Pagina 1 van 1

Domiciliëring niet doorgegaan

Geplaatst: 21 mar 2022, 17:36
door streulma
Op mijn aanrekening van 8 maart stond dat op 21 maart geld ging afgehouden worden voor Telenet.

Mijn bank is BNP Paribas Fortis en normaal kan ik altijd een paar dagen op voorhand een aangekondigde domiciliëring zien.

Normaal , word de domiciliëring altijd naar de bank gestuurd vrijwel meteen nadat de aanrekening opgemaakt is.

Op vandaag dus niets van domiciliëring af, het is ook geen zondag maar we zijn maandag dus normaal zou dit wel van de rekening moeten gegaan zijn.

Ik moet er wel bij zeggen, ik ben geen klant meer en dit was mijn laatste aanrekening.
Dus daar kan de fout liggen.

Ik heb de aanrekening dan maar manueel betaald om zeker te zijn.

Hou dus goed jullie domiciliëringen in het oog !

Re: Domiciliëring niet doorgegaan

Geplaatst: 21 mar 2022, 23:08
door luukske
En morgen dan in het kleine frustratie van de dag topic moeten zetten dat de domiciliering toch is uitgevoerd :-D
Ik heb bij Telenet nog niet geweten dat ze de betaling niet automatisch hebben afgeschreven, zelfs na de opzeg van het abonnement. Denk ook niet dat dat vaak voorkomt, al heb ik het wel bij Ethias aan de hand gehad: rekeningnummer aangepast en domiciliering daarna niet uitgevoerd. Kreeg toen wel een reminder dat er nog een betaling open stond.

Re: Domiciliëring niet doorgegaan

Geplaatst: 22 mar 2022, 09:13
door streulma
Neen Luc,
Ook vandaag geen aankondiging van een domiciliëring van Telenet te zien in de bank app.
Er staat nogtans genoeg op de bankrekening.
Ook geen spoor van een geweigerde domiciliëring.

Re: Domiciliëring niet doorgegaan

Geplaatst: 22 mar 2022, 09:17
door svermassen
Tip: als je het manueel betaald hebt en het is de laatste factuur geweest, blokkeer dan best ook het dom-mandaat.
Ooit eens aan de hand gehad bij Luminus.
Niet afgegaan, toen de raad om het manueel te betalen.
Een week daarna er toch nog vanaf :bang:

Re: Domiciliëring niet doorgegaan

Geplaatst: 22 mar 2022, 13:29
door ygeffens
streulma schreef: Er staat nogtans genoeg op de bankrekening.
Zijn er banken welke, waar een domiciliëring die niet kan doorgaan omwille van onvoldoende tegoeden, kosten aanrekening ?

Wordt zo'n domiciliëring verwerkt zodra er wel voldoende op de rekening staat?

Re: Domiciliëring niet doorgegaan

Geplaatst: 22 mar 2022, 14:26
door Taaner242
ygeffens schreef: Zijn er banken welke, waar een domiciliëring die niet kan doorgaan omwille van onvoldoende tegoeden, kosten aanrekening ?

Wordt zo'n domiciliëring verwerkt zodra er wel voldoende op de rekening staat?
Ik denk dat de meeste banken dit aanrekenen, dacht dat 6 euro zo'n beetje de standaard is.
Of de betaling opnieuw wordt aangeboden weet ik niet, denk het niet eigenlijk.

Bij KBC kan je zien of er een domiciliëring klaar staat, en in de app kan je een melding opzetten bij toekomstige betalingen. Zo ben je altijd verwittigd.

Re: Domiciliëring niet doorgegaan

Geplaatst: 22 mar 2022, 14:35
door apestaart
svermassen schreef:Tip: als je het manueel betaald hebt en het is de laatste factuur geweest, blokkeer dan best ook het dom-mandaat.
Ooit eens aan de hand gehad bij Luminus.
Niet afgegaan, toen de raad om het manueel te betalen.
Een week daarna er toch nog vanaf :bang:
Laat me raden: veel moeite gehad om dat teveel bedaald bedrag terug te krijgen?

Re: Domiciliëring niet doorgegaan

Geplaatst: 22 mar 2022, 14:41
door svermassen
apestaart schreef: Laat me raden: veel moeite gehad om dat teveel bedaald bedrag terug te krijgen?
Yep, paar keren moet bellen en 4 weken moeten wachten.

Re: Domiciliëring niet doorgegaan

Geplaatst: 22 mar 2022, 15:15
door philippe_d
apestaart schreef:Laat me raden: veel moeite gehad om dat teveel bedaald bedrag terug te krijgen?
Wat voor moeite?
Bij een domiciliëring, kan je zonder moeite tot 8 weken een betaling annuleren.
Gewoon één druk op de knop in je Banking App.
streulma schreef:Ik moet er wel bij zeggen, ik ben geen klant meer en dit was mijn laatste aanrekening.
Dus daar kan de fout liggen.
Ik heb de aanrekening dan maar manueel betaald om zeker te zijn.
Zo zou het altijd moeten zijn.
Van zodra iemand geen klant meer is, zou de leverancier het mandaat dat je hem gegeven hebt, onmiddellijk moeten stopzetten....
Dus: goede punten Telenet :-D

PS - Als het bedrag toch nog afgehaald wordt via domiciliëring kan je dat onmiddellijk en moeiteloos recupereren.
Dus geen paniek :-)

Re: Domiciliëring niet doorgegaan

Geplaatst: 22 mar 2022, 16:44
door svermassen
Sorry, ik vergat te vermelden dat dit toen nog het oude systeem was, dus jaren geleden.
Maar dan nog, als je moet betalen moet het binnen de week en als je iets terug moet krijgen ... kan tot 6 weken duren :-)