Ip telefoon Cisco 7942G

Plaats reactie
Waterboy
Premium Member
Premium Member
Berichten: 464
Lid geworden op: 30 apr 2007, 17:23
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 12 keer

Kan iemand me uitleggen hoe je een configuratie in deze telefoon krijgt?
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
Bedankt: 152 keer

Heeft die geen ingebouwde webinterface?
De documentatie al eens bekeken?
Wat wil je juist instellen?
Ik heb ervaring met Cisco SPA50x-toestellen, maar dat zijn eigenlijk rebranded Sipura/Linksys-toestellen.
Computer(k)nul
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1374
Lid geworden op: 22 mei 2013, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 105 keer

Ohh, dat is wel wat werk... Die telefoons downloaden hun configuratie via tftp; je moet een xml-file aanmaken (je vindt wel templates online) die je een specifieke naam geeft (SEP<MAC-adres>.cnf.xml) en die moet je op een tftp-server zetten. Dan kan je in het menu van de telefoon het IP van de tftp-server opgeven, herstarten en je zou vertrokken moeten zijn.
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
Bedankt: 152 keer

Kan je via DHCP niet opgeven waar de TFTP-server te vinden is? Da's toch de manier waarop ik mijn SPA's hun provisioning profile laat vinden. Op basis van het MAC-adres van de foon kan ik die vanop afstand volledig laten configureren zonder op het toestel zelf te moeten zijn.
Computer(k)nul
Waterboy
Premium Member
Premium Member
Berichten: 464
Lid geworden op: 30 apr 2007, 17:23
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 12 keer

@Sinna een webinterface heeft zo'n Cisco 7942G niet.De bedoeling zou zijn om dit toestel aan te sluiten op een Fritzbox.
@SpecialK die templates moeten nog aangepast worden?
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

Sinna schreef:Kan je via DHCP niet opgeven waar de TFTP-server te vinden is? Da's toch de manier waarop ik mijn SPA's hun provisioning profile laat vinden. Op basis van het MAC-adres van de foon kan ik die vanop afstand volledig laten configureren zonder op het toestel zelf te moeten zijn.
Beide zijn mogelijk. Als je de TFTP server niet via DHCP meegeeft moet je het IP op de telefoon instellen. Je kan ook een door DHCP meegegeven TFTP server manueel wijzigen op de telefoon.
Waterboy schreef: @SpecialK die templates moeten nog aangepast worden?
Uiteraard zijn die templates te passen aan de eigen noden. Ook de titel van het bestand moet aangepast worden met het MAC adres.
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”