Wachtwoord gelekt.

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
DRobin
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 apr 2022, 09:22

Hallo iedereen,

onlangs zijn mijn gegevens gelekt. Sinds enkele dagen merk ik nu hack pogingen op allerlei sociale media, streamingsdiensten en online shops. Sommigen heb ik al kunen beveiligen, voor anderen was ik helaas al te laat. Momenteel zie ik twee grote problemen, bij instagram en amazon. Beiden zijn gehackt en zijn mijn gegevens veranderd waardoor ik niet meer kan inloggen, en dus ook geen hulp meer kan inroepen. Voor instagram werken de links ook niet meer in de mails die aangaven dat mijn wachtwoorden werden veranderd. Ik vind online geen enkele mogelijkheid om contact op te nemen, kunnen jullie me hiermee verder helpen ?

Met dank,
Robin
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1263
Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
Locatie: Zuiderkempen
Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
Bedankt: 52 keer

Hoe zijn ze eigenlijk gelekt ?
DRobin
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 apr 2022, 09:22

Via booking.com, mailtje gekregen dat ze info lek hadden, zij hadden hun site al geblokkeerd. Heb te lang gewacht met het beginnen aanpassen van alle andere sociale media en sites, het zijn er ook zoveel, ik gebruikte ook verschillende varianten waardoor ik dacht dat ik tijd had. Niet dus. Amazon heeft me ondertussen goed verder geholpen, Instagram, daar vind ik dus geen goede weg om hacking aan te geven, zeker niet omdat ik dus niet meer in mijn account kan. Iemand hier nog tips ?
Digicafé
Plus Member
Plus Member
Berichten: 157
Lid geworden op: 11 apr 2022, 11:29
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 12 keer

Als er ook cruciale accounts tussen zitten is het natuurlijk erg maar voor 'koopsites' kan je ofwel proberen je paswoord gewijzigd te krijgen ofwel, als dat niet lukt, negeer je de account in de toekomst en maak je jezelf gewoon een nieuwe aan.

Ik zie niet meteen iemand misbruik maken van je Amazon account vb. - zie niet in welk voordeel hij of zij daaruit zou kunnen halen om in jouw naam te bestellen. Uiteraard op voorwaarde dat je bankaccount daarin niet vermeld staat en/of voldoende eigen beveiliging heeft : meestal is dat wel OK en de banking apps kan je wel laten resetten.
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Voor veel applicaties /sites kan je ook een 2e factor instellen, adhv een qr code en authy/Google authenticator.

Deze 2e factor moet je ingeven bij het aan melden en gaat je een hoop miserie besparen... Het is geen heiligmakend ding, maar helpt een hoop.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”