Pagina 1 van 1

$26.500 voor eigendom in Online spel

Geplaatst: 16 dec 2004, 19:01
door Sasuke
Van de nieuwe Arena51 gamerswebsite komt dit nieuwsstukje .. dit kon ik echt niet weglaten op ons discussieforum:

$26.500 voor eigendom in MMORPG

Soms vraag je jezelf af, waar is men toch mee bezig? Als men in een MMORPG een stuk land koopt voor maar even $26,500. Het is geen grap, maar werkelijkheid.

In Project Entropia, een MMORPG van Zweedse bodem, moeten gamers geen maandelijkse bijdrage betalen. In plaats daarvan dient hun Creditcard om echt geld om te wisselen in Project Entropia Dollars, de munteenheid die je in het spel gebruikt bij het aankopen van goederen. Uiteindelijk beslis jij dus zelf hoeveel je aan PE wilt spenderen. Mocht je een bepaald beroep in het spel uitoefenen, dan kan je er ook geld mee verdienen. De winst die je er dan uitslaat, komt op je Creditcard terecht.

De makers van de game geven op bepaalde tijdstippen ook hele gebieden grond vrij, die ze dan per opbod verkopen. Nu net hierbij werd er $26,500 door een gamer betaald. De persoon is kwestie kan op zijn eigendom doen en laten wat hij/zij wilt. Men kan de belastingen verhogen, nieuwe woongebieden ontwikkelen, etc

Je kan nog iets meer lezen op: http://www.arena51.be/pc/news/item.php?id=3855

Grtz,

Sasuke

Geplaatst: 16 dec 2004, 19:33
door meon
Hm, interessant.

En kan men dan de eventuele winst uit geïnde belastingen, beroepsactiviteiten, ... dan ook weer omzetten naar echt geld? :)

Geplaatst: 16 dec 2004, 19:38
door Blue-Sky
Waar zijn die inderdaad mee bezig, ...gokkers of spelernaturen welke geld bij de vleet hebben.

Ik ben benieuwd of ze dit ook lang gaan volhouden :???:

Geplaatst: 16 dec 2004, 20:07
door Sasuke
meon schreef:Hm, interessant.

En kan men dan de eventuele winst uit geïnde belastingen, beroepsactiviteiten, ... dan ook weer omzetten naar echt geld? :)
Meon,

Het spel is volledig op geld gebaseerd, men werkt enkel met echt geld d.m.v. creditcard transacties ...

Grtz,

Sasuke

Geplaatst: 16 dec 2004, 20:19
door meon
Sasuke schreef:Het spel is volledig op geld gebaseerd, men werkt enkel met echt geld d.m.v. creditcard transacties ...
Je zegt zelf in je oorspronkelijke post dat je echt geld in "Project Entropia Dollars" moet omzetten, dus vanaf dan is het geen echt geld meer. Mijn vraag is dan: kan dat ook andersom?
Met andere woorden: ik koop me een stuk grond en een atelier voor 100 PE-dollars en ik begin houten beeldjes te maken/verkopen en verdien daar maandelijks 20 PE-dollar mee -> kan ik die winst in echt geld omgezet zien?
Ik zie namelijk op de website enkel een stortingsformulier en voor de rest bitter weinig informatie daarrond.
Op zich lijkt me dat een correcte gang van zaken, want anders zijn enkel de makers van het spel diegenen die écht gelukkig gaan worden van die inmenging met echt geld ...

Geplaatst: 16 dec 2004, 20:34
door Tae
Damn waar gaat het nu allemaal toch naar toe in de interactieve wereld :lol:

Volgens mij zijn die mensen niet meer weg te slaan van het internet en stikken ze van het geld :roll:

Geplaatst: 16 dec 2004, 20:38
door |T-J|
meon schreef:
Sasuke schreef:Het spel is volledig op geld gebaseerd, men werkt enkel met echt geld d.m.v. creditcard transacties ...
Je zegt zelf in je oorspronkelijke post dat je echt geld in "Project Entropia Dollars" moet omzetten, dus vanaf dan is het geen echt geld meer. Mijn vraag is dan: kan dat ook andersom?
Met andere woorden: ik koop me een stuk grond en een atelier voor 100 PE-dollars en ik begin houten beeldjes te maken/verkopen en verdien daar maandelijks 20 PE-dollar mee -> kan ik die winst in echt geld omgezet zien?
Ik zie namelijk op de website enkel een stortingsformulier en voor de rest bitter weinig informatie daarrond.
Op zich lijkt me dat een correcte gang van zaken, want anders zijn enkel de makers van het spel diegenen die écht gelukkig gaan worden van die inmenging met echt geld ...
ja,
er staat duidelijk in het artikel dat de winsten door de spelers die gemaakt worden op hun rekening komt.

door middel van professions uit te voeren of belastingen te heffen kunnen ze dus geld verdienen.

echt geld.

Geplaatst: 16 dec 2004, 20:45
door wem
|T-J| schreef: ja,
er staat duidelijk in het artikel dat de winsten door de spelers die gemaakt worden op hun rekening komt.

door middel van professions uit te voeren of belastingen te heffen kunnen ze dus geld verdienen.

echt geld.
maar dat echte geld dat op jou rekening komt, moet van andere spelers komen, niet van de makers.
Dus als de makers een stuk grond verkopen, is dit winst voor hen die ze niet terug moeten geven aan spelers.
(als je namelijk voor 20 EPdollars beeldjes verkoopt, zal er een andere speler moeten zijn die 20 EPdollar voor een beeldje wilt betalen, anders zal je het waarschijnlijk niet verkocht krijgen)

natuurlijk moeten de makers er ook aan verdienen en hun servers en dergelijke onderhouden, maar het lijkt me dat dit toch enorme winsten voor hun kan creëren...

Geplaatst: 16 dec 2004, 21:48
door Sasuke
Dat heb je goed opgemerkt Wem, en eerlijk gezegd ... is dat niet gewoonweg briljant gevonden van die mannen ?

userbase programmeurs verenig u ... :p

Grtz,

Sasuke

Geplaatst: 16 dec 2004, 22:30
door meon
Sasuke schreef:userbase programmeurs verenig u ... :p
lifebase ? :p

Geplaatst: 17 dec 2004, 10:23
door PHO
Tae schreef:Damn waar gaat het nu allemaal toch naar toe in de interactieve wereld :lol:

Volgens mij zijn die mensen niet meer weg te slaan van het internet en stikken ze van het geld :roll:
Het verschil met IRL vermindert.

Geplaatst: 17 dec 2004, 10:25
door PHO
Sasuke schreef:Dat heb je goed opgemerkt Wem, en eerlijk gezegd ... is dat niet gewoonweg briljant gevonden van die mannen ?
Wat wil je ? Een pak mensen betaalt niet voor spellen, en downloadt ze liever voor 0 euro (en vinden dat nog normaal ook). Logisch toch dat fabrikanten andere manieren zoeken om toch geld te verdienen.