Binnenkort toch Apple Pay voor Bancontact?

Plaats reactie
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2929
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer

https://9to5mac.com/2022/04/19/ios-15-5 ... -networks/

Er zitten "hints" in de 2e beta van iOS 15.5 dat Bancontact zou ondersteund worden. Dat zou een zeer goede stap voorwaarts zijn voor ons.
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
vverbeke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 718
Lid geworden op: 19 mei 2009, 11:31
Locatie: Z-WVL
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 62 keer

Moet de bank zelf het ook niet ondersteunen? Bij Belfius ruim 2 jaar na de aankondiging nog steeds niks. Langs een kant snap ik wel dat men niet wil plooien voor de eisen van een Amerikaanse techgigant, maar tis een grootbank, ik kan daar moeilijk compassie mee hebben.
@home: VDSL 100/20 • @work: fiber 200/200 + fiber 300/50 + cable 240/30
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1457
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 483 keer
Bedankt: 98 keer
Contacteer:

Twee jaar? Apple Pay is aangekondigd met de iPhone 6 als ik het me goed herinner, dat was in 2014.

Maar ik zie het feit dat je bank dit zelf moet ondersteunen niet veranderen. Wellicht gaat het hier om een verandering in de achterliggende provider. Momenteel loopt alles van Apple Pay over Maestro denk ik.
vverbeke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 718
Lid geworden op: 19 mei 2009, 11:31
Locatie: Z-WVL
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 62 keer

Niet Apple pay 2 jaar terug aangekondigd, dat bestaat al veel langer, wel ondersteuning van Apple pay bij Belfius 2 jaar terug aangekondigd. Tot nu toe nog niks.
@home: VDSL 100/20 • @work: fiber 200/200 + fiber 300/50 + cable 240/30
cyberbozzo
Premium Member
Premium Member
Berichten: 727
Lid geworden op: 27 sep 2007, 23:31
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 25 keer

Wat betekent dit concreet voor endusers? Ik ben bij KBC en betaal altijd via Apple Pay met mijn Maestro card.
Een heel klein aantal handelaars beschikt enkel over bankcontact en daar werkt mijn Apple Pay dus niet mee.
Wil dat zeggen dat ik ook bij die handelaars zou kunnen betalen?
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Correct, dat is wat deze aankondiging wil bedoelen. Voor de non-KBC gebruikers heeft dit dus nog steeds geen relevantie :( #OokBelfius
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
TylerDurden
Plus Member
Plus Member
Berichten: 136
Lid geworden op: 09 nov 2007, 20:59
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 6 keer

Dit heeft zeker ook relevantie voor niet-KBC klanten bij banken die al Apple Pay ondersteunen.

Zodra Apple Pay ondersteuning voor Bancontact toevoegt kan je namelijk ook met Apple Pay betalen bij handelaren die wel Bancontact, maar geen Maestro of Visa Debit ondersteunen. Die laatste 2 vragen immers grotere kosten dan Bancontact, met als gevolg dat je bij vele kleinere handelaars momenteel nog niet kan betalen met Apple Pay.

Als je bank nog geen Apple Pay ondersteunt gaat deze aanpassing inderdaad niets veranderen.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

Ik dacht altijd dat de moeilijkheid hem zat in het feit dat in de voorwaarden van Apple Pay standaard een refund/dispute mogelijkheid zit - weliswaar af te handelen via de achterliggende bank - wat in Bancontact gewoon totaal ontbreekt terwijl dat in alle andere schema's van debet/kredietkaarten bij ons wel aanwezig is.

Geen idee wie zijn voorwaarden dan aangepast heeft, maar ik vermoed dat de grootbanken het verloop van jonge en kapitaalkrachtigere mannen - het gemiddelde profiel van de Apple Pay gebruiker - richting Maestro en andere kaarten met lede ogen aanzag.

Het zou mooi zijn mocht Bancontact eindelijk een refund/dispute/chargeback optie implementeren. Zeker voor transacties op afstand (internet etc) is dat een vereiste, en meteen de hoofdreden waarom Bancontact eigenlijk enkel voor "boter bij de vis" aankopen aan te raden is, en zeker niet voor transacties op afstand.
JAMIN001
Member
Member
Berichten: 87
Lid geworden op: 27 sep 2018, 12:32
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 2 keer

Maestro verdwijnt volgend jaar dit zal vervangen worden door rararara MasterCard Debit…
Voor mij een opluchting dat Bancontact zal ondersteund worden bij Apple Pay
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1749
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 140 keer

Probleem is wel dat Bancontact compleet waardeloos is in het buitenland (en omgekeerd voor Belgische handelaars met veel toeristen als klanten).
Plaats reactie

Terug naar “Geldzaken”