:troosten:
TV: Afbeelding
ISP: Afbeelding
Tel.: Afbeelding + Afbeelding + Afbeelding
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Ik ga je moeten teleurstellen … maar Sonicwall AP’s stoppen met werken als de support erop expired is.

https://community.sonicwall.com/technol ... or-support
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”