usb-c naar lenovo plug

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
ygeffens
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1308
Lid geworden op: 08 sep 2011, 19:19
Locatie: Arendonk
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 69 keer

Ik vond deze kabel:
https://nl.aliexpress.com/item/1005003199116080.html

een USB-C kabel naar een stekker die in bvb een Lenovo laptop past, of (en daar moet het uiteindelijk voor dienen) een Lenovo m720q desktop computer die nu (originele) 20v 4A voeding heeft.

Nu vraag ik me af hoe dat werkt.

Een USB-C lader met PD uitgang kan verschillende voltages leveren.
Je sluit die kabel aan op de voeding. Hoe weet die voeding dat die 20v moet leveren?
- door de vraag van de computer
- door een chip in de usb-c stekker (volgens mij niet)

Wat ik gek vind is dat die gele stekker slechts 2 polig is, daar kan al niet veel communicatie (uitzoeken welk voltage nodig is) over gebeuren (?)

Kan je deze kabel (waarbij staat dat die specifiek voor 20v / 5A toepassing is bedoeld gewoon gebruiken met een USB-C adapter die 100w levert (en er dus zeker van zijn dat aan de gele kant alleen maar 20v uit komt) ?
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
Gebruikersavatar
keerekeerweere
Plus Member
Plus Member
Berichten: 157
Lid geworden op: 09 nov 2008, 10:47
Locatie: Opwijk
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 19 keer
Contacteer:

ben zeker niet de expert ter zake, maar hier wordt het één en ander uitgelegd.
https://www.ti.com/lit/slyy109

Volgens mij zit er toch iets in je verloop stekker (aan de usb-c kant) waardoor die enkel met USB-C PD zal werken als die 19 of 20v moet leveren. (weerstanden op de kabel of verloopstuk en weerstands meting op je usb-c poort voor PD te activeren.
Fastic Subfastic VDSL 100/40 - BBox 3V+ - OPNSense - VOIP OVH on Fritz!Box 7390
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Er zit een kleine chip in de kabel die de gewenst spanning aan geeft. (als het een echte is toch).
Heb zo ook al stekkers geprobeerd met wisselend succes.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”