Aantal mailboxen delen/delegeren
Geplaatst: 04 apr 2022, 22:08
Een kennis heeft een bedrijfje waarbij die een heel aantal verschillende mailboxen beheert, die zowat overal zitten. (Google, O365, Combell, Nomeo,...)
Nu heeft hij een assistent die mee wat mails moet opvolgen. In het verleden losten we dat op met remote desktop waarbij ze op verschillende uren op dezelfde server/pc werkten maar niet de mogelijkheid hebben om simultaan te werken werd te storend.
We kunnen natuurlijk domweg alle mailboxen op beide pc's configureren maar er moet er ook nogal eens regelmatig één bijkomen of verwijderd worden en geen van beide is heel pc-savvy, dus dat moet dan telkens via Teamviewer oid.
Zijn er andere oplossingen die misschien eleganter zijn? In feite zou ik zoiets willen zoals Office 365 biedt, waarbij je door één account te configureren ook onderliggende/gedelegeerde mailboxen automatisch toevoegt. Maar dit dan met mailboxen onder verschillende domeinen en providers.
Nu heeft hij een assistent die mee wat mails moet opvolgen. In het verleden losten we dat op met remote desktop waarbij ze op verschillende uren op dezelfde server/pc werkten maar niet de mogelijkheid hebben om simultaan te werken werd te storend.
We kunnen natuurlijk domweg alle mailboxen op beide pc's configureren maar er moet er ook nogal eens regelmatig één bijkomen of verwijderd worden en geen van beide is heel pc-savvy, dus dat moet dan telkens via Teamviewer oid.
Zijn er andere oplossingen die misschien eleganter zijn? In feite zou ik zoiets willen zoals Office 365 biedt, waarbij je door één account te configureren ook onderliggende/gedelegeerde mailboxen automatisch toevoegt. Maar dit dan met mailboxen onder verschillende domeinen en providers.