wonen in Nederland

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Hamza
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 mar 2022, 14:04
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer

Hallo allemaal,

Ik ben momenteel een student en ben mijzelf aan het klaarmaken voor de volgende stap. Ik woon nu in België. Ben toen ik jonger was verhuist vanuit Nederland naar België. (dit natuurlijk met mijn ouders). Nu wil ik graag terug naar Nederland verhuizen maar aan alle kanten hoor ik dat het geen slim idee is aangezien het hartstikke duur is. Zijn er misschien mensen die me wat meer uitleg kunnen geven of adviezen kan geven.

Thanks!

Hamza :-D
datakiller
Premium Member
Premium Member
Berichten: 639
Lid geworden op: 01 jan 2018, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 27 keer

Huizen kosten er meer dacht ik, maar ook moet je voor alles via je huisarts dacht ik gelezen te hebben, hier ga je gewoon naar wat je wil (al krijg je via huisarts meer geld terug dacht ik).
Voor mij zal dat iets zijn waarom ik hier zal blijven.
Telenet Business: https://www.speedtest.net/result/c/5633 ... 7afc9c.png
Orange Go Extreme:
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

De ziekteverzekering is er veel duurder en deels afhankelijk van inkomen. Als je een goede job hebt zal het u dus veel kosten. Dit is één van de redenen waarom veel Nederlanders (net) over de grens wonen. In België kan je zelfs gratis aansluiten bij een ziekenfonds. Het enige dat je moet doen is bijdragen via werk (in België). En dan heb ik het nog niet gehad over het bier :lol:
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer: